Проблеми комунікації влади і населення в зоні АТО

  • I. M. Dolya Харківська державна академія культури
Ключові слова: комунікація, органи місцевого самоврядування, інформація, військово­цивільні адміністрації, обмін інформацією, відкритість влади

Анотація

У контексті відновлення основ організації керування й місцевої влади в регіонах підданих зовнішній агресії особливої актуальності заслуговує дослідження проблематики комунікації публічної влади. Саме діалог й ефективний обмін інформацією між населенням і місцевою владою важлива складова реінтеграції територій Донбасу охоплених антитерористичною операцією. Специфікою більшості територій Донбасу стало безвладдя, у результаті відхилення законно обраних ще в 2010 році органів місцевого самоврядування. По суті, втеча мерів, депутатів місцевих рад у найважчий  період життя регіону активізував у місцевих жителів почуття незахищеності й зрадництва з боку місцевої влади. Тим самим можна констатувати, що до проблем підвищення ефективності каналів комунікації зберігає свою актуальність до початку зовнішньої агресії й часткової окупації Донбасу, сьогодні додалася проблема налагодження комунікаційних зв’язків між населенням і новою місцевою українською владою фактично із чистого аркуша. При цьому необхідно враховувати, що умови військового конфлікту зберігаються й, безумовно, відкладають свій відбиток на взаємодію. У той же час саме розвиток комунікації в зоні АТО, особливо в населених пунктах, які пережили окупацію й звільнені може стати основою для гармонійного входження жителів в український соціум. Створення військово­цивільних адміністрацій з метою тимчасово замінити нефункціонуючі органи місцевого самоврядування на Донбасі – унікальний досвід для України. Незважаючи на законодавче закріплення за ВЦА прав і обов’язків органів місцевого самоврядування, необхідно розуміти, що діють вони в умовах «неоголошеної війни» і тим самим у більшій мірі обирають модель обмеженої взаємодії з населенням. Проведений у статті аналіз показує, що серед традиційних каналів подачі інформації ВЦА віддають перевагу прийому громадян посадовими особами; вивішуванню  інформаційних оголошень. При цьому такі форми, як ЗМІ, Інтернет­ресурс, звіти, збори громадян практично не використовуються в роботі ВЦА, що в цілому викликає невдоволення в населення. Але головне, що в зоні АТО абсолютно відсутні такі важливі компоненти комунікації, як обмін інформацією й включення населення в процес прийняття рішень місцевої влади. Хоча дана тенденція характеризує й рівень взаємин не тільки влади з населенням у зоні АТО, навпаки, дослідження, проведені  Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» разом з Норвезьким інститутом міських і регіональних досліджень,  показують, що й у мирних містах України населення також зазнає труднощів у комунікації із владою. Це підсилює рівень недовіри до місцевої влади як у зоні АТО, так і в цілому по країні. Автор статті приходить до висновків про необхідність перегляду комунікаційної складової в роботі органів місцевої влади. Саме в зоні АТО склалися унікальні умови створити формат відкритого діалогу, залучення громадян у відродження інфраструктури і тим самим формувати почуття причетності до керування. Виходячи з підпорядкованості ВЦА державним структурам переломити ситуацію й налагодити комунікацію можливо тільки при сприянні й бажанні держави. Як найбільш діючий механізм може стати залучення державою в даний регіон представників третього сектора як  волонтерів по створенню інформаційних служб при ВЦА, які б оперативно відбивали й поширювали інформацію серед населення й здійснювали зворотний діалог. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

I. M. Dolya, Харківська державна академія культури
кандидат політичних наук, доцент

Посилання

Barovska A. V. Institutsiyne zabezpechennya derzhavno yi komunikativnoyi politiki: dosvid krayin Evropi: analIt. dop. (Institutional support for public communication policy: the experience of European countries). Kyiv, 2014, 72 p.

Vzaemodiya organiv mistsevogo samovryaduvannya z gromadskistyu: stan, perspektivi, rekomendatsiyi ta praktiki: AnalItichniy zvIt (The interaction of local authorities with the public: state, perspectives, recommendations and Practice: Analytical Report). Kyiv, 2014, 28 p.

Grachev M.N. Politicheskaya kommunikatsiya: teoreticheskie kontseptsii, modeli, vektoryi razvitiya: Monografiya (Political communication: theoretical concepts, models, vectors of development: Monograph). Moskva, 2004, 328 p.

Gromadska dumka naselennya Ukrayini: 2010-2015. Scho zmInilosya? (Public opinion poll in Ukraine: 2010-2015. What has changed?) Regime to access: http://dif.org.ua/ua/polls/2015a/komu-bilshe-doannja.htm

Zakon Ukrayini «Pro dostup do publichnoyi informatsiyi» vid 13.01.2011 № 2939-VI (he Law of Ukraine «On Access to Public Information» from 13.01.2011 № 2939-VI) Regime to access: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2939-17.

Zakon Ukrayini «Pro viyskovo-tsivlini administratsi yi» vId 03.02.2015 № 141-VIII (The Law of Ukraine «On civil-military administration» of 03.02.2015 № 141-VIII) Regime to access: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/141-19

Pocheptsov G. Teoriya kommunikatsii. (communication Theory) Kyiv, 2001, 656 p.

Shturhetskiy S.V. Komunikativnyi potentsial mistsevogo samovryaduvannya v Ukrauini: monografIya. (The communicative potential of local government in Ukraine: Monograph). Rivne, 2011, 148 p.

Luman N. Vlast. (the Power). Moskva,2001, 256p.

Fukuyama F. Doverie: sotsialnyie dobrodeteli i put k protsvetaniyu (Trust: The Social Virtues and the Creation of Prosperity). Moskva, 2004, 730 p.


Переглядів анотації: 188
Завантажень PDF: 162
Опубліковано
2015-12-04
Як цитувати
Dolya, I. M. (2015). Проблеми комунікації влади і населення в зоні АТО. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(1), 24-29. https://doi.org/10.15421/1716004
Розділ
ПОЛІТОЛОГІЯ