Концепція соціального конструювання реальності П. Бергера і Т. Лукмана як інтерпретаційна схема дослідження іміджу міста

  • D. L. Borodina Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: імідж міста, соціально сконструйована реальність, повсякденність, комунікація, типізація, інституціоналізація

Анотація

Статтю присвячено дослідженню феномена іміджу міста з точки зору конструктивістської парадигми в соціології, а саме – концепції соціального конструювання реальності П. Бергера і Т. Лукмана. Розглядається ситуація нівелювання соціологічної теорії при розробці концептуальної моделі феномена іміджу міста, через що вивчення даного феномена зводиться переважно до економічної теорії, і імідж міста трактується односторонньо, зокрема з позиції маркетингових комунікацій. Необхідність теоретичного зсуву вивчення іміджу міста у бік саме соціологічної теорії пояснюється змінами у специфіці актуальної соціокультурної ситуації: зміна характеру суспільних відносин, виникнення «суспільства споживання», значне підвищення ролі інформації і комунікації в усіх суспільних процесах і явищах. Концепція соціального конструювання реальності дозволяє розглянути імідж міста у його зв’язку з повсякденними комунікаційними процесами, що тривають у місті, і результатом яких він є, а також дослідити специфіку конструювання цього феномена за допомогою поетапних процесів конструювання реальності і її елементів загалом (хабітуалізації, типізації, інституціоналізації та легітимації), які в результаті визначатимуть імідж міста як знаково-символічний конструкт.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

D. L. Borodina, Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара
аспірант

Посилання

Berger P., Lukman T. Sotsialnoye konstruirovaniye realnosti. Traktat po sotsiologii znaniya (The social construction of reality. A treatise on sociology of knowledge). M.: «Medium», 1995. 323 p.

Bodriyyar, Zh. K kritike politicheskoy ekonomii znaka(Critique of political economy sign). M.: Biblion – Russkaya kniga, 2004. 304 p.

Bodriyyar Zh. Obshchestvo potrebleniya. Yego mify i struktury (Consumer society. Its myths and structures). M.: Kulturnaya revolyutsiya, respublika, 2006. 269 p.

Burlina Ye. Antropologiya yevropeyskogo goroda(Anthropology European city). Gorod i imidzh. Almanakh «Gorod-Strana-Planeta». Samara, 2003. 235 p.

Zhadan S.V. Filosofsko-kulturologicheskoye osmysleniye imidzha goroda(Philosophical-cultural understanding of the city’s image). Rezhim dostupa: http://www.kafedra.net.ua/uk/conferenses/2014/102-2014-04-25-13-52-48.html

Smagina M.V. Sotsialno-konstruktivistskaya paradigma v sotsialnom znanii kak alternativa traditsionnoy metodologii(Socio-constructivist paradigm in social knowledge as an alternative to the traditional methodology). Zhurnal sotsiologii i sotsialnoy antropologii. 2007. Vol X. no 2. PP.73-84

Fromm, E. «Imet» ili «byt» («Have» or «to be»). M.: AST Moskva, 2008. 314 p.


Переглядів анотації: 490
Завантажень PDF: 962
Опубліковано
2014-09-10
Як цитувати
Borodina, D. L. (2014). Концепція соціального конструювання реальності П. Бергера і Т. Лукмана як інтерпретаційна схема дослідження іміджу міста. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(10), 80-84. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/695
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ