Аналіз анкетування з ґендерної тематики студентів з використанням показників питомої асиметрії

  • K. S. Akbash Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
  • N. O. Pasichnyk Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
  • R. Y. Rizhniak Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Ключові слова: ґендерний аналіз, ґендерна рівність, анкетування, коефіцієнт ґендерної питомої асиметрії, питомий паритет

Анотація

У статті проаналізовані результати виявлення рівня розуміння різними статями студентів фізико-математичного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка соціальної обумовленості, різноманіття та специфіки ґендерних ролей, що приписуються чоловікам та жінкам. Для цього було організоване анкетування студентів бакалаврату та сформовані бінарні матриці відповідей його учасників, побудовані таблиці спряженості для кількісного аналізу результатів анкетування, виконано якісний аналіз статистичних даних анкетування. Для проведення якісного аналізу використовувався коефіцієнт ґендерної питомої асиметрії, який виражав якісну міру відношення розподілу характерних ознак (домінант) у ґендерних групах. На основі цього коефіцієнта введені поняття питомого паритету та питомої асиметрії. В результаті проведення дослідження встановлені відношення характерних ознак, що розкривають рівень розуміння різними статями студентів факультету проблем щодо важливості забезпечення рівних можливостей обох статей у професійній самореалізації та виявлення різниці у ставленні до чоловіків та жінок, оцінки власного розуміння змісту основних ґендерних понять та відношення до поширення ґендерних знань у групі, причин виникнення ситуацій обмежень та незручностей, пов’язаних із статевою належністю, щодо надання переваги викладачам однієї статі та щодо ґендерної чутливості методики відбору кандидатур з числа студентів для заохочення та для надання доручень.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Babenko, S., Males, L., Kharchenko, O., & Chervins’ka, T. (2016). Na shlyakhu do gendernoyi rivnosti v osviti (dosvid provedennya gendernoho audytu na fakul’teti sotsiolohiyi Kyivs’koho natsional’noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka) [On the way to gender equality in education (an experience of gender audit at the Faculty of Sociology, the Taras Shevchenko National University of Kyiv)]. Visnyk Kyivs’koho natsional’noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Sotsiolohiya – Journal of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Sociology. 1, 59–64 (in Ukrainian).

Bakhrushyn, V.Ye. (2011). Metody analizu danykh: navchal’nyy posibnyk dlya studentiv [Methods of data analysis: a manual for students]. Zaporizhzhya: KPU (in Ukrainian).

Dorohon’ko, E.V. (2010). Obrabotka y analyz sotsyolohycheskykh dannykh s pomoshch’yu paketa SPSS [Processing and analysis of sociological data using the SPSS package]. Surhut: Yzdatel’skyy tsentr SurHU (in Russian).

Kletsyna, Y.S. (2004). Psykholohyya gendernykh otnoshenyy: teoryya y praktyka [Psychology of Gender Relations: Theory and Practice]. SPb.: Aleteyya (in Russian).

Males, L.V. (2004). Osnovy gendernoho analizu v dystsyplinakh sotsiohumanitarnoho tsyklu [Fundamentals of gender analysis in the disciplines of socio-humanitarian cycle. Guidelines]. Kyiv: PROON (in Ukrainian).

Martsenyuk, T. (2014). Genderna rivnist’ i nedyskryminatsiya [Gender equality and non-discrimination]. Kyiv (in Ukrainian).

Mel’nychenko, O.V. (2015) Henderni aspekty rozvytku osobystosti maybutn’oho fakhivtsya u vyshchomu navchal’nomu zakladi [Gender aspects of the development of personality of future specialist in higher education]. http://elibrary.kubg.edu.ua. Retrieved from: http://elibrary.kubg.edu.ua/7440/1/O_Melnychenko_VCU_30(323)_GI.pdf (in Ukrainian).

Plakhotnik, O. (2008). Vchytel’ i vchytel’ka: gendernyy analiz odniyeyi profesiyi [Teacher: one profession gender analysis]. Studia Methodologica: al’manakh – Studia Methodologica : almanac. Antropolohiya literatury: komunikatsiya, mova, tilesnist’ – Anthropology of literature: communication, language, physicality. 25, 310-315 (in Ukrainian).

Svitaylo, N., Savel’yeva, Yu., & Davlikanova, O. Gendernyy audyt diyal’nosti vyshchykh navchal’nykh zakladiv [Gender audits of higher educational institutions]. gendercenter.sumdu.edu.ua Retrieved from: http://gendercenter.sumdu.edu.ua/images/docs/12345.pdf (in Ukrainian).

Tsentr Razumkova. (2016). Henderna rivnist’ i rozvytok: pohlyad u konteksti yevropeys’koyi stratehiyi Ukrayiny [Razumkov Center. Gender equality and development: a view in the context of the European strategy for Ukraine] / Project Manager O. Pyshchulina. – Zapovit (in Ukrainian) .

Shevchenko, Z.V. (2015). Rezul’taty anketnoho opytuvannya «Genderni stereotypy suchasnoyi student·s’koyi molodi» [The results of the questionnaire survey «Gender Stereotypes of modern students»]. http://a-z-gender.net. Retrieved from: http://a-z-gender.net/ua/rezultati-anketnogo-opituvannya-genderni-stereotipi-suchasnoi-studentskoi-molodi.html (in Ukrainian).


Переглядів анотації: 442
Завантажень PDF: 267
Опубліковано
2017-08-07
Як цитувати
Akbash, K. S., Pasichnyk, N. O., & Rizhniak, R. Y. (2017). Аналіз анкетування з ґендерної тематики студентів з використанням показників питомої асиметрії. Науково-теоретичний альманах Грані, 20(6), 5-16. https://doi.org/10.15421/171777
Розділ
Стаття