Когнітивність в аспекті самопізнання і пізнання інших: інтуїція, прозорливість як прояв розуму і якостей лідера. Поява філософії як результат і культурний конструкт-чинник розвитку мозку людини в еволюційному ланцюгу розвитку мозку людини
Анотація
Предметноспецифічні «інтелекти» більшменш відповідають когнітивним змінним, що систематично вивчаються фахівцями з когнітивної нейронауки. Культурні і освітні чинники поза сумнівом грають роль в оцінці «розуму», але існують фундаментальні культурні інваріанти «розуму», які сприймаються схожим чином в кожному суспільстві, так само як такі інваріанти існують для фізичної краси. Що є мозковими структурами, індивідуальні варіації яких визначають ці глобальні риси? Рейтинги «розуму» краще всього корелюватимуть з функціями, що управляють лобовими долями. У схемі «множинного інтелекту» інтелект, що саме управляє, є тим, що ми інтуїтивно розпізнаємо як «володіння розумом». Здатність сформувати внутрішнє уявлення про душу іншої особи пов’язана з іншою фундаментальною когнітивною здатністю: поняттям самосвідомості і диференціацією ЯнеЯ. Самосвідомість фундаментальна для нашого психічного життя і, ймовірно, без нього не існує складної когнітивної діяльності. Проте наукові дані свідчать, що самосвідомість з’являється в ході еволюції пізно і пов’язана з розвитком лобових доль. Отже, самосвідомість з’являється як когнітивна здатність і практика, які пов’язані з еволюційним ступенем розвитку людини.Завантаження
Посилання
Goldberg E., 2003. Upravlyaushij mozg: Lobnie doli, liderstvo i civilizatiya [Managing brain: the Frontal stakes, leadership and civilization]. Moscow, 335 (in Russian).
Doidge N., 2011. Plasticnost’ mozga: Potryasaushie facti o tom, kak misli sposobni menyat’ structuru i funkcii nashego mozga [Plasticity of brain : the Staggering facts about that, how ideas are able to change a structure and functions of нашeго brain]. Moscow, 544. / http: // loveread.ws/ read_book.php?id=44682@p=1 (in Russian).
Kassen B., 2000. Effekt sofistiki [Effect of sophistry]. Moscow, St. Petersburg, 240. (in Russian).
Kassirer E., 1998. Filosofija sim Kassenvoliceskih form [Philosophy of symbolic forms]. Moscow, St. Petersburg, 372. (in Russian).
Horkhajmer M., Adorno T., 1997. Dialektika prosveshenija. Filosofskie fragmenti [Dialectics of inlightening. Philosophical fragments]. Moscow, St. Petersburg, (in Russian).
Jung K.G., 1997. Chelovek I ego simvoli [Man and his symbols]. Moscow, 378. (in Russian).
Jaspers K., 1991. Smisl I naznacenije istorii [Sense and setting of history]. Moscow, 527. (in Russian).
Переглядів анотації: 219 Завантажень PDF: 87