Соціально-філософський аналіз бренду одягу: український контекст
Анотація
Мета статті полягає у розгляді перспектив соціальнофілософського аналізу продукту (одягу) модного бренду. Встановлено низку питань, що виникають при соціальнофілософському аналізі бренду одягу, його модних показів (категоріальний апарат, тематична спрямованість, формат подачі та інші). Виявлено, що концепт «бренд» містить економічну складову та нематеріальні активи (гудвіл); творчість дизайнера підпорядковується потребам ринку і інтересам споживачів. З’ясовано, що методологією соціальнофілософського дослідження модного показу може виступити перформативний підхід К. Вульфа. Обґрунтовано визначення моди як перформативного простору, в якому відбувається інсценування ідей дизайнера. Розглянуто тематичну спрямованість бренду одягу та формату його репрезентації на сезонному модному показі на прикладі українського бренду Domanoff. Обґрунтовано, що для комплексного соціальносоціальнофілософського аналізу модного бренду необхідна наявність: пресрелізу (опис), інтерв’ю дизайнера (розкриття початкових ідей, зв’язок з соціальністю), фото та відеоматеріалів (аналіз семантики одягу, перформативності). Соціальнофілософський аналіз бренду одягу збагачує теоретичну базу аналізу простору моди та дозволяє розкрити нові перспективи дослідження даного питання.Завантаження
Посилання
Bart, R., 2003. Sistema modyi. Stati po semiotike kulturyi ; [Fashion System. Articles on the Semiotics of Culture] [per. s fr. S.N. Zenina]. Izdatelstvo im. Sabashnikovyih. Moscow (in Russian).
Bojchenko, M., 2013. Social`na filosofiya yak zagal`na social`na teoriya ta navchal`na dy`scy`plina [Social philosophy as social theory and general training course]. Filosofs`ka dumka 5, 60–72. (in Ukrainian).
Wolfe, K., 2008. Antropologiya: Istoriya, kultura, filosofiya [Anthropology: History, Culture, Philosophy] [per. s nem. G.H. Haydarovoy]. Izdvo S.Peterb. unta SPb. (in Russian).
Wolfe, K., 2010. Proizvodstvo sotsialnogo: ritual, emotsii, vospominaniya [Production Social: ritual, emotions, memories] ; [per. s nem. G.H. Haydarovoy]. Zhurnal sotsiologii i sotsialnoy antropologii 13, 13. (in Russian).
Lipovetsky, G., 2012. Imperiya efemernogo. Moda i ee sudba v sovremennom obschestve [The Empire of the ephemeral. Fashion and its fate in modern societies] ; [per. s fr. Yu. Rozenberg]. Novoe literaturnoe obozrenie, Moscow (in Russian).
Melnyk, M. T., 2013. Industriia mody : navchalnyi posibnyk [Fashion Industry: Tutorial]. Vydavnytstvo LiraK, Kyiv. (in Ukrainian).
Oficijny`j sajt Domanoff. Press DOMANOFF FallWinter 20122013. Retrieved from: http://domanoff.com.ua/ru/collections/fallwinter1213/pressfw1213.html. (in Russian).
Oficijny`j sajt Domanoff. Press DOMANOFF S/S 15. Retrieved from: http://domanoff.com.ua/ru/collections/springsummer15/ss2015press.html
Oficijny`j sajt Domanoff. Press DOMANOFF S/S 16. Retrieved from: http://domanoff.com.ua/ru/collections/springsummer16/ss2016press.html. (in Russian).
Proleev, S., V., 1996. Entsiklopediya porokov opravdanie iz’yanov i slabostey chelovecheskoy naturyi [Encyclopedia of Vices Excuse Shortcomings and Weaknesses of Human Nature]. Nauk. dumka, Kyiv. (in Russian).
Skalatskaya, H., 2015.
Prostir mody u svitli performatyvnoho pidkhodu K. Vul’fa [The space of fashion in light of performative approach of К. Wolfe]. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii 63, 4856. (in Ukrainian).
Frolov, I.,V., 2015. Osobly`vosti rozrobky` brendu v umovax suchasnoyi ukrayins`koyi fashionindustriyi [Features of development of brand in the conditions of modern Ukrainian fashionindustry]. Trady`ciyi ta novaciyi u vy`shhij arxitekturnoxudozhnij osviti 3, 100–105. (in Ukrainian).
Переглядів анотації: 282 Завантажень PDF: 213