Маніпулювання макроідентичністю в масових комунікаціях: до постановки проблеми

  • Yu. V. Romanenko Інститут міжнародних відносин Київського національного університету Імені Тараса Шевченка
Ключові слова: ідентичність, національна ідентичність, масова комунікація, засоби масової комунікації, маніпулювання.

Анотація

Стаття присвячена розгляду загальних аспектів проблеми маніпулювання особистістю на рівні ідентичності, що здійснюється в масових комунікаціях. Маніпулювання поняттям ідентичності у процесі класифікації спільноти на наприклад: наші, чужі, домінуючі і привілейовані, елітні, підпорядковані, які становлять більшість / меншість, узгоджує членів цих спільнот згідно з ієрархією суспільних, політичних та економічних відносин. Однаковою мірою це стосується підтримання та збереження власної культури та її надбань, участі в конкурентній боротьбі за вплив та становище у світовій ієрархії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Anderson, B. Voobrazhaemye soobshhestva. Razmyshlenija ob istokah i rasprostranenii nacionalizma. (Imagined Communities. Reflections on the origins and spread of nationalism.). Moscow, 2001, 288 p.

Arutjunjan, S.F. Konceptual’nyj analiz fenomena identichnosti i osobennosti ee formirovanija, razvitija i projavlenija (Conceptual analysis of the phenomenon of identity and characteristics of its formation, development and manifestations Psycholog.science.diss.avtorf.). Erevan, 2007, 42 p.

Bauman, Z. Individualizirovannoe obshhestvo. (The Individualized Society). Moscow, 2002, 390 p.

Bojko, M.A. Rol’ diskursivnyh faktorov «svoj», «chuzhoj», «drugoj» v processe formirovanija kollektivnoj identichnosti SMI. (The role of discursive factors «their», «foreign», «other» in the formation of collective identity media), 2006. – №17. – S.163-178.

Ishmuratova, I.R. Vlijanie sredstv massovoj informacii na formirovanie kul’turnoj identichnosti. (Influence of the media on the formation of cultural identity.). Put’ Vostoka. Kul’turnaja, jetnicheskaja i religioznaja identichnost’. Materialy VII Molodezhnoj nauchnoj konferencii po problemam filosofii, religii, kul’tury Vostoka. Serija «Symposium», 2004, no. 33., pp.15-18.

Kara-Murza, S.G. Manipuljacija soznaniem. (Manipulation of consciousness.). Moscow, 2007, 857 p.

Klimova, O.V. Іdentichnіst’ osobistostі z kul’turnoju tradicієju (Identity identity with cultural tradition). Fylosofskyj zhurnal, no. 4, 2002, pp.78-85. Access mode: http://www.filosof.com.ua/Jornel/M_64/%CAEB%E8%EC%EE%E2%E0.pdf

Lalak, O.M. Zhorstokі «zharti» abo global’na shahova gra: Shtuchna і cіlesprjamovana primіtivіzacіja mislennja і analіtichnih zdіbnostej narodu. Manіpuljuvannja svіdomіstju, pіdsvіdomіstju і psihіkoju ljudej. (Savage «jokes» or global chess game: Artificial and purposeful primitivism thinking and analytical skills of the people. Manipulation of the mind, the subconscious and the psyche of people.), Kiev, 2006, 45p.

Lipovecki, Zh. Jera pustoty. Jesse o sovremennom individualizme (Era of emptiness. Essays on modern individualism). Moscow, 2001, 336 p.

Ozhe, M. Krizis smysla v sovremennom mire (Crisis of meaning in the modern world). Filosofskaja i sociologicheskaja mysl’, no.5-6, 1995, pp.130-136.

Otvagin, F.V. Metody izuchenija manipuljativnyh funkcij sredstv massovoj kommunikacii (Manipulative methods of studying the functions of the mass media). Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N.I. Lobachevskogo. Serija: Social’nye nauki - Nizhegorodskij gosudarstvennyj universitet im. N.I. Lobachevskogo, V.1, 2006, pp.342-347.

Pischikov, V.S., Holin, M.M. Identichnost’ lichnosti kak problema sovremennogo obshhestva (Identity of the person as the problem of modern society) Aktualjni problemy dukhovnosti: Vyp.10, 2009, р. 41-50.: Access mode: http://kdpu.edu.ua/download/kaf_philosof/ AkProD /Zbirka10/zb10_2009_041-050_pischikov-kholin.pdf

Rіzun, V.V. Teorіja masovoї komunіkacії (Theory of Mass Communication) Visnyk nacionaljnogho universytetu imeni Tarasa Shevchenka, no.8, 2007, pp. 41-43. Access mode: http://journlib.univ.kiev.ua/per_lec_z_tmc2007.pdf

Chubik, A.P. Tehnologicheskij harakter SMI v uslovijah kommunikativnoj kul’tury. (Technological media in the context of communicative culture.), Tomsk, 2009, 21 p.

Lifton, R.J. The Protean Self: Human Resilience in an Age of Fragmentation.( The Protean Self: Human Resilience in an Age of Fragmentation.), New-York, 1993. 262 p.

Welch, B. State of confusion: political manipulation and the assault on the American mind. NY.: Thomas Dunne Books, 2008. 287 p.

Trust and distrust: sociocultural perspectives / edited by Ivana Markov and Alex Gillespie. NC. : Information Age Pub., 2008. 299 p.

Manipulation and ideologies in the twentieth century: discourse, language, mind / edited by Louis de Saussure, Peter Schulz. Philadelphia: J. Benjamins Pub. Co., 2005. 312 p.


Переглядів анотації: 122
Завантажень PDF: 98
Опубліковано
2017-07-13
Як цитувати
Romanenko, Y. V. (2017). Маніпулювання макроідентичністю в масових комунікаціях: до постановки проблеми. Науково-теоретичний альманах Грані, 16(8), 89-95. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/956
Розділ
Стаття