Соціальне розшарування як виклик освітнього інституту

  • V. V. Saguychenko Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди Адреса: 61002, м. Харків, вул. Артема, 29
Ключові слова: філософія освіти, школа, учитель, освітній інститут, соціальне розшарування

Анотація

У статті розглянуто тенденції посилення прояву соціального розшарування учнівської молоді на ранніх етапах здобуття освіти і виховання: починаючи від дитячих дошкільних закладів до вищих навчальних закладів. Досліджується механізм впливу соціальних інституцій на наступне соціальне розшарування. Запропоновано розглядати цю складну проблему починаючи з особистості вчителя, що впливає, у першу чергу, на якість освіти та наступне за ним соціальне розшарування. Досліджено один з головних, на думку автора, механізмів соціального розшарування, який пов’язаний з поділом учнів за рейтингами успішності та здібностей. Акцентовано увагу на важливість економічного та культурного багажу батьків учнів, які обирають навчальні заклади для своєї дитини. Вирішення проблеми соціального розшарування запропоновано розглядати через філософію освіти як методологію педагогічного проектування освітніх реформ, де центральне місце належить створенню діалогу різнопланових фахівців: педагогів, психологів, фахівців з сучасної філософії комунікацій, управлінців, економістів, залучення батьківських та громадських організацій, фондів, органів місцевого самоврядування до розуміння і підтримки реформованої освітньої політики.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

V. V. Saguychenko, Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди Адреса: 61002, м. Харків, вул. Артема, 29
Сагуйченко Валентина Володимирівна – кандидат філософських наук, доцент

Посилання

Kolupayeva, A.A., 2011. Dity z osoblyvymy potrebamy ta orhanizatsiya yikh navchannya. Naukovo-metod. Posibnyk (Children with special needs and organization of training. Scientific-method. Manual ). Vydavnycha hrupa «ATOPOL», Kiyv (Seriya «Inklyuzyvna osvita»). (in Ukrainian).

Novykov, A., 2010. Obrazovanye y novoe klassovoe rassloenye v postyndustryal’nom obshchestve (Education and a new class disunion in the post-industrial society). Vestnyk FHOU VPO MHAU 3, 7-10 (in Russian).

Osypov, A.M., 2006. Sotsyolohyya obrazovanyya: Ocherky teoryy [Tekst] (Sociology of Education: Essays on the theory). Rostov n/D. (in Russian).

Sahuichenko, V.V., 2013. Doshkil’na osvita yak vidpovid’ na kul’turu pizn’oho modernu (Pre-school education as a response to the culture of late modernism). Naukovo-teoretychnyy i hromads’ko-politychnyy al’manakh «Hrani». m. Dnipropetrovs’k 9, 80-84 (in Ukrainian).

Tkach, H.F., 2008. Tendentsyy razvytyya y reformy obrazovanyya v myre: Ucheb. Posobye (Trends in the development and education reform in the world: Tutorial). RUDN, Moscow (in Russian).

Building a high-qualiti teaching profession: lessons from around the world. Background Report for the International Summit on the Teaching Profession. OECD PUBLISHING, 2 rue Andre-Pascal,75775 Paris CEDEX 16. – 145 р.

Commonwealth Teacher recruitment Protocol. Adopted by ministers of education at stoke Rochford hall conference Centre Lincolnshire, United Kingdom September 1st, 2004. Designed and published by The Membership and Communications Department of The National Union of Teachers. 2004. – 32р.

Education at a Glance 2015. OECD Indicators. Paris: OECD Publishing, 2015.

Human development report 2015. The United Nations Development Programme (UNDP). N.Y.: OXFORD University Press, 2015.

Largo R.H., Bedinge M. Schulerjahre. / Largo R.H. – Munchen, 2006. – 336 р.

Michael Rutter et al. Fifteen thousand hours : secondary schools and their effects on children. / Rutter Michael. – London : P. Chapman Pub., 1994. – 279 р.

Stern E. Raus aus den Schubladen. Kinder sind unterschiedlich begabt. Das ist kein Grund, sie auf verschiedene Schulformen zu verteilen // Die Zeit vom 15. Dezember, 2005. – Р. 87.

Trends Shaping Education 2010. Centre for Educational Research and Innovation. Washington : Organization for Economic Cooperation & Development London : Stationery Office, The [distributor] Nov. 2010. – 89 р.

World development report 2015. The International Bank for Reconstruction and Development / The World Bank. N.Y.: OXFORD University Press, 2015.

Schleicher, A. Preparing Teachers and Developing School Leaders for the 21st Century: Lessons from around the World, OECD Publishing. [Electronic resource]. – Access mode: http://dx.doi.org/10.1787/9789264174559- en

Schleicher, A. Schools for 21st-Century Learners: Strong Leaders, Confident Teachers, Innovative Approaches, international Summit on the teaching profession, OECD Publishing. [Electronic resource]. – Access mode: http://dx.doi.org/10.1787/9789264231191-en.


Переглядів анотації: 255
Завантажень PDF: 301
Опубліковано
2016-01-28
Як цитувати
Saguychenko, V. V. (2016). Соціальне розшарування як виклик освітнього інституту. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(2), 126-130. https://doi.org/10.15421/1716035
Розділ
ФІЛОСОФІЯ