Витоки суспільства споживання: соціально-філософський аналіз
Анотація
У статті досліджуються передумови виникнення суспільства споживання і теорії «споживацької революції». Згідно з цими теоріями, формування суспільства споживання почалося задовго до індустріальної епохи, споживацька революція представляється наслідком економічного розвитку виробництва і ринків наприкінці ХVIII ст., що сприяло значному розширенню участі населення у споживанні й зміні ролі речей у соціальному житті. Показано, що у цей час споживання стає все більш демонстративним, змінюється статус речі, в якій починає цінуватися не її довговічність і утилітарність, а відповідність модним тенденціям і престижність. Автор вважає, що у ХVIII ст. споживання тільки почало зароджуватися і ще не розповсюджувалося на суспільство в цілому, виступало елементом приватного, а не суспільного життя, залишаючись практикою обмежених верств населення. Концепції споживацької революції є ретроспективними теоріями, спрямованими на дослідження витоків тих тенденцій розвитку суспільства, що набули актуальності у наш час. Автор приходить до висновку, що у традиційних і передсучасних суспільствах споживання в силу об’єктивних причин не могло мати масового характеру.Завантаження
Посилання
Brodel, F. Materialnaya tsivilizatsiya, ekonomika i kapitalizm, ХVХVII vv. (Material Civilization, Economics and Capitalism, ХVХVIIth centuries). Moscow, 2007. Vol.2: Games of Exchange. 655 p.
Kant, I. Antropologiya s pragmaticheskoy tochki zreniya (Anthropology from the Pragmatic point of View). Мoskow, 1966. Vol.6. pp. 349587.
Svendsen, L. Filosofiya mody (Philosophy of Fashion). Мoskow, 2007. 256 p.
Smit, A. Teoriya nravstvennykh chuvstv (Theory of Moral Sentiments). Мoskow, 1997. 232 p.
Chikalova, I.R. U istokov sotsialnoy politiki gosudarstv Zapadnoy Yevropy (At the Origins of the Social Policies of Western Europe). Informatsionnoanaliticheskiy portal SocPolitika.ru. Regime to access: http://www.socpolitika.ru/rus/social_policy_research/applied_research/ document469.shtml.
Defoe, D. The Complete English Tradesman. Regime to access: http://www.gutenberg.org/files/14444/14444h/14444h.htm
Earle, P. The Making of English Middle Class: Business, Society and Family Life in London 16601730. London: Methuen, 1989. 446 р.
Lemire, B. Fashion’s Favourite: The Cotton Trade and the Consumer in Britain, 1660 – 1800. Oxford: Oxford University Press, 1992. 244 р.
McKendrick, N., Brewer, J., Plumb, J. H. The Birth o f a Consumer Society: The Commercialization of EighteenthCentury. England, Bloomington, IN: Indiana University Press, 1982. 345 р.
Roche, D. A History of Everyday Things: the Birth of Consumption in France, 16001800. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. 309 р. – Regime to access: http://assets.cambridge.org/97805216/33291/sample/9780521633291wsc00.pdf
Roche, D. The Culture of Clothing. Cambridge: Cambridge University Press, 1994. 537 р.
Weatheril, L. The Growth of Pottery Industry in England, 16601815. NewYork: Garland, 1986. 498 р.
Переглядів анотації: 270 Завантажень PDF: 687