Виникнення та розвиток «макуніверситету»: шлях до економізації освітньої
Анотація
Автор розглядає поняття «МакУніверситет», введене в 1995 році британськими соціологами М. Паркер та Дж. Джарі. Разом з тим, звертається увага на поняття макдональдизації, масовізації, які призводять до появи явищ економізації в освітній сфері. Зазначається, що за принципом макдональдизації створюються та працюють більшість бізнесових структур і організацій, а сам макдональдс є втіленням ефективності, передбачуваності та автоматизованості; поступово переходячи на університет, він проявляє себе в раціоналізації, надмірному споживанні, застосуванні реклами, що створює ілюзію у споживачів, співробітництві, котре акцентується на людській поведінці, свободі та неупередженості. В статті зазначається, що реформатори освітньої галузі доволі часто плутають економізацію освіти та її комерціалізацію. Процеси економізації освіти є одними із найважливіших чинників економічного розвитку країни та причиною змін. Адже освіта все більше починає розглядатися не як освіта заради освіти та отримання «чистого знання», а саме як потужний факт розвитку, що дозволяє країнам вийти на нові інноваційні технологічні рубежі. В цілому, освіта розглядається як головний фактор соціально-економічного прогресу і забезпечення стійкості соціальної системи. Тож концепція «МакУніверситету», введена в 1995 році, стає все більш актуальною в наш час, створюючи умови для розвитку економізації освіти в нашому суспільстві, адже сучасна епоха характеризується рейтингами університетів та факультетів на міжнародному та національному рівнях, зміцненням конкурентного духу серед факультетів і викладачів, створенням вузів і факультетів, що функціонують як підприємства у зв’язку з тим, що вони здійснюють управлінські принципи.Завантаження
Посилання
Formirovanie obschestva, osnovannogo na znaniyah. Novyie zadachi vyisshey shkolyi (). Doklad Vsemirnogo banka. M.: Obrazovanie, 2003. 54 р.
Liessmann K. P. Teorija neobrazovanosti. Zagreb: Jesenski i Turk, 2009. 128 p.
Lauev S. Ekonomizacija znanja i obrazovanje:put u neobrazovanost? Serbia: Socioloka lua, 2010. № 4 (1). P. 85-98.
Loli M. Univerzitet i nauka u Serbiji u kontekstu evropskih integracija. Serbia: Filozofija i drutvo, 2006. № 31. – P. 115-126.
Parker M. The Mc University: Organization, Menagement and Academic Subjectivity. Boston: Organization, 1995. Vol. 2 (2). P. 319-338.
Ritzer G. McUniversity in the Post modern Consumer Society in Quality in Higher Education. Vol. 2. № 3. P. 185-199.
iek S. Druga smrt neoliberalizma. Zagreb: Fraktura, 2010. 138 p.
Переглядів анотації: 142 Завантажень PDF: 74