Війна та гра в культурологічній концепції Й.Гейзінги

  • Y. O. Loboda Інститут філософії імені Г.С. Сковороди НАН України
Ключові слова: війна, гра, змагання, історія, метод, етика, культура

Анотація

У статті «Війна та гра в культурологічній концепції Й.Гейзінги» проаналізовано методологічні засади та результати дослідження Й.Гейзінги сутності феномена гри та співвідношення понять війни та гри поза ме­жами їх метафоричного ототожнення. Було розкрито ключові пункти аналітики поняття гри, було визначено статус феномена гри в концепції Й.Гейзінги як визначального фактора генези та розвитку культури. Разом з цим, проведено критичний аналіз ідеї ототожнення війни та гри – Й.Гейзінга, незважаючи на те, що був сучасником двох світових воєн та істориком за фахом, проігнорував суттєві риси війни, що дозволило йому, всупереч даним історії, ототожнити війну та гру. Й.Гейзінга поширює елементи дії на всю її сутність, явища культури на всю людську діяльність, намагається уникнути дихотомії «серйозне-несерйозне», екстраполює висновки з одиничних фактів на цілі епохи. В цих умовах ототожнення війни та гри виявляється неадекватним, незважаючи на блискучу аналітику феномена гри як такої.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Y. O. Loboda, Інститут філософії імені Г.С. Сковороди НАН України
докторант

Посилання

Fischer D.H. Historians’ Fallacies. Toward a Logic of Historical Thought. – New York, Hagerstown, San Francisco, London: Harper Colophon Books, 1970. 338 p.

Heizinha Y. Homo Ludens. Kyiv: Osnovy, 1994. 250 р.

Deivis N. Yevropa. Istoriia (Europe. History). Kyiv: Osnovy, 2001. 1463 р.

Popovych M. Chervone stolittia (Red Century). Kyiv: ArTek, 2007. 887 р.


Переглядів анотації: 150
Завантажень PDF: 125
Опубліковано
2014-08-12
Як цитувати
Loboda, Y. O. (2014). Війна та гра в культурологічній концепції Й.Гейзінги. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(9), 51-55. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/635
Розділ
ФІЛОСОФІЯ