Вплив конфуціанства на процеси модернізації та контрмодернізації в суспільствах конфуціансько-даоської ідентичності (на прикладі інституцій підприємництва та менеджменту)
Анотація
Статтю присвячено проблемі впливу конфуціанства на процеси модернізації та контрмодернізації в суспільствах конфуціанськодаоської ідентичності на прикладі інституцій підприємництва та менеджменту. Авторкою зроблено висновок про те, що інституції підприємництва та менеджменту Китаю, Кореї та Японії багато в чому базуються на конфуціанських сімейних цінностях. Зазначено, що представники східних суспільств виявляють різну прихильність до раціоналістичної виробничої етики модернізаційного зразка, яка передбачає відокремленість підприємства від домогосподарства. Так, китайці, вступаючи в стосунки з приводу виробництва, орієнтуються, в першу чергу, на свою родину, а не на виробничий колектив. Орієнтація на виробничий колектив є, в більшій мірі, притаманною японцам і, в дещо меншій мірі, корейцям, що може бути непрямим показником різного співвідношення в китайському, корейському та японському конфуціанстві модернізаційних та контрмодернізаційних контентів. Спільною рисою східних суспільств є підвищена увага до освіти, яка є наскрізною для конфуціанства. Власне, це створює амбівалентне ставлення до модернізації: з одного боку – високу рухливість робочої сили, спроможність її до перекваліфікації і перенавчання, що є необхідним для розвитку капіталізму. З іншого боку, це сприяє законсервовуванню суспільств через інституції політичного конфуціанства, яке стає контрмодернізаційним чинником. Наголошено на тому, що з концептами конфуціанського підприємництва, конфуціанського виробництва та морального прибутку є пов’язаними ідеї примату суспільної вигоди над особистою, служіння громадському процвітанню, які набувають універсальної цінності в умовах кризи світової фінансовоекономічної архітектури класичного лібералізму, яка грунтується на принципах матеріальної вигоди.Завантаження
Посилання
Benedikt, R., 2004. Hrizantema i mech: modeli yaponskoy kulturyi [Chrysanthemum and the Sword: Japanese culture model]. Nauka, SPb. (in Russian).
Veber, M., 1990. Izbrannyie proizvedeniya [Selected Works]. Nauka, Moscow (in Russian).
Gibni, F., 1982. Zaplanirovannoe chudo [Scheduled miracle]. Politizdat, Moscow (in Russian).
Fukuyama, F., 2004. Konets istorii i posledniy chelovek [The End of History and the Last Man]. Fukuyama, F., 1997. Konfutsianstvo i demokratiya [Confucianism and democracy]. Russkiy zhurnal, Moscow //http://www.russ.ru/journaI/predely/97ll25/fiiku.htm; Fukuyama, F., 1997. Glavenstvo kulturyi [The primacy of culture]. //http://www.russ.ru/journaI/peresmot/970714/fiiku.htm i dr. (in Russian).
Bellah, R.N., 1982. The Japanese Challenge and the American Response. Berkeley, 112131.
Berger, P., 1967. The Sacred Canopy. New York, Harper.
Berger, P., 1986. The Capitalist Revolution. New York, Yuniv.Press.
Davis, W., 1987. Religion and Development: Weber and the East Asian Experience. Understanding Political Development. Boston, Concordians, 221280.
Dore, R., 1987. Taking Japan Seriously: A Confucian Perspective on Leading Economic Issues. Stanford.
Hofheinz, R., Calder, К., 1982. The Eastasia Edge. Basic Books.
Hirschman, A., 1986. Rival Views of Market Society and Other Recent Essays. N.Y.
Khan, Н., 1979. World Economic Development. New York, Westview.
Kim Yoon Hyung. An Introduction to the Korean Model of Political Economy // Korea’s Political Economy: An Institutional Perspective. Westview, 1994. P.4577.
Takeshi, Umehara. The Civilization of the Forest // New Perspectives Quarterly. 1990. № 7., P. 2930.
Weiming, Tu Confucian Ethics Today: The Singapore Challenge. Singapore, 1984. P.901933.
Переглядів анотації: 284 Завантажень PDF: 130