Інноваційний характер маркетингової парадигми управління освітою

  • E. G. Sytnychenko Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: маркетинг, освіта, парадигма управління, філософія освіти

Анотація

Найбільш загальною методологічною основою формування маркетингової парадигми державного управління освітою є віднесення маркетингу до загальносоціальних форм управлінської діяльності. Безпосередньою методологічною основою формування вказаної парадигми став синтез маркетингової та менеджментної концепцій управлінської діяльності. Освітній маркетинг представляє собою когнітивно-ціннісну основу переорієнтації всіх форм регулювання на задоволення соціальних та індивідуальних освітніх потреб. В цьому розумінні маркетингове управління є новою формою регулювання галузі у всіх його проявах, що надає йому цілісності в ринкових умовах соціального розвитку. Маркетинг забезпечує інтеграцію всіх інноваційних процесів у системі управління освітою на базі впровадження критерію їх ринково-об’єктної доцільності. Управлінська практика показує, що маркетингове управління освітою дозволяє досягати максимального в даних умовах соціального ефекту з оптимальними витратами необхідних ресурсів. Загалом саме визначення освітнього маркетингу як соціального чи соціально орієнтованого дає підстави характеризувати його як інноваційну управлінську парадигму у межах глобального процесу розширення його функцій. Цей феномен пов’язаний передусім з інтеграцією освітнім маркетингом в якості свого змісту культури суспільства і таким чином вихід на ціннісне регулювання розвитку суспільства через ринково орієнтовану освітню діяльність.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

E. G. Sytnychenko, Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
здобувач

Посилання

Golubkov E.P. Osnovy marketinga (Principles of Marketing), Finpress, Moscow, 2003, 688 p.

Dannikov O. Instrumentariy marketynhu v diyalnosti osvitnih ustanov (Toolkit of marketing in activity of educational institutions ), Marketynh v Ukrayini, 2010, no. 6, рр. 63-68.

Lambo J.J. Menedzhment, orientirovanny na rynok (Market-oriented Management), Peter, St. Petersburg, 2004, р. 800.

Pankrukhin A.P. Marketing (Marketing), IKF Omega-L, Moscow, 2002, 656 p.

Sergeeva T. Sovremennoe obrazovanie v kontekste paradigmy «lichnost – obrazovanie- sotsium» (Modern education in the context of the paradigm of «identity - education - society»), Daydzhest pedagogіchnih іdey ta tehnologіy shkola-park, 2001, no. 5 – 6, pр. 26 - 30.

Tulchinsky G.L., Schekova E.L. Menedzhment v sfere kultury (Cultural management), Lan, St. Petersburg, 2003, 528 p.


Переглядів анотації: 127
Завантажень PDF: 110
Опубліковано
2014-08-12
Як цитувати
Sytnychenko, E. G. (2014). Інноваційний характер маркетингової парадигми управління освітою. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(11), 49-52. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/741
Розділ
ФІЛОСОФІЯ