Якість вищої освіти в оцінках студентів університету

  • O. V. Hylyun Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: освіта, якість вищої освіти, оцінка якості освіти

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування системи забезпечення якості вищої освіти в сучасній Україні. Звертається увага на дискусію щодо форм залучення студентів до оцінювання якості освітніх послуг у вищих навчальних закладах. Визначається, що важливим інструментом моніторингу якості освіти є комплексне вивчення громадської думки студентів щодо якості освіти в конкретних університетах. Соціологічні опитування дозволяють оперативно отримувати оцінки та пропозиції щодо освітніх послуг від їх безпосередніх споживачів, тобто студентів, які з середини здатні помітити ті недоліки навчального закладу, які непомітні для зовнішнього середовища. У статті підкреслюється, що якість освіти залежить не тільки від діяльності викладачів та співробітників університетів, але і від самих студентів. Одна з вимог Болонської декларації - залучення студентів до участі в оцінці організації і змісту освіти у вищих навчальних закладах . На основі аналізу результатів вибіркового репрезентативного соціологічного дослідження «Студенти ДНУ імені Олеся Гончара про якість освіти в університеті» зроблений висновок, що студенти спроможні оцінювати якість освіти в університеті.  Більш точні оцінки та важливі практичні рекомендації щодо якості освітніх послуг в університеті можна очікувати переважно від старшокурсників. Але і студенти молодших курсів, які не мають ще достатнього академічного досвіду, за певних умов можуть також надавати цікаву для викладачів та керівництва університету інформацію. Залучення студентів  до  різних форм таких опитувань безумовно буде сприяти формуванню у них розвинутих освітніх мотивів, бажань компетентно брати участь в житті університету, зокрема в оцінюванні та контролі якості освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

O. V. Hylyun, Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара
кандидат філософських наук, доцент

Посилання

Bakirov, V. S., 2009. Sotsiolohiya vyshchoyi osvity: novi doslidnyts’ki syuzhety [Sociology of Higher Education: New research subjects. Metodolohiya, teoriya ta praktyka sotsiolohichnoho analizu suchasnoho suspil’stva. Vydavnychyy tsentr KhNU im. V.N. Karazina 15, 561-566. Kharkiv (in Ukrainian).

Vyshcha osvita v Ukrayini: hromads’ka dumka studentiv [Higher education in Ukraine: Public Opinion students]. Access: http://www.dif.org.ua/ua/publications/press-relizy/visha-osvita-v-ukraini-gromadska-dumka-studentiv-.htm (in Ukrainian).

Vsemirnaya deklaratsiya o vyisshem obrazovanii dlya XXI veka: podhodyi i prakticheskie meryi (Parizh, 9 oktyabrya 1998 g.) [World Declaration on Higher Education for the XXI Century: Vision and Action (Paris, October 9, 1998)]. Access: http://www.sde.ru/files/t/pdf/5.pdf (in Russian).

Zakon Ukrayiny «Pro vyshchu osvitu». Vid 01.07.2014. № 1556-VII [The Law of Ukraine «On Higher Education». From 01.07.2014. Number 1556-VII]. Access: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu (in Ukrainian).

Kolisnyk, L.O., 2010. Do pytannya pro kryteriyi reytynhovoho otsinyuvannya naukovo-pedahohichnoyi diyal’nosti vykladachiv [On the criteria for rating assessment of scientific and educational activities of teachers]. Sotsial’ni tekhnolohiyi. Aktual’ni problemy teoriyi ta praktyky. Zbirnyk naukovykh prats’ 45, 229 – 234. Zaporizhzhya (in Ukrainian).

Polyans’kyy, P., 2012. Strimke Padinnya vhoru abo Yaki naspravdi mistsya posidaye ukrayins’ka osvita u svitovikh reytynhakh [The rapid fall of up or What actually takes place Ukrainian education in the world rankings]. Access: /http://education.unlan.net / ukr / detail / 192419 / (in Ukrainian).

Shchudlo, S., 2012. Vyshcha osvita u poshuku yakosti [Higher education in the search for quality]. Kolo, Kharkiv-Drohobych (in Ukrainian).


Переглядів анотації: 249
Завантажень PDF: 285
Опубліковано
2016-03-12
Як цитувати
Hylyun, O. V. (2016). Якість вищої освіти в оцінках студентів університету. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(4), 84-87. https://doi.org/10.15421/1716083
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ