Медіа-освіта як система забезпечення здоров’я особистості у медійно-інформаційному просторі

  • Ye. M. Velykodna Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: філософія освіти, медіа­освіта, медіа­культура, духовне здоров’я

Анотація

Основною метою статті є розкриття проблеми збереження здоров’я та гарантування безпеки людини у медійно­інформаційному освітньому просторі. Медіа­освіта як система формування цінностей в умовах становлення медійно­інформаційного освітнього простору орієнтована на забезпечення розвивальної та захисної функцій у їх тісній взаємозалежності. Розвивальна спрямована на створення умов для духов­ного розвитку суб’єктів освіти, стимулювання позитивних змін у їхньому особистісному розвитку. Захисна спрямована на підвищення рівня соціальної захищеності суб’єктів освіти в умовах деструктивних тенденцій у суспільстві, на нейтралізацію впливу негативних факторів медіа. Найбільш важливою складовою медіа­освіти у контексті забезпечення здоров’я особистості є формування ціннісних орієнтирів освітньої діяльності як основи духовного здоров’я. З’ясовано, що конструктивне використання сенсоутворюючого впливу медійно­інформаційного простору визначає пріоритетне становище медіа­освіти як чинника забезпечення духовного здоров’я особистості. Формування духовного здоров’я пов’язане з свідомим  прилученням до певної системи поглядів на світ. Відповідно медіа­освіта орієнтується не на трансляцію готових «моральних абсолютів», а на моделювання певних ситуацій, у яких в особистості виникає необхідність самовизначення стосовно основних цінностей і принципів реалізації цих цінностей у житті.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ye. M. Velykodna, Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
науковий співробітник

Посилання

Arkhipov B.V. Mediaobrazovanie kak odno iz sredstv realizatsii tseley obschego obrazovaniya (Media education as a means of achieving the goals of general education). Istoriko­pedagogicheskie chteniya. 2005, no 9,

рр. 334­336.

Veryaev A.A., Mozharova A.E. Izmenenie roli mediaobrazovaniya v sovremennih sotsiokulturnyh usloviyah (The changing role of media in contemporary social and cultural conditions). Mir nauki, kultury obrazovaniya. 2009, no 4, рр. 227­230.

Kortieva D.V. Formirovanie tsennostnyh orientatsiy podrostkov v protsesse mediaobrazovaniya (Formation of valuable orientations of teenagers in the process of mediaeducation). Izvestiya Rossiyskogo gosudarstvennogo Pedahohycheskogo universiteta im. A.I. Gertsena. 2008, no 70­7, рр. 83­87.

Rustamova N.R. Mediaekspansiya i mediaobrazovanie v obschestve (Media expansion and media education in the community). Aktualnye problemy gumanitarnyh estestvennyh nauk. 2013, no. 3, рр. 261­265.

Selevko G. Mediaobrazovanie – zaschita ot manipulirovaniya soznaniem (Mediaeducation ­ protection against mind control). Narodnoe obrazovanie. 2005, no. 9, рр. 127­131.

Hasyanov V.B. Duhovno­nravstvennoe vospitanie molodezhi s ispolzovaniem sredstv mediaobrazovaniya (spiritual and moral education of young people with the use of media education). Nauchno­pedagogichesky zhurnal Vostochnoy Sibiri Magister Dixit. 2011, no. 4, рр. 141­148.


Переглядів анотації: 122
Завантажень PDF: 54
Опубліковано
2014-04-22
Як цитувати
Velykodna, Y. M. (2014). Медіа-освіта як система забезпечення здоров’я особистості у медійно-інформаційному просторі. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(6), 64-68. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/541
Розділ
ФІЛОСОФІЯ