Евристичний потенціал української традиції в ресурсній моделі модернізації практик родинного виховання

  • I. I. Dorozhko Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди
Ключові слова: філософія виховання, нація, родина, виховання, батьки і діти, українська традиція, функціональний потенціал, соціокультурний контекст

Анотація

Справжнє родинне виховання є глибоко національним за сутністю, змістом, характером та історичним покликанням. Закономірно, що різні ознаки, якості людей, залежно від їхньої національної приналежності,  потрібно виховувати неоднаковими, уніфікованими для багатьох народів, націй, а навпаки, різним змістом, засобами і методами виховної роботи, які виробилися в кожній нації протягом віків і які є складовою та невід`ємною часткою її самобутньої матеріальної і духовної культури.Родинне виховання, що здійснювалось у річищі української традиції характеризується передусім  формуванням людських якостей, необхідних для відстоювання свободи, власної гідності, справедливості. Але інструментами для цього проголошуються віра, надія, любов, а також краса як універсальна характеристика українського національного буття.Сімейне виховання є важливим методом духовного оновлення українського суспільства, важливою складовою є емоційна сфера. Це ефективний спосіб формування почуття, особливо любові до рідної землі. Формування патріотизму є спільним завданням політичного та сімейного виховання в момент швидкої глобалізації та інституціоналізації локальних просторів, де мають місце гібридні форми виховання і освітніх практик.Отже, евристичний потенціал української традиції як ресурсу модернізації практик родинного виховання дозволяє більш повно визначити функціональний потенціал родинного виховання у сучасних соціокультурних контекстах. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

I. I. Dorozhko, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди
кандидат психологічних наук, доцент

Посилання

Bekh I. D. Vykhovannya osobystosti. (Education of a personality). Kiev, 2003, 344 p.

Deivis N. Evropa : Istoria. (Europe : history). Kiev, 2000, 1464 p.

Kravets V. P. Istoria gendernoi pedagogiki : navchalniy posibnik. (History of gender pedagogy : training manual). Ternopil, 2005, 440 p.

Kravets O. M. Simeiniy pobut i zvichay ukrainskogo narodu. (Family life and customs Ukrainian people). Kiev, 1966, 196 p.

Lozova V. I. Teoretychni osnovy vykhovannia i navchannia : navch. pos. dlya stud. ped. navch. zakl. (Theoretical foundations of education and training : training manual for students of pedagogical universities). Kharkov, 1997, 338 p.

Makarenko A. S. Metodika vospitatelnoy reboty. (Method of educational work). Kiev, 1990, 366 p.

Naulko V. Kultura i pobut naselennia Ukraini : navchalniy posibnik. (Culture and life of population of Ukraine: training manual). Kiev, 1993, 288 p.

Ponomarev A. P. Razvitie semiy i brachno­semeinih otnosheniy na Ukraine. (Development of the family and marriage relations at Ukraine). Kiev, 1989, 320 p.

Stogniy I. Skovoroda G. : ideina spadshchina i suchasnist. (Skovoroda G.: ideological heritage and modernity). Kiev, 2003, 716 p.

Trotsko A.V. Istoria pedagogiki. (History of pedagogy). Kharkov, 2008, 545 p.

Fediaeva V. L. Simeine vikhovannia v istorichnii retrospektivi (druga polovyna XIX – XX stolittia) : monografia. (Family education in historical retrospective (second half XIX – XX century) : monograph). Kherson, 2010, 348 p.

Fediaeva V. L. Etno­sotsialny aspecty simeinogo vikhovannia v Ukraini kintsia XIX – pochatku XX stolittia. (Ethno­social aspects of family education in Ukraine end of XIX beginning XX century). 2005, р.44­47.


Переглядів анотації: 107
Завантажень PDF: 133
Опубліковано
2014-02-10
Як цитувати
Dorozhko, I. I. (2014). Евристичний потенціал української традиції в ресурсній моделі модернізації практик родинного виховання. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(3), 23-28. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/448
Розділ
ФІЛОСОФІЯ