Інноваційний характер маркетингової парадигми управління освітою
Анотація
Найбільш загальною методологічною основою формування маркетингової парадигми державного управління освітою є віднесення маркетингу до загальносоціальних форм управлінської діяльності. Безпосередньою методологічною основою формування вказаної парадигми став синтез маркетингової та менеджментної концепцій управлінської діяльності. Освітній маркетинг представляє собою когнітивно-ціннісну основу переорієнтації всіх форм регулювання на задоволення соціальних та індивідуальних освітніх потреб. В цьому розумінні маркетингове управління є новою формою регулювання галузі у всіх його проявах, що надає йому цілісності в ринкових умовах соціального розвитку. Маркетинг забезпечує інтеграцію всіх інноваційних процесів у системі управління освітою на базі впровадження критерію їх ринково-об’єктної доцільності. Управлінська практика показує, що маркетингове управління освітою дозволяє досягати максимального в даних умовах соціального ефекту з оптимальними витратами необхідних ресурсів. Загалом саме визначення освітнього маркетингу як соціального чи соціально орієнтованого дає підстави характеризувати його як інноваційну управлінську парадигму у межах глобального процесу розширення його функцій. Цей феномен пов’язаний передусім з інтеграцією освітнім маркетингом в якості свого змісту культури суспільства і таким чином вихід на ціннісне регулювання розвитку суспільства через ринково орієнтовану освітню діяльність.Завантаження
Посилання
Golubkov E.P. Osnovy marketinga (Principles of Marketing), Finpress, Moscow, 2003, 688 p.
Dannikov O. Instrumentariy marketynhu v diyalnosti osvitnih ustanov (Toolkit of marketing in activity of educational institutions ), Marketynh v Ukrayini, 2010, no. 6, рр. 63-68.
Lambo J.J. Menedzhment, orientirovanny na rynok (Market-oriented Management), Peter, St. Petersburg, 2004, р. 800.
Pankrukhin A.P. Marketing (Marketing), IKF Omega-L, Moscow, 2002, 656 p.
Sergeeva T. Sovremennoe obrazovanie v kontekste paradigmy «lichnost – obrazovanie- sotsium» (Modern education in the context of the paradigm of «identity - education - society»), Daydzhest pedagogіchnih іdey ta tehnologіy shkola-park, 2001, no. 5 – 6, pр. 26 - 30.
Tulchinsky G.L., Schekova E.L. Menedzhment v sfere kultury (Cultural management), Lan, St. Petersburg, 2003, 528 p.
Переглядів анотації: 127 Завантажень PDF: 110