Соціальна відповідальність українських мас-медіа як об’єкт соціологічного аналізу

  • K. S. Nazarenko Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: відповідальність, соціальна відповідальність, мас-медіа

Анотація

Стаття присвячена аналізу соціальної відповідальності як соціологічного поняття та соціального феномена на прикладі мас-медіа. Наведено визначення поняття «соціальна відповідальність мас-медіа», а також запропоноване авторське трактування. У результаті аналізу аспектів медійної етики та професійних кодексів, виявлені основні журналістські стандарти, якими журналісти керуються у своїй професійній діяльності. Охарактеризовано принципи соціальної відповідальності мас-медіа серед яких: робота відповідно до законодавчих норм; слідування морально-етичним стандартам; реалізація соціальних проектів; підтримка благодійних ініціатив. Описані стандарти діяльності засобів масової комунікації, а саме: об’єктивність; достовірність (посилання на джерела); точність; оперативність; відокремлення фактів від коментарів; баланс думок і точок зору; повнота представлення фактів та інформації. У статті зазначається, що поведінку медійників можна вважати соціально відповідальною, якщо вона відповідає стандартам журналістики. Зазначається, що сучасність вимагає від мас-медіа нової місії — бути не просто інформаційним рупором для суспільства, а стати особливим простором соціальної інтеракції.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Zigfrid Vayshenberg, Hans Y. Klyaynshtoyber, Bernhard P’yurksen, 2011. Zhurnalistyka ta medi [Journalism and Media]. Kyiv, 529 (in Ukrainian).

Ivanov, V.F., Serdyuk, V. Ye, 2007. Zhurnalist•s’ka etyka [Journalistic ethics]. Kyiv, 231 (in Ukrainian).

Svobodnaya y otvet•stvennaya pressa, 2005. [A free and responsible press]. Moscow,132 (in Russian).

Sybert, F, Shramm, U., Pyterson, T.Chetыre teoryy pressы [Four media theory]. Moscow, 223 (in Russian).

Sotsiolohiya terminy, ponyattya, personaliyi, 2004. [Sociology of terms, concepts, personalities]. L’viv, 480 (in Ukrainian).

Kvit, S, 2008. Masovi komunikatsiyi. [Mass communication]. Kyiv, 206 (in Ukrainian).

Mak-Kveyl, D., 2010. Teoriya masovoyi komunikatsiyi. [Mass communication theory]. L’viv, 538 (in Ukrainian).

Kodeks etyky ukrayins’koho zhurnalista. [Ukrainian journalist code of ethics].

Deklaratsiya pryntsypiv povedinky zhurnalistiv. Pryynyata Mizhnarodnoyu federatsiyeyu zhurnalistiv. [Declaration of Principles of Conduct of Journalists. Adopted by the International Federation of Journalists].


Переглядів анотації: 258
Завантажень PDF: 265
Опубліковано
2016-06-18
Як цитувати
Nazarenko, K. S. (2016). Соціальна відповідальність українських мас-медіа як об’єкт соціологічного аналізу. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(8), 155-159. https://doi.org/10.15421/171665
Розділ
Стаття