Лідерство як соціальний феномен


  • L. V. Grizhenko Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет
Ключові слова: лідерство, лідер, харизма, управління, суспільство

Анотація

Акцентується увага на актуальності вивчення лідерства як соціального феномена. Адже гідні лідери, які можуть задавати правильний напрям, забезпечувати колективну діяльність, спонукати людей з цілковитою віддачею до праці, завжди необхідні в усіх сферах життя суспільства.Автор наголошує на обов’язковості врахування лідером трьох видів потреб, що існують в будь­якій соціальній організації, структурі чи державі в цілому. По­перше, формулювання спільної мети та плану дій. По­друге, сприяння піднесенню командного духу. По­третє, врахування інтересів кожного. Ці вимоги не варто розглядати окремо, оскільки у багатьох відношеннях вони пересікаються, викликаючи іноді позитивні, а іноді негативні наслідки. У ході висвітлення головних аспектів досліджуваного питання автор робить висновок, що справжній лідер обов’язково повинен володіти великим багажем знань та авторитетом. Але цього недостатньо. Не можна назвати будь­якого лідера визначним, доки його діяльність не справила позитивний вплив на розвиток тієї чи іншої організації, нації чи держави в цілому.Все ж, незважаючи, що шлях до лідерства відкритий всім, гідним лідером може бути не кожен. Прагнучи влади, багато людей не хочуть приймати вагомих рішень, не мають достатнього піднесення духу, не вірять в себе та інших. Тому, як часто буває, займаючи високу посаду, багато хто так і не може незламно рухатися до поставленої цілі, реалізовувати визначені завдання чи заручатися підтримкою широкого кола людей. 

Біографія автора

Місце роботи автора
кандидат історичних наук

Посилання

1. Adair J. Psihologiya liderstva (Leadership Psychology). Moscow: Exmo, 2007. 352 р.
2. Dovgan L. E. Menedger – pidgotovka i perepidgotovka (Manager – training and retraining). K.: MP «ОКО», 1993. 126 p.
3. Dovgan L. E. Pratsya kerivnyka, abo praktychnui menedzhment (Leaders or hands­on management). K.: EksOb, 2002. 180 p.
4. Omarov A. M. Rukovoditel. Razmyshleniya i stil rukovodstva (Leader. Thinking and Leadership style). Moscow: Economics, 1987. 136 p.
5. Osokin R. V. Fenomen liderstva. Pervyi sredi ravnyh (Phenomenon of leadership. First among equals). Moscow: Gross Media: ROSBUH, 2008. 200 p.
6. Parkinson S. N. Iskusstvo upravleniya (Arts Management). Moscow: Agency «Flair», 1997. 272 p.
7. Platonov S. V. Iskusstvo upravlencheskoi deyatelnosti (Arts management activities). K.: OOO «Рublishing Нouse in Libra», 1996. 416 p.
8. Slesyk K. Vyhovannya lideriv (Educating Leaders). Kharkiv: Osnova, 2009. 128 p.
Опубліковано
2014-04-22
Як цитувати цю статтю:
Grizhenko, L. (2014). Лідерство як соціальний феномен. Науково-теоретичний альманах "Грані", 17(5), 48-51. Retrieved із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/507
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ