Специфіка маркетингового стратегічного планування виборчих кампаній в Україні
Анотація
У статті розглянута низка проблем, що пов’язані як із загальними підходами до стратегічного планування виборчих кампаній, так і його специфікою в умовах сучасної України. Аналізуються роль стратегічного планування в процесі організації та проведення виборчих кампаній, різноманітні типи стратегій, що використовуються. Наводиться інформація про різновиди стратегій, які були використані українськими політичними партіями та блоками у період виборів 2014 року у Верховну Раду. В статті проведений аналіз деяких (проблема є дуже широкою, щоб казати про можливість повністю її розв’язати у межах одного короткого дослідження) ключових аспектів проблеми стратегічного планування виборчих кампаній. Та, з іншого боку, наводяться приклади використання подібних підходів в останніх виборчих кампаніях, що були здійснені в Україні. Стратегічне планування виборчих кампаній виступає як найважливіший аспект їх організації, в процесі якого визначається зміст кампанії, тобто те, що необхідно передати потенційному електорату, щоб він проголосував певним чином. Розробка стратегії кампанії є необхідним етапом її організації, потребує використання досвідчених креативних фахівців та низки методів і технологій, призначений для досягнення необхідного кандидату чи політичній партії, що беруть участь у виборах, результату. Виділяють різноманітні типи і різновиди стратегій виборчої кампанії, які розрізняються по типу виборів, ресурсному забезпеченню, цілях кандидатів, по конфігурації виборчої кампанії, використовуваних змістовним і технологічним підходам, а також ритму здійснення виборчої кампанії. Визначено, що на виборах у Верховну Раду у 2014 році всі партії, що пройшли до парламенту, включаючи й Опозиційний блок, використовували різні стратегії, які тим чи іншим чином визначили їх електоральний успіх.Завантаження
Посилання
Koshelyuk M.E. Tehnologii politicheskih viborov. – 2e izd.(Technologies political elections. 2nd ed). – SPb.: Piter, 2004. – 239 р.
Poltorak V.A. Izbiratelnyie kampanii: nauchnyiy podhod k organizatsii (Election campaigns: a scientific approach to the organization). – K.: Znanie Ukrainyi, 2004. – 120 р.
Efremov V.S. Strategiya biznesa. Kontseptsii i metodyi planirovaniya (Business strategy.The concepts and methods of planning). – M.: Finpress, 1998. – 320 р.
Strategicheskoe planirovanie (Strategic planning.). – M.: Assotsiatsiya «Tandem», Izdvo EKSMOS, 1998. – 360 р.
Gould F. Strategicheskoe planirovanie izbiratelnoy kampanii (Strategic planning of the election campaign) // Polis. – 1993. – № 4.– Р. 134145.
Kudinov O.P. Osnovyi organizatsii i provedeniya izbiratelnyih kampaniy v regionah Rossii (Fundamentals of the organization and conduct of election campaigns in the regions of Russia). – Kaliningrad: Yantarnyiy skaz, 2000. – 469 р.
Maksimov A.A. «Chistyie» i «gryaznyie» tehnologii vyiborov («Clean» and «dirty» election technology). – M.: Delo, 1999. – 448 р.
Bebik V.M. Menedzhment viborchoYi kampanIYi: resursi, tehnologIYi, marketing: Navch.metod. posIbnik (Campaign management: resources, technologies, marketing: Teach method. guide). – K.: MAUP, 2001. – 216 р.
Malkin E.B. Osnovyi izbiratelnyih tehnologiy i partiynogo stroitelstva (Fundamentals of election technologies and party building).– 4e izd. – M.: SPSL – «Russkaya panorama», 2003. – 480 р.
Zolotarev A.V. Osobennosti strategicheskogo planirovaniya izbiratelnoy kampanii (Features of the strategic planning of the election campaign) // PolItichniy marketing ta elektoralnI tehnologIYi. – K.ZaporIzhzhya: Int sotsIologIYi NAN UkraYini, 2002. – Р. 6674.
Shinkarenko O.E. Elektoralniy marketing: sutnIst, osnovnI funktsIYi, zavdannya (Electoral marketing: essence, basic functions, tasks) // SotsIalnI tehnologIYi: AktualnI problemi teorIYi ta praktiki. Zb. nauk.prats. – ZaporIzhzhya: Klasichniy privatniy unt, 2012. – Vip. 56. – Р. 241249.
Переглядів анотації: 250 Завантажень PDF: 525