Етнічно-культурні та національні особливості українського народу в ідеях Кирило-Мефодіївського товариства

  • N. P. Boiko Дніпровський державний технічний університет
Ключові слова: політичне мислення, національна самоідентичність, доктринізм, національна ідеологія, православність

Анотація

В даній публікації розробляється проблема визрівання корінних причин становлення політичних етнічно-культурних та національних особливостей українців у контексті історичного, культурного, політичних вимірів. Доведено, що кирило-мефодіївці розуміли причини етнічно-культурного розмежування, які мають історико-духовні витоки з минулого часу. Обґрунтовано тезу, що члени Кирило-Мефодіївського товариства намагалися визначити варіативний напрямок в розвитку національно-духовної згуртованості українців. Було зазначено, що характерною рисою українського народу в своїй основі мають домінуючі принципи: поваги до сімейних родинних відносин, любові до рідної землі, яка є колискою становлення суспільства, раціонального-філософського світобачення, гідне відношення до іншого людського життя. Обґрунтовано тезу про те, що вплив на філософію та політичні позиції Кирило-Мефодіївського товариства мали ідеї європейських традиційних. Звернуто увагу на те, що теоретичною та методологічною основою в аналіз становлення політичних, етнічно-культурних та національних особливостей українців лягли праці українських та зарубіжних філософів, політологів, культурологів, та було підкреслено, що ними були розроблені філософські категорії, методи дослідження, стосовно теми розвитку етнічно-культурних та національних особливостей українців та формування політичного мислення української нації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Vybrani lysty Panteleymona Kulisha ukrayins’koyu movoyu pysani [Selected Panteleimon Kulish letters written in Ukrainian]. 323, 1984. Ukrayins’ka vil’na akademiya nauk u SShA. N’yu-York. (in Ukrainian).

Hayovyy, H. T., 1998. Oleh Chornohuz: Ukrayinu ryatuvav i vryatuye smikh [Oleg Chernoguzov: Ukraine rescued and save laugh]. 5—6. — S. 132—134. Kyiv. (in Ukrainian).

Kostomarov, N. I., 1992. Avtobiografiya. Bunt Stenki Razina [Autobiography. Riot Stenky Razin]. Naukova dumka, Kyiv (in Russian).

Myalo, K. G., 1996. Mezhdu Zapadom i Vostokom [Between the West and the East]. 11, 120—129. Moscow (in Russian).

Nazarenko, I. D., 1961. Obschestvenno-politicheskie, filosofskie i ateisticheskie vzglyadyi T. G. Shevchenko [Socio-political, philosophical and atheistic views TG Shevchenko]. 271. Izdatelstvo sotsialno-ekonomicheskoy literaturyi, Moscow (in Russian).

Ohorodnik, I. V., Rusin, M. Yu., 1997. Ukrayins’ka filosofiya v imenakh (za redaktsiyeyu M. F. Tarasenka) [Ukrainian philosophy names (edited by MF Tarasenko)]. 326. Lybid’, Kyiv (in Ukrainian).

Rozumnyy, M. M., 1998. Chy my shche ziydemosya znovu? Kyrylo-Mefodiyivs’ke brat·stvo z perspektyvy 150 rokiv [Do we still get together again? Cyril and Methodius Brotherhood from the perspective of 150 years]. Suchasnist’ 12, 121—135 (in Ukrainian).

Franko, I. Ya. Odvertyy lyst do halyts’koyi ukrayins’koyi molodi. Zibrannya tvoriv u 50-kh tomakh [Frankly letter to the Galician Ukrainian Youth. Collected works in 50 volumes]. 45, 401—409. Naukova dumka, Kyiv (in Ukrainian).


Переглядів анотації: 197
Завантажень PDF: 107
Опубліковано
2017-03-23
Як цитувати
Boiko, N. P. (2017). Етнічно-культурні та національні особливості українського народу в ідеях Кирило-Мефодіївського товариства. Науково-теоретичний альманах Грані, 20(1), 87-91. https://doi.org/10.15421/171714
Розділ
Стаття