Виникнення та розвиток «макуніверситету»: шлях до економізації освітньої

  • M. V. Klyov Національний авіаційний університет
Ключові слова: макуніверситет, макдональдизація, споживання, масовізація, університет, бізнесова структура, освіта

Анотація

Автор розглядає поняття «МакУніверситет», введене в 1995 році британськими соціологами М. Паркер та Дж. Джарі. Разом з тим, звертається увага на поняття макдональдизації, масовізації, які приз­водять до появи явищ економізації в освітній сфері. Зазначається, що за принципом макдональдизації створюються та працюють більшість бізнесових структур і організацій, а сам макдональдс є втіленням ефективності, передбачуваності та автоматизованості; поступово переходячи на університет, він проявляє себе в раціоналізації, надмірному споживанні, застосуванні реклами, що створює ілюзію у споживачів, співробітництві, котре акцентується на людській поведінці, свободі та неупередженості. В статті зазначається, що реформатори освітньої галузі доволі часто плутають економізацію освіти та її комерціалізацію. Процеси економізації освіти є одними із найважливіших чинників економічного розвитку країни та причиною змін. Адже освіта все більше починає розглядатися не як освіта заради освіти та отримання «чистого знання», а саме як потужний факт розвитку, що дозволяє країнам вийти на нові інноваційні технологічні рубежі. В цілому, освіта розглядається як головний фактор соціально-економічного прогресу і забезпечення стійкості соціальної системи. Тож концепція «МакУніверситету», введена в 1995 році, стає все більш актуальною в наш час, створюючи умови для розвитку економізації освіти в нашому суспільстві, адже сучасна епоха характеризується рейтингами університетів та факультетів на міжнародному та національному рівнях, зміцненням конкурентного духу серед факультетів і викладачів, створенням вузів і факультетів, що функціонують як підприємства у зв’язку з тим, що вони здійснюють управлінські принципи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

M. V. Klyov, Національний авіаційний університет
викладач

Посилання

Formirovanie obschestva, osnovannogo na znaniyah. Novyie zadachi vyisshey shkolyi (). Doklad Vsemirnogo banka. M.: Obrazovanie, 2003. 54 р.

Liessmann K. P. Teorija neobrazovanosti. Zagreb: Jesenski i Turk, 2009. 128 p.

Lauev S. Ekonomizacija znanja i obrazovanje:put u neobrazovanost? Serbia: Socioloka lua, 2010. № 4 (1). P. 85-98.

Loli M. Univerzitet i nauka u Serbiji u kontekstu evropskih integracija. Serbia: Filozofija i drutvo, 2006. № 31. – P. 115-126.

Parker M. The Mc University: Organization, Menagement and Academic Subjectivity. Boston: Organization, 1995. Vol. 2 (2). P. 319-338.

Ritzer G. McUniversity in the Post modern Consumer Society in Quality in Higher Education. Vol. 2. № 3. P. 185-199.

iek S. Druga smrt neoliberalizma. Zagreb: Fraktura, 2010. 138 p.


Переглядів анотації: 135
Завантажень PDF: 68
Опубліковано
2014-09-15
Як цитувати
Klyov, M. V. (2014). Виникнення та розвиток «макуніверситету»: шлях до економізації освітньої. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(10), 64-68. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/692
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ