Тип школи та місце проживання як чинники диференціації результатів зовнішнього незалежного оцінювання

  • S. M. Oksamytna Національний університет «Києво­Могилянська академія»
Ключові слова: освітня нерівність, зовнішнє незалежне оцінювання, тип школи, місце проживання

Анотація

У статті викладено результати дослідження впливу типу загальноосвітнього навчального закладу та місця проживання на середній бал зовнішнього незалежного оцінювання 2013 та 2014 років. Порівнюються результати випускників таких типів навчальних закладів, як загальноосвітня школа, гімназія, ліцей та спеціалізована школа, які розташовані у місті Києві, обласних центрах, інших містах, селищах міського типу та селах України. За результатами дослідження виявлено, що обидві незалежні змінні, тип школи і місце поселення,  мають статистично значущий вплив на середній бал ЗНО. Вплив типу школи більший, аніж вплив місця проживання. Виявлена також статистично достовірна взаємодія між незалежними змінними тип школи і місце проживання, що означає, що тип школи значно сильніше диференціює середній бал ЗНО у місті Києві та в обласних центрах, меншою мірою в інших містах, а найслабше – у селищах міського типу та селах, де освітні результати дітей в різних типах навчальних закладів значно менше різняться. Спостерігається також суттєва диференціація дітей за місцем проживання щодо доступу до дошкільної освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Oksamytna S., Vasylchenko A. Sotsial’na dyferentsiatsiya osvitnikh mozhlyvostey za rezul’tatamy mizhnarodnoho proektu PISA: dosvid dlya Ukrayiny (Social differentiation of educational opportunities on the International Project PISA: experience for Ukraine) Naukovi zapysky NaUKMA. 2009, vol. 96, pp. 13–21.

Likarchuk I. Chas krychaty SOS! (Time shouting SOS). Dzerkalo tyzhnya. Ukrayina, 2014, no. 28, 15 serpnya. – Regime to access: http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/chas­krichati­sos­_.html.

Hryhor»yeva O.V. Problemy ta perspektyvy profilizatsiyi starshoyi shkoly v zahal’noosvitnikh zakladakh chernivets’koyi oblasti (Problems and prospects of forming high school in the schools of Chernivtsi region). – Regime to access: http://ippobuk.cv.ua/images/григорва_стаття.doc.

Prokhorova A. A. Vprovadzhennya zovnishn’oho nezalezhnoho otsinyuvannya v konteksti osvitn’oyi nerivnosti v Ukrayini (The introduction of external evaluation in the context of educational inequality in Ukraine). Visnyk L’vivs’koho universytetu. Seriya sotsiolohichna, 2013, no. 7, pp. 270–284.

Doslidzhennya yakosti systemy vstupu do VNZ Ukrayiny na osnovi zovnishn’oho nezalezhnoho otsinyuvannya vypusknykiv zahal’noosvitnikh navchal’nykh zakladiv (Research on quality of University admissions system in Ukraine on the basis of independent external evaluation), 2010. – Regime to access: http://vintest.org.ua/Data/im_vidrodzennya.pdf.

Oksamytna S. Mizhheneratsiyna klasova i osvitnya mobil’nist’ (Intergenerational class and educational mobility). Кyiv, 2011. 287 p.

Oksamytna S. Ekspansiya vyshchoyi osvity ta nerivnist’ osvitnikh mozhlyvostey (The expansion of higher education and inequality of educational opportunities). Aktual’ni problemy sotsiolohiyi, psykholohiyi, pedahohiky. 2014, no. 4, pp. 6–13.

Khobzey P. Rivnyy dostup ditey do pochatkovoyi osvity (Equal access to primary education). Reform Strategy for Education in Ukraine: Educational Policy Recommendations. Кyiv, 2003.

Pro rezul’taty uchasti shkolyariv Ukrayiny u mizhnarodnomu porivnyal’nomu doslidzhenni TIMSS­2007 (On the results of students in Ukraine international comparative study TIMSS­2007). – Regime to access: http://www.mon.gov.ua/images/newstmp/2009_1/03_03/doc.doc.

Esping­Andersen G. Untying the Gordian Knot of Social Inheritance [Text] / Gosta Esping­Andersen // Research in Social Stratification and Mobility. – 2004. – Vol. 21. – P. 115–138.

Feinstein, L. Inequality in the early cognitive development of British children in the 1970 cohort [Text] / Leon Feinstein // Economica. – 2003. – Vol. 70. – No. 277. – Р. 73–97.

Bauer P. Age at School Entry and Intergenerational Educational Mobility [Electronic resource] / Philipp C. Bauer, Regina T. Riphahn // Institute for the Study of Labor, Discussion Paper No. 4466. – 2009. – Regime to access: http://ftp.iza.org/dp3977.pdf.

Bauer P. Kindergarten Enrollment and the Intergenerational Transmission of Education [Electronic resource] / Philipp C. Bauer, Regina T. Riphahn // Institute for the Study of Labor, Discussion Paper No. 4466. – 2009. – Regime to access: http://ftp.iza.org/dp4466.pdf.

Nores M., Barnett S. Polozhitel’nyj effekt korrektiruyushchikh mer v rannem detskom vozraste v raznykh stranakh mira: nedostatochnye investitsij v samykh malen’kikh detej (The positive effect of corrective measures in early childhood in different countries around the world: lack of investment in very young children). Voprosy obrazovaniya, 2012, no 1, pp. 200–228.

Doshkil’na osvita Ukrayiny u 2013 rotsi. Statystychnyy byuleten’ (Preschool education Ukraine in 2013. Statistical Bulletin). Derzhavna sluzhba statystyky Ukrayiny, 2014. 89 p.

Bidnist’ ta nerivni mozhlyvosti ditey v Ukrayini (Poverty and unequal opportunities for children in Ukraine). Кyiv, 2009. 288 p.


Переглядів анотації: 270
Завантажень PDF: 189
Опубліковано
2015-04-14
Як цитувати
Oksamytna, S. M. (2015). Тип школи та місце проживання як чинники диференціації результатів зовнішнього незалежного оцінювання. Науково-теоретичний альманах Грані, 18(5), 46-52. https://doi.org/10.15421/1715097
Розділ
Стаття