Філософсько-освітня рецепція вітчизняного культурно-історичного досвіду розвитку приватної вищої освіти
Анотація
У статті визначаються та розглядаються історичні здобутки і прорахунки у процесах інституалізації приватної освіти з метою їхнього врахування в сучасних умовах, здійснення експериментальної роботи з пошуку оптимальних шляхів формування освітнього простору, який відповідає потребам становлення і розвитку «суспільства знань». Стислий екскурс в історію розвитку вищої освіти на українських землях показує, як мірою підсилення процесів інституалізації ускладнювалися відносини між закладом вищої освіти і державною владою і водночас зростала роль вищого навчального закладу в розвитку культури, причому не тільки через поширення знань, але й через формування нових соціальних і освітніх практик. За приклад взяті Києво – Могилянська академія, Острозька слов’яногреколатинська академія, Харківський університет. Розробка філософськоконцептуальних засад розвитку приватної вищої освіти в умовах модернізації освітньої системи в Україні передбачає дослідження цього феномена як соціального інституту. Вона включає норми і правила, статуси і ролі освітніх практик, які певним чином організовані для забезпечення суспільної потреби у вищій освіті. В основу аналізу інституціоналізації приватної вищої освіти покладено теоретичну ідею, відповідно до якої про інституціоналізацію можна вести мову там, де сталий характер здобувають пов’язані з певною соціальною потребою соціальні практики.Особливої актуальності проблематика здобуває в контексті перспективного розвитку приватної вищої освіти в Україні, яку можна вважати об’єктивною і довготривалою суспільною потребою.Завантаження
Посилання
Ivanov A.E. Vyisshaya shkola Rossii v kontse HIHnachale HH v. (Higher school of Russia in the end XIX the beginning of the XXth century). M.: Nauka, 1991. 392 р.
Navrotskiy A.I. Vyisshaya shkola: teoriya i praktika modernizatsii (Higher school: theory and practice of modernization). Harkov: Harkovskiy natsionalnyiy universitet imeni V.N. Karazina, 2007. 196 р.
Nezhinskiy N.P. Razvitie obrazovaniya v Ukraine do Velikoy Oktyabrskoy sotsialisticheskoy revolyutsii (The Development of education in Ukraine to the great October socialist revolution). Ukrainskaya Sovetskaya Sotsialisticheskaya Respublika: Entsikl. Sprav. K., 1987. Р. 336339.
Pryvatna vyshcha shkola Ukrainy na shliakhu innovatsii: Monohrafiia (Private high school of Ukraine on the way of innovation: Monograph). Kh.: Vydvo NUA, 2005. 320 р.
Privatnaya vyisshaya shkola v ob’ektive vremeni: ukrainskiy variant (Private high school in the lens of time: Ukrainian version). H.: NUA. 2000. 176 р.
Radionova N.V. Reprezentatsii filosofii v osvitnomu prostori Slobozhanshchyny u KhIKh stolitti: Monohrafiia (Representation of philosophy in educational space of Slobozhanshchina in the XIX century: the Monography). Sumy: VAT «SOD», Vydvo «Kozatskyi val», 2008. 320 р.
Tkachuk M. Kyivska akademichna filosofiia KhIKhpochatku KhKh st.: metodolohichni problemy doslidzhennia (Kyiv academic philosophy of the XIXearly XX centuries: methodological problems of research). K.: ZAT «VIPOL», 2000. 248 р.
Переглядів анотації: 112 Завантажень PDF: 73