Філософський аналіз проблеми віртуалізації освітнього простору

  • V. D. Kolomiets Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: філософія освіти, особистість, медіа, простір, віртуальність, комунікація

Анотація

Специфікою медіального виміру освітнього простору в сучасних умовах є дві його особливості. Це — зміни інформаційних потоків у системі освіти, які приводять до трансформації освітнього середовища в інформаційно­освітнє, а також віртуалізація освітнього простору, що формує принципово нове середовище освітньої комунікації. На перетині цих процесів формується освітній простір віртуального характеру, який принципово змінює традиційні засади освітньої діяльності. Освіта стає все більш відкритою, що вимагає переосмислення простору як способу організації освіти. Важливим аспектом філософсько­освітнього аналізу освітнього простору у контексті проблем віртуальної реальності є аналіз системних, комунікаційних та статусних аспектів  простору освіти. Загалом слід констатувати, що в умовах віртуального простору ситуація невизначеності в освіті стає по суті її атрибутивною характеристикою, що дає підстави розглядати освітні ризики віртуального середовища як різновид соціального досвіду, який забезпечує введення в освітній простір невизначеності як необхідного елемента реального існування.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

V. D. Kolomiets, Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
здобувач

Посилання

Derrida, Zh., 2007. Pismo i razlichie [Writing and difference]. Akademicheskiy proekt, Moscow (in Russian).

Ishchuk, S.M., 2008. Internet­komunikatsiya: informatsiynyy zmist ta ihrovyy kharakter [Online communication: information content and game character]. Visnyk NAU: Filosofiya. Kul’turolohiya 2 (8), 87­91 (in Ukrainian).

Kalmyikov, A.A., 2008. Kommunikatologiya i virtualistika: opyit postroeniya sotsialnoy ontologii [Communicology and virtualistics: experience of constructing a social ontology]. Vestnik Rossiyskogo gosudarstvennogo gumanitarnogo universiteta 1, 36­48 (in Russian).

Nosov, N.A., 1994. Psihologicheskie virtualnyie realnosti [Psychological virtual reality]. Nauka, Moscow (in Russian).

Grigoreva, I.V., 2013. Filosofsko­pedagogicheskiy analiz kategoriy mediakulturyi (na primere ponyatiya «mediaobrazovatelnoe prostranstvo») [Philosophical and pedagogical analysis of the category of media culture (on the example of the concept of «media educational space»)]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta 369, 141­146 (in Russian).

Florenskiy, P.A., 2000. Analiz prostranstvenosti i vremeni v hudozhestvenno­ izobrazitelnyih proizvedeniyah iskusstva [Analysis prostranstvennoi and time in art ­ graphic works of art]. Statiy i issledovaniya po istorii i filosofii iskusstva i arheologii / Sost. igumen Andronik (A.S. Trubachev); red. igumen Andronik (A.S. Trubachev). Myisl, Moscow (in Russian).

Chelyisheva, I.V., 2013. Chelovek v sovremennom mediaprostranstve: sotsiokulturnyie fenomenyi mediaobrazovaniya [People in the modern media space: social and cultural phenomena of media education]. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta 22 (313), 254­260 (in Russian).

Sanbothe, М., 2000. Media philosophy and media education in the age of the Internet. J.of philosophy of education. Oxford 34, 1, 53­67.


Переглядів анотації: 217
Завантажень PDF: 114
Опубліковано
2016-06-14
Як цитувати
Kolomiets, V. D. (2016). Філософський аналіз проблеми віртуалізації освітнього простору. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(7), 58-63. https://doi.org/10.15421/171634
Розділ
ФІЛОСОФІЯ