Основні напрями та етапи реформування федералізму в об’єднаній Німеччині
Анотація
У статті розглянуто проблему реформування федеративної системи в об’єднаній Німеччині. Виокремлено перспективні напрями реформування: реформування територіального устрою; реформа компетенції між федерацією і землями; участь Бундесрату в федеральному законодавстві та ін. Встановлено етапи реформування федеративних відносин, охарактеризовано конституційні зміни 2006, 2009 р. та політичний контекст реформ. В статті проаналізовано основні структурні проблеми і дисфункції в системі німецького федералізму, що знайшли свій прояв до і після об’єднання Німеччини. Особлива увага приділяється результатам та оцінкам федеральних реформ 20062009 рр. Сама ідея федеративних відносин потребувала перегляду, оскільки при створенні німецької федерації в сер. ХХ ст. вертикальний розподіл влади розглядався як другорядне завдання. Головною ціллю було недопущення узурпації влади, як це засвідчив сумний досвід Веймарської республіки, та дотримання балансу між гілками влади, рівності і взаємопов’язаності федеральних земель. З часу створення ФРН, хоч і задля благих цілей, все більше наростали централізаційні та уніфікаційні тенденції. На необхідність реформування німецького федералізму вплинули фактори, як внутрішньополітичного (об’єднання німецьких земель, державноуправлінські та фінансовоекономічні проблеми), так і зовнішньополітичного характеру (європейська інтеграція). Автор робить висновок про адекватну трансформацію федеративної системи ФРН задля забезпечення власної ефективності та дієздатності.Завантаження
Посилання
Busygina, I. M. Germanskij federalism: istorija, sowremennoje sostojanije, potencial reformirowanija (German federalism: history, modern condition, potential of reforming.). Polis, 2000, no. 5, pp. 110120.
Kazak, Е. S. Konstitucionnoprawowyje reformy federatiwnych otnoshenij w Rossii i Germanii (Constitutional law reforms of federal relations in Russia and Germany:): awtoref. dis. kand. jurid. nauk: 12.00.02. Moskow. gos. univ. im. М. W. Lomonosowa. Moskwa, 2011. 29 p.
Kluchkovych, А. Federalna rada Nimetcyny miz predstawnyctwom partijnych ta zemelnych interesiw (Federal Council of Germany between representatives of party and land interests). Naukowyj wisnyk Uzhorodskoho uniwersytetu. Serija : Politologija, Sociologija, Filosofija, 2006, no. 4. pp. 181188.
Leksin, I.W. Federatiwnoje ustrojstwo sowremennoj Germanii: problemy i naprawlenija preobrazowanij (Federal system of modern Germany: problems and tendencies of reforming). Rossijskij juridisceskij zurnal, 2009, no. 5(68), pp.121–133.
Nojmann, О. Ju. Federalna ta zemelna zakonodawca wlada ta jich wplyw na miscewe samowrjaduwannja w objednanij Nimetcyni (Federal and Land legislation and their impact on local selfgoverning in united Germany): awtoref. dys. kand. polit. nauk: 23.00.02. NAN Ukrajiny, Inst. polit. і etnonac. doslidz. іm. І.F. Kurasa. Кyiw, 2011. 16 p.
Shulce, R.О. Germanskij federalism na pereputje (German federalism on crossroads). Federacii, 2003, no. 3, pp.1316.
Gesetz zur nderung des Grundgesetzes vom 28. August 2006. Bundesgesetzblatt, 2006, Teil I, no. 41, pp. 20342038.
Gesetz zur nderung des Grundgesetzes vom 29. Juli 2009. Bundesgesetzblatt, Teil I, 2009, no. 48, pp. 22482250.
Kluth, W. Fderalismusreformgesetz. Einfhrung und Kommentierung. BadenBaden: Nomos, 2007. 296 p.
Laufer, H., Mnch, U. Das fderale System der Bundesrepublik Deutschland (8. Auflage). Mnchen: Bayerische Landeszentrale fr politische Bildungsarbeit, 2010. 327 p.
Rudzio, W. Das Politische System der Bundesrepublik Deutschland. 7. aktualisierte und erweiterte Auflage. Wiesbaden: VS Verlag fr Sozialw., 2006. 527 p.
Переглядів анотації: 153 Завантажень PDF: 238