Соціально-філософський аналіз бренду одягу: український контекст


  • H. V. Skalatskaya Одеський торгово-економічний інститут Київського національного торгово-економічного університету
Ключові слова: https://doi.org/10.15421/171629
Ключові слова: бренд одягу, дизайнер, перформативний підхід, мода, сезонний показ модної колекції

Анотація

Мета статті полягає у розгляді перспектив соціально­філософського аналізу продукту (одягу) модного бренду. Встановлено низку питань, що виникають при соціально­філософському аналізі бренду одягу, його модних показів (категоріальний апарат, тематична спрямованість, формат подачі та інші). Виявлено, що концепт «бренд» містить економічну складову та нематеріальні активи (гудвіл); творчість дизайнера підпорядковується потребам ринку і інтересам споживачів. З’ясовано, що методологією соціально­філософського дослідження модного показу може виступити перформативний підхід К. Вульфа. Обґрунтовано визначення моди як перформативного простору, в якому відбувається інсценування ідей дизайнера. Розглянуто тематичну спрямованість бренду одягу та формату його репрезентації на сезонному модному показі на прикладі українського бренду Domanoff. Обґрунтовано, що для комплексного соціально­соціально­філософського аналізу модного бренду необхідна наявність: прес­релізу (опис), інтерв’ю дизайнера (розкриття початкових ідей, зв’язок з соціальністю), фото­ та відеоматеріалів (аналіз семантики одягу, перформативності). Соціально­філософський аналіз бренду одягу збагачує теоретичну базу аналізу простору моди та дозволяє розкрити нові перспективи дослідження даного питання.

Біографія автора

Місце роботи автора
кандидат філософських наук, доцент

Посилання

1. Bart, R., 2003. Sistema modyi. Stati po semiotike kulturyi ; [Fashion System. Articles on the Semiotics of Culture] [per. s fr. S.N. Zenina]. Izdatelstvo im. Sabashnikovyih. Moscow (in Russian).
2. Bojchenko, M., 2013. Social`na filosofiya yak zagal`na social`na teoriya ta navchal`na dy`scy`plina [Social philosophy as social theory and general training course]. Filosofs`ka dumka 5, 60–72. (in Ukrainian).
3. Wolfe, K., 2008. Antropologiya: Istoriya, kultura, filosofiya [Anthropology: History, Culture, Philosophy] [per. s nem. G.H. Haydarovoy]. Izd­vo S.­Peterb. un­ta SPb. (in Russian).
4. Wolfe, K., 2010. Proizvodstvo sotsialnogo: ritual, emotsii, vospominaniya [Production Social: ritual, emotions, memories] ; [per. s nem. G.H. Haydarovoy]. Zhurnal sotsiologii i sotsialnoy antropologii 13, 13. (in Russian).
5. Lipovetsky, G., 2012. Imperiya efemernogo. Moda i ee sudba v sovremennom obschestve [The Empire of the ephemeral. Fashion and its fate in modern societies] ; [per. s fr. Yu. Rozenberg]. Novoe literaturnoe obozrenie, Moscow (in Russian).
6. Melnyk, M. T., 2013. Industriia mody : navchalnyi posibnyk [Fashion Industry: Tutorial]. Vydavnytstvo Lira­K, Kyiv. (in Ukrainian).
7. Oficijny`j sajt Domanoff. Press DOMANOFF Fall­Winter 2012­2013. Retrieved from: http://domanoff.com.ua/ru/collections/fall­winter­12­13/press­fw­12­13.html. (in Russian).
8. Oficijny`j sajt Domanoff. Press DOMANOFF S/S 15. Retrieved from: http://domanoff.com.ua/ru/collections/spring­summer­15/ss­2015­press.html
9. Oficijny`j sajt Domanoff. Press DOMANOFF S/S 16. Retrieved from: http://domanoff.com.ua/ru/collections/spring­summer­16/ss­2016­press.html. (in Russian).
10. Proleev, S., V., 1996. Entsiklopediya porokov opravdanie iz’yanov i slabostey chelovecheskoy naturyi [Encyclopedia of Vices Excuse Shortcomings and Weaknesses of Human Nature]. Nauk. dumka, Kyiv. (in Russian).
11. Skalatskaya, H., 2015.
Prostir mody u svitli performatyvnoho pidkhodu K. Vul’fa [The space of fashion in light of performative approach of К. Wolfe]. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii 63, 48­56. (in Ukrainian).
12. Frolov, I.,V., 2015. Osobly`vosti rozrobky` brendu v umovax suchasnoyi ukrayins`koyi fashion­industriyi [Features of development of brand in the conditions of modern Ukrainian fashion­industry]. Trady`ciyi ta novaciyi u vy`shhij arxitekturno­xudozhnij osviti 3, 100–105. (in Ukrainian).
Опубліковано
2016-06-14
Як цитувати цю статтю:
Skalatskaya, H. (2016). Соціально-філософський аналіз бренду одягу: український контекст. Науково-теоретичний альманах "Грані", 19(7), 30-35. https://doi.org/10.15421/171629
Розділ
ФІЛОСОФІЯ