Використання пропаганди в процесі інформаційних війн: її сутність, механізми і технології впливу на громадську думку


  • A. H. Stadnyk Класичний приватний університет
Ключові слова: https://doi.org/10.15421/171768
Ключові слова: пропаганда, інформаційна війна, громадська думка, джинса, пабліситі, пропаганда 2.0

Анотація

Розглянуті та проаналізовані специфіка використання пропаганди в процесі інформаційних війн та її вплив на громадську думку, що і виступає головною метою статті. Автором проаналізовані твори низки дослідників, які вивчали проблематику пропаганди, а саме: Б.Л. Борисова, Д. Ольшанського, В.Г. Королька, А.В. Манойло, М.І.Скуленко, Г.Г. Почепцова та інших.Зокрема, у структурі статті обговорюється те, що саме розуміється під пропагандою в структурі інформаційних війн та, відповідно, яким чином цей термін, це поняття використовується. Аналізується відміна пропаганди від PR та реклами. Досліджуючи поняття «пропаганда», автор наводить наступні форми пропагандистського впливу на громадську думку під час проведення інформаційної війни:- пропаганда пряма, у контексті інформаційної війни, виступає як маніпулювання громадською думкою та поведінкою населення взагалі;- джинсу називають «прихованою рекламою», зазвичай її відносять як до пропаганди, так і до реклами і піару. Але ж у будь-якому разі вона є замовленою соціальним замовником або політичним лідером;- пабліситі, це пропагандистське повідомлення не створюється та не передається на замовлення, а як би «продукується» самостійно, з використанням такої новини, що сама по собі має право на існування;- пропаганда 2.0. має на меті в якості основної вимоги якнайбільшу прихованість, скритність впливу на людину, масову свідомість, громадську думку.

Посилання

1. Borisov, B.L., 2001. Tekhnolohyy reklamy y PR [Technologies of advertising and PR]. Moscow, 624 (in Russian)
2. Hatskova, K., 2016. Vidkryta chy zakryta informatsiya? Sotsiolohichni doslidzhennya v chasy zovnishn’oyi ahresiyi [Open or close information? Opinion polls at the time of external aggression]. Kiev, P. 43-39 (in Ukraine)
3. Grushin, B.A., 1979. Jeffektivnost’ massovoj informacii i propagandy: ponjatie i problemy izuchenija [Efficiency massovoy of information and propaganda: Study concept and problems]. Moscow, 163 (in Russian)
4. Kiselev, M.V. Psihologicheskie aspekty propagandy (prodolzhenie) [Psychological Aspects of Propaganda (continued)]. Regime to eccess: http://psyfactor.org/propaganda7.htm
5. Korolko, V.G., 2000. Osnovy pablik rilejshnz [Fundamentals of public relations]. Moscow, 528 (in Russian)
6. Lilleker, D., 2010. Politicheskaja kommunikacija. Kljuchevye koncepty [Political Communication. Key concepts]. Kharkiv, 300 (in Ukraine)
7. Manoilo, A..V., 2003. Gosudarstvennaja informacionnaja politika v osobyh uslovijah [State information policy in special conditions]. Moscow, 388 (in Russian)
8. Olshansky, D., 2003. Politicheskij PR [Political PR]. Pіter, 544 (in Russian)
9. Pavlov, D.M. Hromads’ka dumka yak ob»yekt politychnoyi propahandy [Public opinion as an object of political propaganda]. Regime to eccess: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Grani_2013_12_11
10. Poltorak, V.A., 2000. Sociologija obshhestvennogo mnenija [Sociology of the Public Opinion]. Dnipropetrovsk, 264 (in Ukraine)
11. Pocheptsov, G.G. Novye puti razvitija propagandy [New development ways propaganda]. Regime to eccess: http://osvita.mediasapiens.ua/trends/1411978127/novye_puti_razvitiya_propagandy/
12. Pocheptsov, G.G. Raspoznavanie propagandy i jazyka nenavisti [Raspoznavanye propaganda and hate language]. Regime to eccess http://osvita.mediasapiens.ua/trends/1411978127/raspoznavanie_propagandy_i_yazyka_nenavisti/
13. Pocheptsov, G.G., 2015. Suchasni informatsiyni viyny [Modern Information War] Kiev, 497 (in Ukraine)
14. Pocheptsov, G.G., 1999. Yak vedut’sya tayemni viyny. Psykholohichni operatsiyi v suchasnomu sviti [Ongoing secret war. Psychological operations in the modern world]. Rivne, 304 (in Ukraine)
15. Skulenko, M.I., 2011. Efektyvnist’ propahandy [The effectiveness of propaganda]. Zaporozhye, 362 (in Ukraine)
16. Semyhyn, G.U., 2003. Sociologicheskaja jenciklopedija: V 2 t. T. 2. [Sociological Encyclopedia: В 2 т. Т. 2.]. Moscow, 863 (in Russian)
17. Gorodyanenko, V., 2008 Sotsiolohichna entsyklopediya [Sociological Encyclopedia]. Kiev, 456 (in Ukraine)
18. Poltorak, V.A., Petrov, A., Tolstoukhov, A.V., 2009. Sotsiolohiya polityky: Entsykl. slovnyk [Sociology Policy: Entsykl. Dictionary]. Kiev, 442 (in Ukraine)
Опубліковано
2017-07-13
Як цитувати цю статтю:
Stadnyk, A. (2017). Використання пропаганди в процесі інформаційних війн: її сутність, механізми і технології впливу на громадську думку. Науково-теоретичний альманах "Грані", 20(5), 10-15. https://doi.org/10.15421/171768
Розділ
Статті