Креативний клас як провідна група сучасного суспільства

  • O. Y. Sakalo Полтавський національний педагогічний університет ім. В.Г. Короленка
Ключові слова: клас, структура суспільства, креативна економіка, цінності, постіндустріальне суспільство, трансформація, організація праці

Анотація

У статті розглядається один із сучасних підходів до вивчення соціальної структури суспільства. В якості головної рушійної сили, провідного соціального класу сучасного суспільства визначається креативний клас. Автор розглядає історію виникнення поняття креативного класу, зокрема, концепцію Р. Флоріди, визначає його характерні риси та особливості. Аналізується вплив, який здійснює креативний клас на розвиток суспільства, трансформаційні процеси, систему соціальних цінностей. З’ясовується роль креативного класу у становленні креативної, інноваційної економіки доби постіндустріального суспільства. Розглядаються взаємовідносини креативного класу з іншими соціальними класами сучасного суспільства. Визначається сутність поняття креативності та аналізується одна із найважливіших проблем сучасної епохи – постійний конфлікт між креативністю та організацією. Здійснюється порівняльний історичний аналіз так званої «організаційної» або «індустріальної» та «креативної» або «постіндустріальної» епохи. Розглядається роль креативного класу у розвитку та соціальних змінах американського суспільства новітнього часу. Аналізується питання становлення та розвитку креативного класу в сучасному українському суспільстві, визначаються особливості та труднощі цього процесу. Акцентується увага на необхідності державної підтримки становлення вітчизняного креативного класу, його зміцненні та зростанні.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Gnedovskij V. Sovremennye problemy razvitija postindustrial’nogo obshhestva v gorodah SShA i Evropy (Modern problems of post­industrial society in the cities of the United States and Europe). Regime to access: http://www.archipelag.ru/geoeconomics/postindustrializm/ version/contemporary­problem/.

Dnistrovyi A. Kreatyvnyi klas i yoho vorohy (Creative class and its enemies). Regime to access: https://dnistrovy.wordpress.com/2015/05/07/креативний­клас­та­його­вороги/.

Inozemcev V.L. Za desjat’ let. K koncepcii postjekonomicheskogo obshhestva (For ten years.By the concept of post­economic society).Moscow, 1998, 528 p.

Landry Ch. Kreativnyj gorod (The Creative City). Moscow, 2006, 397 p.

Makulskyi K. Rushiiem suchasnoi ekonomiky nadali staie kreatyvnyi klas – ekspert (Engine of the modern economy becomes creative class – expert). Regime to access: http://www.business.ua/articles/knowledge/Rushiem­suchasnoi­ekonomiki­nadali­stae­kreativniy­klas­ekspert­92450/.

Monastyrska H.V. Kreatyvnyi klas i problemy yoho stanovlennia v Ukraini (Creative class and the problems of its formation in Ukraine). Formuvannia rynkovoi ekonomiky: zb. nauk. prats. Spets.vyp.: Pratsia v XXI stolitti: novitni tendentsii, sotsialnyi vymir, innovatsiinyi rozvytok, vol. 2, 2012, pp. 200­210.

Okara A. Kreativnyj klass kak poslednjaja nadezhda (Creative class as a last resort). Regime to access: http://www.intelros.ru/intelros/reiting/reyting_09/material_sofiy/5027­andrej­okara­kreativnyj­klass­kak­poslednyaya­nadezhda.html.

Prodan O. Pro ekonomichne zrostannia, abo chomu Ukraini potriben kreatyvnyi klas (About economic growth, or why does Ukraine need the creative class). Regime to access: http://blogs.lb.ua/oksana_prodan/169221_pro_ekonomichne_zrostannya_abo_chomu.html.

Robinson K. Sovershim zhe revoljuciju v obuchenii! (Let’s make revolution in learning!) Regime to access: http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_ bring_on_the_revolution.html.

Florida R. Kreativnyj klass: ljudi, kotorye menjajut budushhee (The Rise of the Creative Class. And How It’s Transforming Work, Leisure and Everyday Life). Moscow, 2007, 421 p.


Переглядів анотації: 323
Завантажень PDF: 373
Опубліковано
2015-06-01
Як цитувати
Sakalo, O. Y. (2015). Креативний клас як провідна група сучасного суспільства. Науково-теоретичний альманах Грані, 18(8), 77-80. https://doi.org/10.15421/1715160
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ