Особливості функціонування невизнаних держав
Анотація
У статті досліджено особливості функціонування сучасних невизнаних держав, виокремлено їх визначальні ознаки. Висвітлено різні підходи до трактування можливостей невизнаних держав на міжнародній арені. Зазвичай державам важко розвиватися в умовах обмеженого визнання. Головним чином вони розраховують на гуманітарну допомогу міжнародної спільноти, а відносини з іншими державами розвиваються стихійно. Усі невизнані або частково визнані держави, за винятком Тайваню, слабкі економічно. Причинами цього є неефективне державне управління, тіньова економіка, обмеженість інвестування, зумовлена недовірою іноземних бізнесструктур, руйнування території та інфраструктури внаслідок воєнних дій. Попри це населення більшості невизнаних держав під впливом пропаганди підтримує від’єднання від материнської держави. Ступінь демократії в невизнаних державах різний, а демократичні інститути і процедури в них можуть мати лише зовнішні ознаки. Зовнішні покровителі суттєво впливають на життєдіяльність невизнаних держав, сприяючи економічному розвитку, створюючи різноманітні інвестиційні проекти, слугуючи ринком для збуту їх товарів. Державипокровителі допомагають цим доволі крихким об’єднанням важливим для них з геополітичної точки зору військовими засобами.Завантаження
Посилання
Berdegulova, L.A., Kaplina, S.E. Diplomaticheskoe priznanie vnov voznikaiuschikh gosudarstv kak subiektov mezhdunarodno-pravovykh otnosheniy (The problem of diplomatic recognition of emerging states as subjects of international legal relations). Vestnik ZabGU, 2014, no. 2 (105), pp. 140-146.
Bolshakov, A. Nepriznannye gosudarstva evropeyskoy periferii i pogranichia (Unrecognized states of European periphery and frontier line). Regime to access: http://www.intertrends.ru/fifteen/008.htm
Dogovor mezhdu Rossiiskoy Federatsiey i Respublikoy Yuzhnaia Osetia o soiuznichestve i integratsii, 18 marta 2015 g. (Treaty between Russian Federation and Republic South Ossetia on alliance and integration, 18th of March 2015). Regime to access: kremlin.ru/supplement/4819
Nikolaev, D.H. Fenomen nepriznannykh gosudarstv v mirovoy politike (Phenomenon of unrecognized states in world politics). Vestnik Moskovskogo universiteta. Ser. 25. Mezhdunarodnye otnoshenia i mirovaya politika, 2010, no. 1, pp. 27–41.
Osipova, S.A. Nepriznannye gosudarstva kak politico-pravovoy fenomen: teoretiko-metodologicheskiy aspekt (Unrecognized states as a political and legal phenomenon: theoretical and methodological aspects). Visnyk SevNTU: zb. nauk. pr., Seria: Politologia, 2011, Vyp. 123, pp. 124–127.
Platonova, M.A. De-fakto nezavisimye gosudarstva Kavkaza: pereosmyslenie terminologii (De-facto independent states of the Caucasus: redefining of the terminology). Vestnik Volgogradskogo gosudarstvennogo universiteta. Seria 4. Istoria, 2012, no. 1 (21), pp. 98–101.
Sebentsov, A.B., Kolosov, V.A. Fenomen nekontroliruemykh territoriy v sovremennom mire (Phenomenon of uncontrolled territories in modern world). Polis. Politicheskie issledovania, 2012, no. 2, pp. 31–46.
Caspersen, N., Herrberg, A. Engaging unrecognised states. An opportunity and challenge for the EU? Brussels, 2010. 18 p.
Freedom in the world 2015, Regime to accesss: https://freedomhouse.org/report/freedom-world/freedom-world-2015#.VpJq17aLTDf
Kanol, D. Tutelary democracy in unrecognized states. EUL Journal of Social Sciences, 2015, June, pp. 62–74.
Kolsto, P. The sustainability and future of unrecognized quasi-states. Journal of Peace Research, 2006, Vol. 43, no. 6, pp. 723–740.
Pegg, S. De facto states in the international system. Working Paper, The University of British Columbia, Institute of International Relations, 1998, no. 21, 26 p.
Riegl, M. Prospects and limits of economic development of unrecognized states: between organized hypocracy and private interests. European Scientific Journal, 2014, Vol. 10, no. 4, pp. 17–35.
Переглядів анотації: 340 Завантажень PDF: 1743