Використання засобів масової інформації як інструментів освітнього процесу через навички критичного мислення

  • Георгій Григоров Дніпровська академія неперервної освіти
Ключові слова: засоби масової інформації, освіта, критичне споживання, комунікація, соціальна компетентність

Анотація

Стрімкий розвиток інформаційних і комунікаційних технологій надає доступ сучасного суспільства до найрізноманітніших джерел інформації, які дають можливість споживати більшу кількість, ідей, пропозицій, посилань і рішень, що лунають з боку засобів масової інформації, соціальних мереж, блогерів, лідерів громадських думок. Якщо ви звертаєтеся до засобів масової інформації, одне з питань, яке стоїть на порядку денному і мотивує їх вивчення з точки зору освіти - це їхня здатність домінувати і маніпулювати думкою користувачів. Сьогодні, як ніколи раніше, необхідно увійти в світ комунікацій з критичної позиції, яка включає в себе рефлексію і скептицизм. Аналіз процесів в освітньому просторі показує, що з появою і розвитком мас-медіа виникає життєва необхідність їх використання у навчанні дітей та дорослих. Тому ми вважаємо, що необхідно провести серйозне, складне, послідовне і раціональне обговорення проблеми критичного споживання інформації. Наше теоретичне дослідження спрямоване на аналіз ролі засобів масової інформації як інструменту навчання та виховної діяльності, а також, значення навичок критичного мислення для використання різних джерел інформації в рамках освітнього простору. Вчителям і учням потрібні орієнтири - практичні, відображені і сформульовані навколо процесів побудови освітньої діяльності. Однією з ключових функцій школи в кінці століття повинна стати допомога учням усвідомлювати роль засобів масової інформації в їх власному соціальному житті; їх знайомство з технічними і символічними механізмами, за допомогою яких засоби масової інформації спокушають глядача; пропаганда адекватних ціннісних критеріїв, які вчать учнів бачити і обирати продукти більш високої культурної якості. Для формування сучасної соціально компетентної особистості з високим рівнем культури та громадянської відповідальності потрібно об’єднання зусиль не тільки професійних педагогів, а й спеціалістів мас-медіа, громадських організацій, батьків і, звичайно, самих учнів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Karpov, A.O.(2016) Sotsializatsija nauchno-issledovatelskogo tipa v obschestve znanij. Sovremennoe obrazovanie. No 1. рр. 1-35.
Koropatnik, M. (2018) Mediaosvita na vitchiznjanix terenah: dosvif mynulogo dlja urokiv sjogodennja. Rol mrdia u formuvanni navychok mediagramotnosti u spozhivachiv informatsiji: zbirnyk starey Schostoji mizhnarodnoji naukovo-mdtodychnoji konferentsiji "Praktychna mediagramotnist: mizhnarodnij dosvid ta ukrajnski perspektyvy". Kyiv: Tsentr Vilnoji Presy, Akademija ukrajnskoji presy. рр. 27-36. URL: https://medialiteracy.org.ua/rol-media-u- formuvanni-navychok-mediagramotnosti-u-spozhyvachiv-informatsiyi/
Ladyka I. (2018) Rol media u formuvanni navichok mediagramotnosti u spozhivachiv informatsiji: zbirnyk statey Schostoji mizhnarodnoji naukovo-metodychnoji konferentsiji "Praktychna mediagramotnist: mizhnarodnyj dosvid ta ukrajnski perspektyvy". Kyiv: Tsentr vilnoji Presy, Akademija ukrajnskoji presy. S. 36-40. URL: https://medialiteracy. org.ua/rol-media-u-formuvanni-navychok-mediagramotnosti-u-spozhyvachiv-informatsiyi/
Masterman, L. (1995) Media Education Worldwide: Objectives, Values and Superhighways. Media Development. No 2. Vol. XLII. рр. 6–9.
Nersesjan, G.A. (2018) Mediagramotnost molodi - zaporuka protydiji informatsijnij agressiji. Investystiji: praktyka ta dosvid. No 6. рр. 56-60.
Penzev, A.E. (2012) Vplyv zhorstokix kompjuternix igor na ljudynu. Vidnil KhMU im. V.N. Karazina Serija " Teorija kultiri i philosophii nauki". No1029-I. URL: https://periodicals.karazin.ua/thcphs/article/view/1953/1884
Rudenko, A.M. (2017) Vozdejstvije sredstv massovoj kommunikatsiji na sovremennoe obschestvo. Mediaobrazovanie. Media education No 3. рр. 134-142.
Swartz, T., Hatcher, T. (1996) Virtual Experience: The Impact of Mediated Communication in a Democratic Society Educational. Technology. Vol. 36. No. 6. рр.133-137.
Vinterhoff-Schpurk, P. Mediapsixologija. (2016) Osnovnie printsipi: per. s nem. 2-e izd., ispr. perersb. i dop. Kharkov. 268 р.
Za rezultatami schorichnogo opytuvannja "Stavlennja naselennja do ZMI to spozhivannja riznix typic ZMI u 2018 r.", znisnenogo sotsiologichnoju konpanieju InMind na zamovlennja mizhnarodnoji gromadsjkoji organizatsiji Internews, scho realizue programu "Ukrajinskij medijnij projekt", za finantsovoji pidtrymki Agentsii SShA z mizhnarodnogo rozvytku (USAID). Rezhym dostupu: URL: https://internews.in.ua/uk/news/dovira-do-zmi-v- ukrajini-zrostaje-nove

Переглядів анотації: 137
Завантажень PDF: 883
Опубліковано
2021-08-18
Як цитувати
Григоров, Г. (2021). Використання засобів масової інформації як інструментів освітнього процесу через навички критичного мислення. Науково-теоретичний альманах Грані, 24(4), 83-90. https://doi.org/10.15421/172142
Розділ
ФІЛОСОФІЯ