Методологічні аспекти дослідження процесу соціалізації у медіакультурному просторі інформаційного суспільства
Анотація
Інтегрована у межах соціально-філософського дискурсу міждисциплінарна методологія, що опирається на класичну філософську методологію аналізу соціокультурних феноменів, дає можливість цілісного уявлення про досліджуваний феномен. З методологічної точки зору важливо визначитися з соціально-філософським розумінням впливу медіакультурного простору на становлення особистості в умовах динамічно мінливого соціокультурного оточення. важливою соціально-філософською методологічною настановою слід вважати тезу щодо постійної присутності медіакультури в людині як просторі її буття внаслідок того, що людина є соціальна істота, а інформаційнОГО суспільства без медіакультури як свого атрибуту не існує. Філософським «стрижнем» дослідження духовної культури молоді є гуманізм у самому широкому сенсі, тобто розуміння досліджуваного феноменА передусім як багатовимірного культивування загальнолюдських цінностей. Підпорядкування матеріалістичних детермінант медіакультурного простору духовним чинникам можливе лише в умовах домінування гуманістичних цінностей. При всьому різноманітті до розуміння духовного виміру взаємозв’язку особистості з соціокультурним середовищем спільною домінантною ідеєю філософських настанов є визнання духовно-культурної автономності людини. Глобалізація і пов’язані з нею цивілізаційні і технологічні процеси мають розглядатися як зовнішньосоціальні стосовно людини, у той час як внутрішньодуховним змістом є процеси культурні. Антропологічно орієнтований культурний простір соціалізації грунтується на міжособистісній культурній взаємодії, яка продукує унікальні та самобутні особистості.Завантаження
Посилання
Hakobyan, K., 2002. Kulturav globaliziruyuschemsya mire [Culture in a globalizing world]. Bezopasnost Evrazii (in Russian).
Baydarov, E.W., 2011. Kultura kak duhovnaya substantsiya bytiya cheloveka i sotsiuma v usloviyah globalizatsii [Culture as a spiritual substance of human life and society in the context of globalization]. Voprosy kulturologii (in Russian).
Belyaevа, V.A., Petrenko, A.A., 2013. Model duhovnonravstvennogo vospitaniya studencheskoy molodezhi v nauchno obrazovatelnom tsentre duhovnonravstvennoy kultury i vospitaniya vuza [The model of spiritual and moral education of students in the scientific educational center of spiritual moral culture and education in institution]. Gumanitary: aktualnye problemy nauki i obrazovaniya 2 [22], 114 (in Russian).
Goloskok, Y.N., 2009. Kultura kak faktor duhovnogo bytiya cheloveka [Culture as a factor in the spiritual life of man]. Aktualnye voprosy sovremennoy nauki 63, 203208 (in Russian).
Husserl, E., 1994. Idei k chistoy fenomenologii. Prolegomeny k chistoy logike [Ideas to pure phenomenology. V.1. Prolegomena to pure logic]. Gnosis, Moscow (in Russian).
Otyutsky, G.P., 2011. Globalizatsiya: tsennosti kultury i duhovnaya bezopasnost [Globalization: cultural values and spiritual security]. Sistema tsennostey sovremennogo obschestva 18, 251255 (in Russian).
Pogorily, A., 2008. Filosofiya u konteksti duhovnoho zhyttya [The philosophy in the context of spiritual life], Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka. Filosofiya.Politolohiya 8990, 9497. (in Ukrainian).
Scheler, M., 1994. Izbrannye proizvedeniya [Selected Works], Gnosis, Moscow (in Russian).
Переглядів анотації: 235 Завантажень PDF: 166