Ноогуманістичний світогляд як проблема сучасної філософії освіти

  • R. B. Shindaulova Казахська національна консерваторія імені Курмангази
Ключові слова: філософія освіти, ноогуманізм, ноогуманістичний світогляд, навчальна діяльність, гуманістичний підхід, особистісний підхід

Анотація

У статті автор вивчає проблему формування ноогуманістичного світогляду на основі ноогуманізму і дослідження педагогічного потенціалу останнього. Ноогуманізм, з його морально-гуманістичною, ноосферно-екологічною, мироформуючою спрямованістю, затребуваний часом і в контексті сучасних реалій може стати духовним компасом сучасної молоді. Один із шляхів обґрунтування педагогічних можливостей ноогуманізму здійснено автором на основі порівняльного аналізу з родинними типами педагогічних систем. В результаті аналізу автором виявлено, що процес формування ноогуманістично-орієнтованого світогляду включає в себе основні положення зазначених видів систем і дидактичних концепцій філософії освіти. Автор приходить до висновку, що ноогуманістично-орієнтована філософія освіти має великий гуманістичний потенціал, який розвивається, і асоціативні можливості. Поєднане з особистісно-діяльнісним підходом, формування ноогуманістічного світогляду містить в собі повноцінні ознаки навчальної діяльності, що репрезентує теоретичне обгрунтування свого педагогічного потенціалу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Andrushchenko, V.P., 2011. Svitanok Yevropy: Problema formuvannya novoho uchytelya dlya ob’yednanoyi Yevropy ХХI stolittya [Dawn Europe: Shaping a new teacher for a united Europe of the XXI century]. Znannya Ukrayiny, Kyiv (in Ukrainian).

Bazaluk, O.A., 2015. Sovremennoe ponimanie filosofii obrazovaniya [Current understanding of the philosophy of education]. Filosofskaya myisl 4, 248-271. DOI: 10.7256/2409-8728.2015.4.15321. URL: http://e-notabene.ru/fr/article_15321.html (in Russian).

Bazaluk, O.A., 2016. Filosofiya kosmosa: mesto cheloveka v masshtabah Zemli i kosmosa. Glava pervaya [Philosophy of space: the place of man in the scale of the Earth and the cosmos. Chapter first]. Philosophy and Cosmology 16, 28-42. ISPC, Kyiv (in Russian).

Berns, R., 1986. Razvitie Ya-kontseptsii i vospitanie [The development of self-concept and training]. Progress, Moscow (in Russian).

Bolshoy entsiklopedicheskiy slovar [Great Encyclopedic Dictionary]. 1991. Sov. entsiklopediya 1. Moscow (in Russian).

Bordovskaya, N.V., 2000. Pedagogika. Uchebnik dlya vuzov [Pedagogy. Textbook for high schools]. Izd. «Piter», SPb (in Russian).

Vashkevych, V.M., 2010. Istorychna svidomist’ student·s’koyi molodi: tsinnisno-svitohlyadni oriyentyry [Historical consciousness of students, values ​​and ideological orientations]. Svitohlyad, Kyiv (in Ukrainian).

Voronkova, V. G., 2012. Formirovanie novogo mirovozzreniya, novogo cheloveka, novogo obschestva buduschego [Formation of a new world, a new man, a new society of the future]. Future Human Image 2, 134-152. ISPC, Kyiv (in Russian).

Voronkova, V. H., 2016. Formuvannya kontseptsiyi noosfernoho rozvytku suchasnoho sotsiumu: teoretyko-metodolohichnyy kontekst [Concept noosphere formation of modern society: theoretical and methodological context]. Philosophy and Cosmology 16, 179-189. ISPC, Kyiv (in Ukrainian).

Zimnyaya, I.A., 2000. Pedagogicheskaya psihologiya. Uchebnik dlya vuzov [Pedagogical psychology]. Logos, Moscow (in Russian).

Ivanov, S.A, Voroshilova, T.A., 2010. Sovremennoe ekologicheskoe obrazovanie: ot ekotsentrizma k noosfernomu mirovozzreniyu [Modern environmental education: from ecocentrism to noospheric outlook]. Obrazovanie i nauka 8 (76), 53-64 (in Russian).

Novikov, A.M., 2007. Metodologiya [Methodology]. SIN-TEG, Moscow (in Russian).

Pedagogika [Pedagogy]. 2000. Shkola- Press, Moscow (in Russian).

Podlasyiy, I.P., 2003. Pedagogika: Novyiy kurs: Ucheb. dlya stud. vyissh. ucheb. zavedeniy [Psychology: The New Deal: Proc. for students. Executive. Proc. institutions]. VLADOS 1. Moscow (in Russian).

Rodzhers, K., 1994. Vzglyad na psihoterapiyu. Stanovlenie cheloveka [A look at psychotherapy. Human Formation]. Progress, Moscow (in Russian).

Rubinshteyn, S.L., 1989. Osnovyi obschey psihologii [Fundamentals of general psychology].Pedagogika 1. Moscow (in Russian).

Orlov, A.B., 1988. Perspektivyi gumanizatsii obucheniya [Prospects of a humanisation of teaching]. Voprosyi psihologii 6, 142-146 (in Russian).

Bazaluk, Oleg, 2014.. Neurophilosophy in the Formation of Planetary-Cosmic Personality. Future Human Image 1 (4), 5-13. ISPC, Kyiv.

Svyrydenko, D., 2015. Globalization as a factor of academic mobility processes expanding. Philosophy and Cosmology 14, 223-235. ISPC, Kyiv.

Svyrydenko, D., 2014. Higher education in the face of XXI century challenges. Philosophy and Cosmology 12, 258-263. ISPC, Kyiv.


Переглядів анотації: 282
Завантажень PDF: 115
Опубліковано
2016-06-14
Як цитувати
Shindaulova, R. B. (2016). Ноогуманістичний світогляд як проблема сучасної філософії освіти. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(8), 40-44. https://doi.org/10.15421/171650
Розділ
Стаття