Постнекласичне розуміння духовності у філософії освіти
Анотація
Постнекласична методологія виступає як форма подолання духовної кризи класичних та некласичних підходів до пізнання та розвитку. Концепція постнекласичної наукової раціональності характеризується співвіднесеністю з ціннісно-смисловими настановами дослідника. У межах постнекласичних підходів важлива не просто діяльнісна природа людини, а суб’єктна центрованість діяльності, розуміння соціокультурних механізмів інтегрування людини у власну діяльність як детермінант її суб’єктивності. Духовність звичайно розглядається як поняття, що відображає цінності і смисли людського буття. Вплив освітньої діяльності як чинника формування духовності людини носить проектно-моделюючий характер, оскільки через цінності майбутнього соціокультурного середовища, яким підпорядковується буття особистості, формуються реальні соціальні відносини постмодерного зразка. У цьому сенсі проблематика духовності в освіті принципово впливає на процес її цілепокладання, оскільки забезпечує когерентність завдань розвитку постмодерного суспільства та людини.Завантаження
Посилання
Honcharov, S.A., 2010. Problema cheloveka est osnovnaia problema obrazovanyia [The problem of man is the main problem of education]. Obrazovanye: tsely y perspektyvi 12, 11-18 (in Russian).
Kadiievska, I.A., 2011. Tsinnosti osvitnoho humanizmu v konteksti hlobalizatsii. Avtoref. dys... d-ra filosof. nauk: 09.00.10 [The values of humanism education in the context of globalization. Thesis. dis ... Dr. philosopher science]. Odesa (in Ukrainian).
Koretska, A.I., 2003. Sotsialno-osvitni chynnyky formuvannia dukhovnosti osobystosti v suchasnomu ukrainskomu suspilstvi: Avtoref. dys... kand. filosof. nauk: 09.00.03 [Social and educational factors of shaping the personality of spirituality in modern Ukrainian society: Author. Thesis ... candidate. philosopher science]. Kiyv (in Ukrainian).
Mashtaler, A.A., 2003. Sotsiodynamika svidomosti u vymirakh osobystisnoho buttia: Avtoref. dys... kand. filosof. nauk: 09.00.03 [Sociodynamics dimensions of consciousness in personal life: Author. Thesis ... candidate. philosopher sciences:]. Kiyv (in Ukrainian).
Moyseev, V.Y., 2009. Fenomen postneklassyky: k konstruktsyiam postneklassycheskoi ontolohyy [The phenomenon postnonclassic: Constructions for postnonclassical ontology]. Postneklassyka: fylosofyia, nauka, kultura: Kollektyvnaia monohrafyia, SPb. (in Russian).
Rozyn, V.M., 2007. Fylosofyia obrazovanyia: etiudi-yssledovanyia [Philosophy of Education: Etudes-study]. Yzdatelstvo NPO «MODЭK», Moscow, Voronezh (in Russian).
Stepyn, V.S., 2009. Klassyka, neklassyka, postneklassyka: kryteryy razlychenyia [Classic, nonclassic, postnonclassic: distinguishing criteria]. Postneklassyka: fylosofyia, nauka, kultura: kollektyvnaia monohrafyia, Yzd. dom «Myr», SPb. (in Russian).
Shashkova, L.O., 2008. Nauka i relihiia u paradyhmalnomu vymiri: avtoref. dys... d-ra filosof. nauk: 09.00.09 [Science and religion in terms of paradigm: Author. dis ... dr philosopher sciences]. Kyiv (in Russian).
Переглядів анотації: 222 Завантажень PDF: 184