ІнтегративнІ функції феномена освіти та їх вплив на сталий розвиток сучасного суспільства

  • O. I. Plaksina Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Ключові слова: проблема сталого розвитку суспільства, освіченість, консолідація соціума, комплекс функцій освіти, роль освіти в забезпеченні сталості розвитку суспільства

Анотація

У статті охарактеризовані принципова несталість розвитку сучасного соціуму і розкрито змістовний потенціал феномена освіти, який працює на досягнення сталості розвитку суспільства. Виявлена автором на основі аналізу соціологічних досліджень кореляція освіти і показників сталого розвитку суспільства як системи вказує на те, що освіченість людей реально обумовлює і зміцнює складові сталості: адаптивність, загальносоціальну стабільність і стійкість, міжкласову толерантність, соціально-психологічні витривалість і опірність негативним обставинам. На основі комплексу функцій феномена освіти і трьох основних напрямків її реалізації (навчання, виховання, розвиток) вперше виявлені інтеграційні функції освіти, що сприяють консолідації соціуму. Одна з них - «свідомо-вольовий спосіб розширеної репродукції суспільного інтелекту» - властива тільки освіті, репрезентує винятковість даної сфери в суспільному виробництві в цілому і в сталості розвитку суспільства зокрема. На цьому фундаменті розкрито роль освіти в забезпеченні сталості розвитку суспільства.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Andrushchenko, V., 2006. Orhanizovane suspilstvo [Organised society]. Instytut vyshchoi osvity APN Ukrainy, Kyiv (In Ukranian). Retrieved from URL: http://klevoz.ru/nuda/viktor-andrushenko/stranica-14.html

Danylyshyn, B.M., Kutsenko, V.I., 2010. Sotsialna bezpeka - pidhruntia staloho rozvytku [Social security – the basis of sustainable development]. Visn. NAN Ukrainy, 1, 20-28 (In Ukranian).

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Demohrafichna ta sotsialna statystyka. Naselennia i mihratsiia. Naselennia (1990-2015) [State Statistics Service of Ukraine. Demographic and social statistics. Population and migration. Population (1990-2015)]. Retrieved from URL: http://www.ukrstat.gov.ua/

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Osvita. Vyshchi navchalni zaklady (1990-2016) [State Statistics Service of Ukraine. Education. Higher education institutions (1990-2016)]. Retrieved from URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2005/osv_rik/osv_r/vuz_rik_r.htm

Kalugina, D. A., 2011. Transformatsiya funktsiy vysshego professionalnogo obrazovaniya [The transformation of functions of the higher professional education]. Voprosy politologii i sotsiologii, 1. (In Russian). Retrieved from URL: http://politsocio.uapa.ru/ru/issue/2011/01/9/

Karpov, A.O., 2013/ Sotsialnye paradigmy i paradigmalno- differentsirovannaya sistema obrazovaniya [Social paradigms and paradigmatic differentiated educational system]. Voprosy filosofii, 3 (In Russian). Retrieved from URL: http://vphil.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=728&Itemid=52.

Lokosov, V.V., 1998. Stabilnost obshchestva i sistema predelno-kriticheskikh pokazateley ego razvitiya [The stability of the society and the system of maximum critical indicators of its development] Sotsiologicheskie issledovaniya, 4, 86-94 (In Russian).

Plaksina, O. I., 2016. Znachenie fenomena obshcheniya dlya ustoychivogo razvitiya sovremennogo obshchestva [The importance of the communicational phenomena for the sustainable development of modern society]. Hrani. 8 (136), 21-30 (In Russian).

Plaksina, O.I., 2014. Problema ustoychivogo razvitiya obshchestva v materialakh 23-go vsemirnogo filosofskogo kongressa [The problem of society’s sustainable development in materials of the 23rd World Congress of Philosophy]. Hrani. (109), 12-17 (In Russian).

Programma razvitiya OON: Indeks chelovecheskogo razvitiya v stranakh mira v 2015 godu. [UN Development Program: 2015 Human Development Index of countries in the world] // Center of Humanitarian Technologies. 16.12.2015. Retrieved from URL: http://gtmarket.ru/news/2015/12/16/7285 (Accessed 20 April 2016).

Saymon, B., 1989. Obshchestvo i obrazovanie [Society and education]. – Progress, Moscow (In Russian).

Kemerov, V., Kerimov, T. (Ed.), 2006. Sotsialnaya filosofiya : Slovar [Social philosophy: Dictionary]. Akademicheskiy Proekt, Moscow (In Russian).

Stepashko, L. A., 2008. Filosofiya obrazovaniya: ontologicheskie, aksiologicheskie, antropologicheskie osnovaniya [Philosophy of Education: ontological, axiological, anthropological bases]. Vladivostok (In Russian).

Toffler, E., Toffler, H. 2008. Revolyutsionnoe bogatstvo [Revolutionary wealth]. AST MOSKVA: PROFIZDAT, Moscow (In Russian).

Vorona, V, Shulha, M. (Ed.),2010. Ukrainske suspilstvo 1992-2010. Sotsiolohichnyi monitorynh [Ukrainian Society 1992-2010. Sociological monitoring ]. Instytut sotsiolohii NAN Ukrainy, Kyiv (In Ukranian).

Bekh, V.P.(Ed.), 2013.Upravlinnia osvitoiu [Educational management]. Vydavnytstvo NPU imeni M. P. Drahomanova, Kyiv (In Ukranian).

Ustinova, K. A., 2012. Chelovecheskiy kapital kak faktor innovatsionnogo razvitiya regiona: teoreticheskie aspekty [Human capital as a factor of region’s innovative development: theoretical aspects]. Problemy sovremennoy ekonomiki , 3 (43), 252 - 257. Retrieved from URL: http://www.m-economy.ru/art.php?nArtId=4220

Shynkaruk, V. (Ed), 2002. Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. Abrys, Kyiv (In Ukranian).

Vysocjka, O. Je (Ed), 2013. Filosofsjko-teoretychni ta praktyko-zorijentovani aspekty vyperedzhajuchoji osvity dlja stalogho rozvytku. Materialy vseukrajinsjkoji naukovoji konferenciji. 22. 11. 2012. Chastyna I. [Philosophical- theoretical and practice-oriented aspects of outrunning education for sustainable development. Materials of the all-ukrainian scientific conference. 22. 11. 2012. Part I]. Rojal Prynt, Dnipropetrovsjk (In Ukranian).

Shabanova, Yu.O., 2014. Systemnyi pidkhid u vyshchii shkoli [Systematic approach in higher education]. Nats. hirn. un-t, Dnipropetrovsjk (In Ukranian).

Plaksina, O., 2013. Sustainable development of modern society through the prism of the phenomenon of justice. XXIII World Congress of Philosophy. Philosophy as Inquiry and Way of Life. Abstracts. Athens, 04-10 August 2013, 568.

7th Framework Programme of Europeuan Union. Retrieved from URL: www. cordis. lu.


Переглядів анотації: 317
Завантажень PDF: 124
Опубліковано
2017-01-26
Як цитувати
Plaksina, O. I. (2017). ІнтегративнІ функції феномена освіти та їх вплив на сталий розвиток сучасного суспільства. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(10), 10-18. https://doi.org/10.15421/171699
Розділ
Стаття