Трансформація масової культури в умовах інформатизації

  • I. V. Lytovchenko Національний авіаційний університет
  • Yu. S. Ivanova Національний авіаційний університет
Ключові слова: масова культура, інформатизація, засоби масової комунікації, інформація, трансформація, масове виробництво

Анотація

У статті розглянуто питання особливостей трансформаційних змін масової культури в умовах інформатизації суспільства. Показано, що сьогодні масова культура характеризується перехідним станом, піддаючись трансформації під впливом сучасних процесів культурного розвитку; відбувається зміни ціннісного змісту масової культури.Проаналізовано зв’язок між розвитком і змінами сучасної масової культури з мас­медіа. Зміни останніх років, що пов’язані з розвитком засобів масової комунікації, зокрема глобальної мережі Інтернет, безпосередньо торкнулися динаміки форм, видів та функцій масової культури. Автори статті відзначають важливу роль інформації, що передається засобами масової комунікації, які задають стандарти її сприйняття.Показано важливість дослідження масової культури як соціального феномена, що пояснюється стрімкими змінами, які відбуваються в структурі масової культури та її новими проявами в умовах інформаційного суспільства. В умовах інформатизації суспільства стає можливим швидкий, зручний доступ до різних «продуктів» масової культури. З`являються нові унікальні технічні засоби, що відкривають індивіду можливості знайомства з творами мистецтва, традиціями, цінностями інших культур, перебувати у постійній міжкультурній взаємодії, незважаючи на просторові та часові межі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

I. V. Lytovchenko, Національний авіаційний університет
кандидат філософських наук, доцент
Yu. S. Ivanova, Національний авіаційний університет
студент

Посилання

Arendt Kh. Mіzh minulim і maybutnіm (Between past and future ). Kyiv, 2002, 321 p.

Ivanenko Ye.A., Koretskaya M.A., Savenkova Ye.V. Sozvezdiye Gorgony (esse ob effektakh media) (Constellation Gorgon (essay about the effects of media)). SPb, 2012, 328 p.

Rozlutska A. Do pitannya pro svіtoglyadniy aspekt іnformatsіynogo suspіlstva ta manіpulyativnіst іnformatsіynogo seredovishcha (To the question of the ideological aspect of the information society and manipulative information environment). Polіtologіchniy vіsnik, 2009, № 44, pp. 361–374.

Rudnev V.P. Slovar kultury XX veka (Dictionary of culture of XX age). Regime to access: http://lib.ru/CULTURE/RUDNEW/slowar.txt.

Slyadneva N. Sovremennyy chelovek v virtualnom mire: problema informatsionno­analiticheskoy kultury lichnosti (Modern man in the virtual world: the problem of information­analytical culture of personality). Regime to access: http://www.fact.ru/www/arhiv9s12.htm

Fliyer L.Ya. Massovaya kultura i yeye sotsialnyye funktsii (Mass culture and its social functions). Obshchestvennyye nauki i sovremennost, 1968, № 6, pp. 138­148.

Shkotka M. Chto zhe dalshe gospozha Epokha postmoderna? (What’s next Mrs. Postmodern era?). Regime to access: http://magazines.russ.ru/neva /2003/10/shkotka.html

Sartori Giovanni. Homo videns. Regime to access: http://www.monografias.com/trabajos12/pdaspec/pdaspec.shtml


Переглядів анотації: 138
Завантажень PDF: 993
Опубліковано
2014-04-22
Як цитувати
Lytovchenko, I. V., & Ivanova, Y. S. (2014). Трансформація масової культури в умовах інформатизації. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(5), 80-84. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/513
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ