Комерціалізація освіти: світовий досвід і український контекст

  • O. A. Khomeriki Національний авіаційний університет
Ключові слова: вища освіта, комерціалізація, соціальний інститут, динаміка

Анотація

Світова популярність та ефективність американської системи вищої освіти спонукає інші країни використовувати її запозичені елементи у національних системах освіти. Питання інтеграції в рамках однієї реформи чи в межах однієї національної системи освіти вирішити неможливо, оскільки це супроводжується необхідністю подолання цілої низки супутніх концептуальних проблем. Одна з основних концептуальних проблем вітчизняної освіти – це її комерціалізація. Зразком же освіти де комерціалізація – постала як механізмом так і результатом реформування є освіта американська. В американському суспільстві побутують два підходи до питання здобуття вищої освіти. Перший, так званий «джефферсонівський», передбачає рівність доступу до вищої освіти, але за умови пред’явлення високих вимог до якостей (здібностей) людини. Другий, так званий «джексонівський», також визнає рівність доступу до вищої освіти, але при цьому вважається, що вступ до університетів має бути вільним для усіх, хто має середню освіту, незалежно від здібностей. Попри беззаперечну ефективність, вражаючі досягнення в науці, структурне розмаїття та будову на демократичних принципах системи вищої освіти, кілька останніх десятиліть в американському суспільстві не вщухає її критика, оскільки університети та коледжі лише опосередковано виконують функцію служіння суспільству. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Trou M. Sotsiologiya obrazovaniya (Sociology of Education). Moscow, 1972, pp.58 – 77.

Kashlacheva T.S. Integratsiya evropeyskogo i rossiyskogo vyisshego obrazovaniya: institutsionalnyiy aspekt (The integration of European and Russian higher education: the institutional aspect). SPb, 2007, p.19.

Elvayn T. Federalizm i samovryaduvannya: Ednist nazovni, bagatomanitnist useredini, uspih nimetskoui istoriyi (Federalism and Self­unity outside, inside diversity, the success of German history). Deutshland,1996. no 2, pp. 44 ­ 49.

Derue Zh.­L. Sotsiologiya obrazovaniya: v poiskah obschestva (Sociology of Education: Searching for the company). Zhurnal sotsiologii i sotsialnoy antropologii,1999. no 2, pp.112 – 122.

Skott P. Globalizatsiya i universitet (Globalization and the University), 2000. no 4, pp. 3 – 8.

Smelzer N. Sotsiologiya (Sociology). Moscow, 1994.p. 668.

Naletova I.V. Sotsiologiya obrazovaniya (Sociology of Education). Tambov, 2002, p. 154

Veblen T. Vischa osvita v Ameritsi: notatki pro te, yak dilovi lyudi kontrolyuyut universiteti (Vishcha Osvita in Ameritsі: notatki about those, yak people dіlovі kontrolyuyut unіversiteti). Moscow, 1984.p.209.

Collins R. Functional and Conflict Theories of Educational Stratification: Essays in Honor of Basil Bernstein. N.Y., 1998.p.78.


Переглядів анотації: 243
Завантажень PDF: 281
Опубліковано
2015-06-17
Як цитувати
Khomeriki, O. A. (2015). Комерціалізація освіти: світовий досвід і український контекст. Науково-теоретичний альманах Грані, 18(8), 101-105. https://doi.org/10.15421/1715164
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають