Онтологічні основи соціальної реальності

  • Y. S. Kravtsov Дніпродзержинський державний технічний університет
Ключові слова: трансформація суспільства, нова соціальна онтологія, теоретичні об`єкти, феноменологічні даності, інтенціональність, іманентні форми існування об`єкта, соціальне конструювання реальності, закономірності становлення ймовірнісної методології

Анотація

Розгляд даного питання, на думку автора, слід почати з аналізу природи самого онтологічного знання. Традиційно, якщо питають, що таке онтологія, то зазвичай слідує відповідь: вчення про буття. Автор вважає, що в сучасній філософії не існує єдиних понять онтології й буття, а мають місце різні типи онтологічних систем, в яких поняття буття отримує різні інтерпретації.  Відмінності в інтерпретаціях зовсім не є результатом свавілля або справою смаку того або іншого автора. Вони не випадкові, бо є наслідком тих установок свідомості, які лежать в основі нашого розуміння дійсності і присутні в ньому, як правило, «за умовчанням».  Автор констатує, що на відміну від аксіом і теоретичних принципів, дані установки не вводяться довільно мислителем, не фундируються і схвалюються науковим співтовариством, а грають роль деяких абсолютних передумов, що,  як правило не артикулюються і не визначаються явним чином. Автор уточнює, що саме такого роду установки свідомості є конституюючими підставами, фундаментальними принципами, на основі яких формуються онтологічні концепції. Наші онтологічні орієнтації визначаються глибинними ментальними структурами і сенсами, які далеко не завжди для нас самих є очевидними і раціонально доказовими. Тобто сам вибір онтології виявляється процедурою, що виходить за рамки раціонального дискурсу і аргументації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Y. S. Kravtsov, Дніпродзержинський державний технічний університет
доктор філософських наук, професор

Посилання

Adler, Yu. P., 2001. Znaniya i informatsiya – eto ne odno i to zhe [Knowledge and information ­ it’s not the same thing]. Informatsionnoe obschestvo 6, 8­15. (in Russian).

Burde, P., 1993. Sotsiologiya politiki [Sociology of Politics]. SOCIO­LOGOS, Moscow (in Russian).

Vitgenshteyn, L., 1994. O dostovernosti [About reliability]. Gnozis, Moscow (in Russian).

Delez, Zh., 1998. Logika smyisla [Logic of Sense]. «Raritet», Ekaterinburg: «Delovaya kniga», Moscow (in Russian).

Kant, Immanuil, 1965. Kritika prakticheskogo razuma: sochineniya v shesti tomah [Critique of Practical Reason: works in six volumes]. Myisl, Moscow (in Russian).

Kant, Immanuil, 1964. Kritika chistogo razuma:sochineniya v shesti tomah [Critique of Pure Reason: the works in six volumes]. Myisl, Moscow (in Russian).

Kuzanskiy, N., 1979. Ob uchenom neznanii [On Learned ignorance]. 47­184. Moscow (in Russian).

Mur, D. E., 1993. Dokazatelstvo vneshnego mira [The proof of the external world]. Analiticheskaya filosofiya: Izbr. tekstyi, 66­84. Moscow (in Russian).

Plesner, H., 1988. Vvedenie v filosofskuyu antropologiyu: Stupeni organicheskogo i chelovek [Introduction to philosophical anthropology: Steps organic and human]. Problema cheloveka v zapadnoy filosofii 98­151; 524­527. M.: Politizdat, Moscow (in Russian).

Tillih, P., 2005. Muzhestvo byit [The courage to be]. Izbrannoe. Teologiya kulturyi, 7­131. Yurist, Moscow (in Russian).

Frank, S. L., 1992. Duhovnyie osnovyi obschestva [The spiritual foundations of society] . Respublika, Moscow (in Russian).

Tillih, P., 2005. Muzhestvo byit [The courage to be]. Izbrannoe. Teologiya kulturyi, 263­289. Yurist, Moscow (in Russian).

Haydegger, Martin, 1993.. Vremya i byitie: Stati i vyistupleniya [Time and Being: Articles and speeches]. Respublika, Moscow (in Russian).


Переглядів анотації: 249
Завантажень PDF: 100
Опубліковано
2016-06-18
Як цитувати
Kravtsov, Y. S. (2016). Онтологічні основи соціальної реальності. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(7), 41-46. https://doi.org/10.15421/171631
Розділ
ФІЛОСОФІЯ