Глобалізація в сфері вищої освіти в фокусі макроаналізу: тенденції і проблеми
Анотація
В статті розглядається глобалізація в сфері вищої освіти. Навколо вищої освіти групується багато ключових питань глобалізації: стратегія інтернаціоналізації; транснаціональна освіта; забезпечення міжнародної якості; підприємницькі підходи до функціонування освіти; регіональна і міжрегіональна співпраця; інформаційна і комунікаційна технології та віртуальні навчальні заклади; поява нових освітніх посередників – провайдерів освіти, проблеми рівноправності та доступності освіти і таке інше. Більш детально серед глобалізаційних процесів виділяють нові відносини обміну, інтернаціоналізацію торгівлі, реструктурування міжнародного ринку праці, зменшення конфліктів на рівні трудових капіталів, міжнародний поділ праці, розвиток нових сил виробництва і технологій, капіталомістке виробництво, збільшення кількості зайнятих жінок у виробничоекономічних процесах, збільшення розміру і значення сфери послуг. При цьому необхідно зазначити, що система вищої освіти здатна впливати на глобалізацію, формуючи лінію майбутньої політики держави і регіону. Зазначається, що лідерами процесу глобалізації в цілому і зокрема інтеграційних процесів і процесів формування ринку освітніх послуг на міжнародному рівні є провідні країни світу, які вступили на шлях перетворення своїх освітніх систем і розглядають активну участь у формуванні світового освітнього простору як один з чинників вирішення існуючих проблем на національному та міжнародному рівнях. Такими країнами є США, Канада, країни Західної Європи, Австралія.Завантаження
Посилання
Zborovskiy G.E. Sotsiologiya obrazovaniya: v 2 chastyah (Sociology of Education). – Ekaterinburg: OOO «Vlast», 1994, 332 р.
Kastels M. Stanovlenie obschestva setevyih struktur. Novaya postindustrialnaya volna na Zapade (Formation of the company networks. The new postindustrial wave in the West: An Anthology). – M.: Akademiya, 1990, 177 р.
Naletova I.V. Analitika issledovaniy vyisshego obrazovaniya kak kulturoformiruyuschego faktora sovremennosti (Analyst Research kulturoformiruyuschego higher education as a factor of modernity). – Tambov, 2005, 304 р.
Trevogi Mira. Sotsialnyie posledstviya globalizatsii mirovyih protsessov (Alarms World.The social consequences of the globalization of world processes). – M., 1997. – Р. 420.
Raymerz F. Kompetentniy dIalog: vikoristannya doslidzhen dlya formuvannya svitovoyi osvitnoyi politiki (The competent dialogue: using research to create global educational policy). – Lviv: Litopis, 2004, 219 р.
Kryazhev P.V. Tendentsiyi reformuvannya vischoyi osviti v krayinah Zahidnoyi Evropi (Trends in Higher Education Reform in Western Europe). – K., 2008, 246 ark.
Adam Stephen. The Recognition, Treatment, Experience and Implications of Transnational Education in Central Europe 20122013. – Sweden, 2013. – р. 240.
Birgit BrockUtne. The Universities in Europe as an Example, 2010. Vol. XXVII. No 3, pp. 283 – 299.
Переглядів анотації: 229 Завантажень PDF: 185