Філософсько-освітня рецепція вітчизняного культурно-історичного досвіду розвитку приватної вищої освіти

  • T. A. Litvinenko Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди
Ключові слова: інституалізація приватної освіти, приватні навчальні заклади, філософсько­ освітня рецепція, суспільна потреба, громадські пожертвування, приватна ініціатива, історико – генетичний метод

Анотація

У статті визначаються та розглядаються історичні здобутки і прорахунки у процесах інституалізації приватної освіти з метою їхнього врахування в сучасних умовах, здійснення експериментальної роботи з пошуку оптимальних шляхів формування освітнього простору, який відповідає потребам становлення і розвитку «суспільства знань». Стислий екскурс в історію розвитку вищої освіти на українських землях показує, як мірою підсилення процесів інституалізації ускладнювалися відносини між закладом вищої освіти і державною владою і водночас зростала роль вищого навчального закладу в розвитку культури, причому не тільки через поширення знань, але й через формування нових соціальних і освітніх практик. За приклад взяті Києво – Могилянська академія, Острозька слов’яно­греко­латинська академія, Харківський університет. Розробка філософсько­концептуальних засад розвитку приватної вищої освіти в умовах модернізації освітньої системи в Україні передбачає дослідження цього феномена як соціального інституту. Вона включає  норми і правила, статуси і ролі освітніх практик, які певним чином організовані для забезпечення суспільної потреби у вищій освіті. В основу аналізу інституціоналізації приватної вищої освіти покладено теоретичну ідею, відповідно до якої  про інституціоналізацію можна вести мову там, де сталий характер здобувають пов’язані з певною соціальною потребою соціальні практики.Особливої актуальності проблематика здобуває в контексті перспективного  розвитку приватної вищої освіти в Україні, яку можна вважати об’єктивною і довготривалою  суспільною потребою. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

T. A. Litvinenko, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди
викладач

Посилання

Ivanov A.E. Vyisshaya shkola Rossii v kontse HIH­nachale HH v. (Higher school of Russia in the end XIX the beginning of the XXth century). M.: Nauka, 1991. 392 р.

Navrotskiy A.I. Vyisshaya shkola: teoriya i praktika modernizatsii (Higher school: theory and practice of modernization). Harkov: Harkovskiy natsionalnyiy universitet imeni V.N. Karazina, 2007. 196 р.

Nezhinskiy N.P. Razvitie obrazovaniya v Ukraine do Velikoy Oktyabrskoy sotsialisticheskoy revolyutsii (The Development of education in Ukraine to the great October socialist revolution). Ukrainskaya Sovetskaya Sotsialisticheskaya Respublika: Entsikl. Sprav. K., 1987. Р. 336­339.

Pryvatna vyshcha shkola Ukrainy na shliakhu innovatsii: Monohrafiia (Private high school of Ukraine on the way of innovation: Monograph). Kh.: Vyd­vo NUA, 2005. 320 р.

Privatnaya vyisshaya shkola v ob’ektive vremeni: ukrainskiy variant (Private high school in the lens of time: Ukrainian version). H.: NUA. 2000. 176 р.

Radionova N.V. Reprezentatsii filosofii v osvitnomu prostori Slobozhanshchyny u KhIKh stolitti: Monohrafiia (Representation of philosophy in educational space of Slobozhanshchina in the XIX century: the Monography). Sumy: VAT «SOD», Vyd­vo «Kozatskyi val», 2008. 320 р.

Tkachuk M. Kyivska akademichna filosofiia KhIKh­pochatku KhKh st.: metodolohichni problemy doslidzhennia (Kyiv academic philosophy of the XIX­early XX centuries: methodological problems of research). K.: ZAT «VIPOL», 2000. 248 р.


Переглядів анотації: 112
Завантажень PDF: 73
Опубліковано
2014-02-20
Як цитувати
Litvinenko, T. A. (2014). Філософсько-освітня рецепція вітчизняного культурно-історичного досвіду розвитку приватної вищої освіти. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(3), 29-34. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/449
Розділ
ФІЛОСОФІЯ