Особливості включеності вищої школи Укріїни до системи електронного навчання

  • M. A. Folomieiev Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • K. G. Yatsura Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • V. I. Kryzhanivska Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • A. O. Zhovnir Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • D. M. Trempolets Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: електронне навчання, технології електронного навчання, електронний освітній простір, електронні освітні ресурси

Анотація

Стаття присвячена визначенню стану та особливостей включеності вищої школи України до системи електронної освіти на основі діагностики процесу впровадження у вищі навчальні заклади України технологій електронного навчання, що особливо актуалізовано в умовах інформатизації й дигіталізації навчального процесу та посилення напрямів інтеграції у міжнародний освітній простір. Розроблено та описано методику соціологічного дослідження, що дозволило провести типологізацію 361 діючих вишів України за рівнем впровадження електронного навчання в освітній процес. Також проведено регіональний розподіл вищих навчальних закладів України, завдяки чому виділено вузівські центри та проаналізовано їхню специфіку щодо рівнів впровадження електронного навчання.За результатами дослідження порівняно ступінь включеності до електронного навчання ВНЗ різних форм власності й напрямів підготовки, що продемонструвало специфіку застосування електронного навчання і те, що система вищої освіти України знаходиться на етапі усвідомлення необхідності модернізації освітнього процесу за допомогою впровадження та використання технологій електронного навчання, але більшою мірою є лише фрагментарно включеною до електронного навчання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Antonjuk, T., 2013. Mizhnarodne spivrobitnyctvo ta integracija u galuzi osvity jak vazhlyvyj faktor konkurentospromozhnosti ukrai’ns’koi’ osvitn’oi’ systemy [International cooperation and integration in education as an important factor in the competitiveness of the Ukrainian educational system]. Naukovi zapysky. Serija «Istorychni nauky». 21, 149-155 (in Ukrainian)

Astakhova, V., 2011. Nekotorye voprosy teorii i praktiki stanovlennya nepreryvnogo obrazovaniya [Some questions of theory and practice of continuing education]. Gumanitarnye nauki. 3, 86–92 (in Russian)

Zhulkevs’ka, V. O., 2004. Dystancijna osvita: istorychnyj aspekt zarubizhnogo dosvidu [Distance education: the historical aspect of foreign experience]. Visnyk L’vivs’kogo universytetu. 18, 81-88 (in Ukrainian)

Vashhuk, F. G., 2011. Integracija v jevropejs’kyj osvitnij prostir: zdobutky, problemy, perspektyvy [Integration into the European educational space: achievements, problems, perspectives: monograph]. Uzhgorod: ZakDU (in Ukrainian)

IS «Konkurs»: vstupna kampanija 2016 roku [IS «Competition», admission campaign 2016]. Access mode: http://www.vstup.info/ (in Ukrainian)

Karpenko, M. M. Svitovyj dosvid rozvytku dystancijnyh form osvity u vitchyznjanomu konteksti: analitychna zapyska [World experience of development of distance education forms in the domestic context: analytical note]. Access mode: http://www.niss.gov.ua/articles/1693/ (in Ukrainian)

Kryzhanivska, V., 2016. Osoblyvosti vprovadzhennja tehnologij elektronnogo navchannja u vyshhij shkoli Ukrai’ny [The peculiarities of implementation of e-learning technologies at the higher school of Ukraine]. Social’ni tehnologii’: aktual’ni problemy teorii’ ta praktyky. 69-70, 205-215 (in Ukrainian)

Mygovych, S. M., Tverezovs’ka, N. T., 2011. Ogljad suchasnogo stanu dystancijnogo navchannja v Ukrai’ni [An overview of the current state of distance learning in Ukraine]. Naukovyj visnyk Nacional’nogo universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannja Ukrai’ny. 159, 320-329 (in Ukrainian)

Myrutenko, L., 2016. Systema ocinky jakosti dystancijnoi’ osvity v Ukrai’ni: osnovni problemy i zadachi [The system of assessing the quality of distance education in Ukraine: key issues and problems]. Systemy obrobky informacii’. 3 (140), 260–263 (in Ukrainian)

Prometheus. Access mode: http://prometheus.org.ua/ (in Ukrainian)

Bakirov, V. S. (2015) Sotsiokul’turnye bar’ery modernizatsii vysshei shkoly Ukrainy : kolektive monogr. [Sociocultural barriers of modernization of the higher school of Ukraine: collect.monog.]. Kharkov: V.N. Karazin Kharkiv National University (in Russian)

Folomieiev, M. A., Kryzhanivska, V. I., Zhovnir, A. O., Trempolets, D. M., 2016. Gotovnist’ ukrai’ns’kyh VNZ do vprovadzhennja elektronnogo navchannja (rezul’taty analizu sajtiv VNZ) [The readiness of Ukrainian universities to introduce e-learning (the results of the analysis of sites of universities)]. Problemy vprovadzhennja tehnologij elektronnogo navchannja v ukrai’ns’kij vyshhij shkoli : zvit z NDR (zakljuchnyj) [Problems of introduction of e-learning technologies in Ukrainian high school: SRW report (final)]. Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University (in Ukrainian)

Folomieiev, M. A., Yatsura, K. G., Kryzhanivska, V. I., Zhovnir, A. O., Trempolets, D. M., 2017. Ocinka rivnja vprovadzhennja elektronnogo navchannja v ukrai’ns’kyh VNZ shljahom analizu i’h veb-resursiv: teoretychni aspekty sociologichnogo analizu [The assessment of implementation level of e-learning in Ukrainian higher educational institutions by analyzing their web-resources: theoretical aspects of sociological analysis]. Ukr. socium [Ukrainian society], 2 (61), 45-59 (in Ukrainian)

Homeriki, O. A., 2012. Internacionalizacija i integracija jak naprjamky globalizacii’ osvity: procesy syntezu i dyferenciacii’ [Internationalization and integration as directions of globalization of education: processes of synthesis and differentiation]. Aktual’ni problemy sociologii’, psyhologii’, pedagogiky. 16, 76-84 (in Ukrainian)

Khizhnyak, L., 2016. Vidkryta osvita i tehnologii’ elektronnogo navchannja u vyshhij shkoli Ukrai’ny v konteksti publichnogo upravlinnja [Open education and e-learning technologies in higher education in Ukraine in the context of public administration]. Publichne upravlinnja HHI stolittja: zb. tez XVI Mizhnar. nauk. kongresu, 21 kvitnja 2016 r. 73-77 (in Ukrainian0

Chernykh, S. I., 2012. Elektronnoe obrazovatel’noe prostranstvo kak novyi tip obrazovatel’noi real’nosti (sotsial’no-filosofskii analiz) [Electronic educational space as a new type of educational reality (socio-philosophical analysis)]. Professional’noe obrazovanie v sovremennom mire. 3, 66-74 (in Russian)

Shchudlo, S., 2012. Vyshha osvita u poshuku jakosti: quo vadis [Higher education in search of quality: quo vadis]. Kharkіv–Drogobich: Kolo (in Ukrainian)

Attwell, G., 2007. Personal Learning Environments. The Future of ELearning? eLearning Papers. Vol. 2, № 1. Access mode: http://www.elearningeuropa.info/ files/media/media11561.pdf (in English)

Bates, A. W. (Tony), 2015. Teaching in a Digatal Age. Contact North. Access mode: www.open.bccampus.ca (in English)

Chetwynd, F., Dobbyn, C., 2011. Assessment, feedback and marking guides in distance education. Open Learning: The Journal of Open, Distance and eLearning. V. 26, 67–78. Access mode: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02680513.2011.538565 (in English)

Sheerens, J., Glas, C., Thomas, M., 2003. Educational Evaluation, Assessment and Monitoring : A Systematic Approach. Swets & Zeitlinger (in English)

Tremblay, K., Lalancette, D., Roseveare, D., 2012. Assessment of Higher Education Learning Outcomes feasibility study report : volume 1 - design and implementation. Paris, France : OECD (in English)

Walsh, E., Wade, V., Lawless, S., O’Connor, A., Dagger D., 2007. Service-Oriented E-Learning Platforms: From Monolithic Systems to Flexible Services. Vol. 11, 28–35 (in English)


Переглядів анотації: 259
Завантажень PDF: 196
Опубліковано
2017-09-21
Як цитувати
Folomieiev, M. A., Yatsura, K. G., Kryzhanivska, V. I., Zhovnir, A. O., & Trempolets, D. M. (2017). Особливості включеності вищої школи Укріїни до системи електронного навчання. Науково-теоретичний альманах Грані, 20(7), 80-88. https://doi.org/10.15421/171799
Розділ
Стаття