Філософсько-освітній потенціал екопсихології як засобу формування екологічної культури особистості

  • O. V. Kisyel Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: екологічна психологія, екологічна культура, екологічна свідомість, екоцентризм, екологічна педагогіка, емпаурмент-педагогіки, особистісні цінності

Анотація

Сучасна екологічна криза у великій мірі обумовлена домінуванням антропоцентричної екологічної свідомості. Для її подолання та переходу людства до моделі сталого соціально-екологічного розвитку необхідне становлення екологічної свідомості екоцентричного типу, що і є метою екологічної освіти, а саме: формування особистості з екоцентричним типом екологічної свідомості.Тому метою статті є дослідження філософсько-освітнього потенціалу екологічної психології як засобу трансформації особистісних цінностей та ставлення до природи. Проаналізовано такі поняття як суб’єктивне ставлення до природи, суб’єктивне сприйняття світу природи, екологічне пізнання, метод емпаурмент-педагогіки. Освіта для сталого розвитку покликана розвивати такі знання, уміння та цінності, які дозволять людям приймати індивідуальні та колективні рішення локального і глобального характеру для покращення якості життя без загрози для майбутніх поколінь. Основний методологічний принцип екологічної психопедагогіки полягає у суворій відповідності педагогічного процесу екологічної освіти психологічному процесу формування екологічної свідомості. Взаємодія з природою має великий психолого-педагогічний потенціал, який повинен бути використаний у процесі екологічної освіти, що дозволить йому стати фактором загального формування та розвитку особистості. Отже, для ефективного цілеспрямованого формування екоспоживчої культури всіх категорій населення необхідна підготовка кваліфікованих спеціалістів у галузі еколого-просвітницької роботи й екологічної освіти та їх філософсько-освітнє обґрунтування.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

O. V. Kisyel, Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
здобувач

Посилання

Aktualnost formirovaniya ekologicheskogo soznaniya (The relevance formation environmental awareness.). Regime to access: http://bukvar.su/psihologija/83900

Belokurova M.V. Rabota s tochkami rosta. Emayerment (Work with the growing point. Empowerment). Regime to access: http://www.vectorbusiness.ru/d_belokurova.htm

Visoc`ka,O.E. Vuperedzhayzh osvita dlia stalogo rozvytku (Ahead of education for sustainable development: methodology, technique, technology: scientific textbook). Dnepropetrovsk, 2012,292p.

Visoc`ka,O.E Osvita dly stalogo rozvytku (Education for Sustainable Development: scientific textbook). Dnepropetrovsk, 2011,200 p.

Gorelov A.A. Ekologia(Ecology).Moscow, 2001.312 p.

Deryabo S.D., Yasvyn V.A. Ecological pedagogy and psychology (Ecological pedagogy and psychology). Rostov, 1996.

Leontiev A.N. Problemu rozvutku psuxiku (Problems of mental development).Moscow,1972. 517p.

Myakynnykov S.P. Mirovozrenie ocnovania ekotsentrizma and ekomushlenye (Worldview grounds ekotsentrizma and ekothinking.) Regime to access: http://cyberleninka.ru/article/n/mirovozzrencheskie-osnovaniya-ekotsentrizma-i-ekomyshlenie

Osipov V. Pervaya poputka sinteza ekotsentrizma (First Attempts synthesis of the ekotsentrizma) Green Peace, 1994. no 7.pp. 4-5.

Ryabova N., Novikova T. Obychenie demokratii. V poiskax garmonii. Obrazovanie dlia ystouchevogo razvitia (Teaching democracy. In search of harmony. Education for sustainable development) Moscow: 2007,104p.

Serkov N.V. Anufryev S.I. Nepreryvnoe obrazovanie v kontekste ekopsihologii (Continuing education in the context of ecopsychology) Regime to access: http://cyberleninka.ru/article/n/nepreryvnoe-obrazovanie-v-kontekste-ekopsihologii

Trofimov Y.L. Ekologichna psihologiya (Psychology). Regime to access: http://pidruchniki.ws/1414011337298/psihologiya/ekologichna_psihologiya

Shmal S. Ecological identity. Regime to access: http://gendocs.ru/v33847/%D1%88%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B9_%D1%81.%D0%B2._%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C._%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F.

Empauerment in sotsyalnoy work. Regime to access: http://socfaqtor.wordpress.com/2009/08/21/ %D1%8D%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D1%83%D1%8D%D1%80%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B9-%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B5/.


Переглядів анотації: 204
Завантажень PDF: 111
Опубліковано
2014-09-03
Як цитувати
Kisyel, O. V. (2014). Філософсько-освітній потенціал екопсихології як засобу формування екологічної культури особистості. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(10), 58-63. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/691
Розділ
ФІЛОСОФІЯ