Умови реалізації соціальної технології евалюації інклюзивної освіти

  • S. H. Zdrahat Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Київ, Україна
Ключові слова: якість освіти, ефективне управління, оцінювання, модель евалюації інклюзивної освіти.

Анотація

Створення оптимальних умов для успішної соціальної інтеграції осіб з обмеженими можливостями здоров’я відноситься до числа важливих соціальних завдань. Актуальність теми зростає також у зв’язку з тим, що останнім часом у світі та, зокрема, в Україні спостерігається тенденція збільшення людей з функціональними обмеженнями здоров’я. Тому суспільство вже сьогодні має бути готовим запропонувати цій категорії дітей особливі програми інтеграції та самореалізації в рамках освіти. Метою статті є розробка моделі евалюації, як соціальної технології, що дозволить концептуалізувати евалюацію інклюзивної освіти для ефективного управління її якістю. Виявлено напрямки удосконалення освітнього простору для успішної реалізації соціальної технології евалюації інклюзивної освіти, встановлено аспекти обґрунтування інклюзивної освіти, сформульовані цільові установки щодо успішної її реалізації. Окреслено соціологічні підходи до вивчення якості освіти та охарактеризовано соціальну ефективність як комплексну характеристику роботи школи. У статті розглянуто евалюацію в контексті соціологічної науки, визначено її функції, фундаментальні якості та принципи, виявлено умови ефективності оцінювання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Dikova-Favors’ka, O.M., 2016. Inklyuziya v osviti: povsyakdenni praktyky ta protsedury otsinyuvannya: monohrafiya [Inclusion in education: daily practice and evaluation procedures]. K.: Vyd-vo NPU imeni M.P.Drahomanova, 417 (in Ukrainian).

Dikova-Favors’ka, O.M., 2009. Sotsiolohichna kontseptualizatsiya osvity osib z funktsional’nymy obmezhennyamy zdorov»ya [The sociological conceptualization of education of disabled care]. Zaporizhzhya, 40 (in Ukrainian).

Kolupayeva, A.A., 2009. Inklyuzyvna osvita: realiyi ta perspektyvy: monohrafiya [Inclusive education: realities and prospects]. K.: «Sammit-Knyha», 272 (in Ukrainian).

Kolupayeva, A. A., 2012. Osnovy inklyuzyvnoyi osvity. Navchal’no-metodychnyy posibnyk [Fundamentals of inclusive education]. K: «A.S.K.», 308 (in Ukrainian).

Korporovich, L., 2011. Suchasni kontseptsiyi evalyuatsiyi v konteksti vyklykiv rehional’noho rozvytku [Evalyuatsiyi Modern concepts in the context of regional development challenges]. Mizhnarodnyy naukovyy forum: sotsiolohiya, psykholohiya, pedahohika, menedzhment. K.: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova 6, 80-89 (in Ukrainian).

Makarova, E.A., 2011. Evalyuatsiya kak neot’emlemaya sostavlyayuschaya sistemyi upravleniya sovremennyim obrazovaniem [Evaluation as an integral part of the modern education management system]. Rossiyskiy psihologicheskiy zhurnal 8, 2, 21-32 (in Russian).

Mastropieri, M. A., 2006. Differentiated curriculum enhancement in inclusive middle school science: Effects on classroom and high-stakes tests. The Journal of Special Education 40 (3), 130-137 ( in English).

Nechitaylo, I. S., 2014. Sotsiologiya uchebnyih programm kak metodologicheskaya osnova upravleniya obrazovaniem v usloviyah postmoderna [Sociology of curricula as a methodological basis for the management of education in postmodern conditions]. Obrazovanie v koordinatah globalizatsionnogo razvitiya: teorii i interpretatsii. H.: Izd-vo NUA, 197-240 (in Russian).

Osoblyvosti vprovadzhennya inklyuzyvnoho navchannya v Ukrayini [Features implementing inclusive education in Ukraine]. Access: um.co.ua/6/6-11/6-114227.html (in Ukrainian).

Otsinyuvannya v shkoli [Evaluation at school]. Varshava: ORO, 2010 (in Ukrainian).

Sotsial’ni tekhnolohiyi: zarady choho? yakym chynom? z yakym rezul’tatom: monohrafiya [Social technologies: for what? how? with what result]. Odesa: Odes’kyy nats. un-t im. I.I. Mechnikova, 2014. 546 (in Ukrainian).

Sofiy, N.Z., 2007. Kontseptual’ni aspekty inklyuzyvnoyi osvity [Conceptual aspects of inclusive education]. Inklyuzyvna shkola: osoblyvosti orhanizatsiyi ta upravlinnya. K., 128 (in Ukrainian).


Переглядів анотації: 258
Завантажень PDF: 141
Опубліковано
2017-07-11
Як цитувати
Zdrahat, S. H. (2017). Умови реалізації соціальної технології евалюації інклюзивної освіти. Науково-теоретичний альманах Грані, 20(4), 10-16. https://doi.org/10.15421/171754
Розділ
Стаття