Інформаційна війна як комунікативна технологія впливу на масову свідомість та громадську думку


  • A. H. Stadnyk Класичний приватний університет
Ключові слова: https://doi.org/10.15421/1716020
Ключові слова: інформаційна війна, громадська думка, масова свідомість, пропаганда, комунікація, ЗМІ

Анотація

У статті визначено ключові аспекти суті і впливу інформаційної війни на масову свідомість і громадську думку. В матеріалі ми розглядаємо інформаційну війну не як допоміжний механізм реальної війни, а як механізм впливу саме на громадську думку. І оскільки громадську думку не можна сформувати остаточно (поки є інформаційний контент, думка громадськості буде змінюватися постійно), оскільки в руках ЗМІ інформація виступає як справжня зброя націлена на масову свідомість. У статті детально обговорюються чотири основні чинники, які визначають ефективність інформаційного впливу: 1) суб’єкти інформаційних війн, які впливають на населення, масову свідомість, громадську думку; 2) інформаційна зброя війни; 3) сам контент, зміст інформації, що транслюється у ході інформаційної війни; 4) специфіка масової свідомості населення у тих чи інших країнах, формування та функціонування у них громадської думки. І оскільки інформаційна війна характерна для кризових ситуацій (як приклад можна взяти Україну з початку Майдану 2013 року), то подача інформації націлена на маніпулювання громадською свідомістю і, відповідно, громадською думкою як зовнішнім вираженням свідомості.

Біографія автора

Місце роботи автора
аспірант

Посилання

1. Informatsyonnoe oryzhe eto (Ynformatsyonnoe arms This) Regime to access:: http://dic.academic.ru/dic.nsf/emergency/949
2. Derzhavna cluzhba statystyky (State Statistics Service) Regime to access:: http://ukrstat.gov.ua
3. Informatsyonnue voiiny (Clearing war) Regime to access:: http://psyfactor.org/lybr62-1.htm
4. Manoilo A.V. Gosydarsvennja informatsyonnja politika v osobux uslovijax: monografija (State-owned ynformatsyonnaya politics in osobuh conditions: Monohrafyya). M .: MiFi, 2003. - 388 p.
5. Poltorak V.A. Sotsiologja obshestvennogo mnenja: uchebnoe posobie (Sociology socio opinion: Uchebnoe posobye). - Kiev - Dnepropetrovsk Center «sociopolis» - Publishing «Art Press», 200 - 264 p.
6. Potseptsov G.G. Informatsyonnue voiiny (Clearing War). - M .: «Rerl-book» K .: «Vakaer», 2000. - 576 p.
7. Rastorguev S.P. Informatsyonnja voiina (Ynformatsyonnaya War). - Moscow: Radio and communication, 1999. - 416 Р.
8. Salimgareeva L.S. SMI I obshestvennoe soznanie: vlijanie, problem, texnologii manipylirovanija (Obschestvennoe media and consciousness: Effect, problems, technology manypulyrovanyya) Regime to access:: http://www.ipk.ru/index.php?id=1537
Опубліковано
2015-12-25
Як цитувати цю статтю:
Stadnyk, A. (2015). Інформаційна війна як комунікативна технологія впливу на масову свідомість та громадську думку. Науково-теоретичний альманах "Грані", 19(1), 111-115. https://doi.org/10.15421/1716020
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ