Соціологічне дослідження як необхідний елемент освітнього аудиту вищого навчального закладу

  • V. V. Gorbov Київський національний університет ім.Т.Шевченка
Ключові слова: стандарти якості, якість освіти, оцінка якості освіти, освітні послуги, діагностика, соціальне управління, освітній аудит

Анотація

У статті аналізуються передумови та актуальність виникнення освітнього аудиту в Україні. Відзначається обмеженість одержуваної інформації при використанні стандартів якості як єдиної основи аудиту. Внаслідок чого акцентується необхідність удосконалення механізму освітнього аудиту шляхом розширення його методичного базису соціологічним інструментарієм. Наводяться результати емпіричного дослідження якості освітніх послуг у ВНЗ України, На підставі отриманих результатів соціологічного дослідження доводиться доцільність використання соціологічних методик у рамках проведення освітнього аудиту ВНЗ. Акцентується увага на тому, що застосування міжнародних та національних стандартів якості для оцінки та співставлення документації і процесів функціонування організації є невід’ємною складовою аудиту. Однак соціологічні дослідження, як доведено у статті, дозволяють отримати показники, що не входять до стандартів, але постають дуже важливими для отримання комплексної інформації щодо оцінки ефективності функціонування ВНЗ. Таким чином, в рамках роботи, на емпіричному та теоретичному рівнях актуалізована соціологічна складова освітнього аудиту ВНЗ, яка дозволяє суттєво розширити обсяг і якість отриманої інформації, що, у свою чергу, позитивно впливає на ефективність коригувальних дій на основі аудиту.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Audyt yakosti pidhotovky fakhivtsiv na vypuskayuchiy kafedri VNZ: Metodyka provedennya vnutrishn’oho osvitn’oho audytu (Audit of quality of preparation of specialists on the issuer of the Department of higher education: Methodology of educational audit). – Donets’k: 2013. – 24 р.

Gorbov V. V. Osvitniy audyt yak sotsial’na tekhnolohiya diahnostyky ta upravlinnya (Educational audit as a social technology for the diagnosis and management of higher educatio). Suchasni suspil’ni problemy u vymiri sotsiolohiyi upravlinnya: Zbirnyk naukovykh prats’ DonDUU. T. XIII. no. 257, Seriya «Sotsiolohiya». – Donets’k, 2012. – p. 287­295.

Shevchenko S. O. Vprovadzhennya osvitn’oho audytu yak instrumentu derzhavno­hromads’koho mekhanizmu upravlinnya yakistyu vyshchoyi osvity (The implementation of educational audit as a tool of public­public mechanism of quality management in higher education). Universytet•s’ki naukovi zapysky, 2009. – №2 (30). –

p. 321­327.

Gorbov V.V. Sotsiologicheskie osnovyi provedeniya obrazovatelnogo audita vuza. (Sociological foundations of the educational audit of the University) Revista de Filosofie, Sociologie i tiine Politice Moldova 2014. – Mode of access: http://iiesp.asm.md/wp­content/uploads/2010/12/4246_Revista_Filosofie­Sociologie­3.pdf. p. 267­276

Mezhdunarodnyiy standart ISO 9000–1–94. Obschee rukovodstvo kachestvom i standartyi po obespecheniyu kachestva (International standard ISO 9000­1­94. Overall management of quality and standards quality assurance). – Mode of access : www.dbn.at.ua/ load/11­1­0­32

Svod pravil i normativov po garantii kachestva i standartam vyisshego obrazovaniya (A set of rules and standards for quality assurance and standards in higher education). – Mode of access: www.Akkork.ru/20043.

Standartyi i rekomendatsii dlya garantii kachestva vyisshego obrazovaniya v evropeyskom prostranstve. (The standards and guidelines for quality assurance in higher education in the European space). Yoshkar­Ola: Akkreditatsiya v obrazovanii, 2008. 58 p.


Переглядів анотації: 232
Завантажень PDF: 104
Опубліковано
2015-04-06
Як цитувати
Gorbov, V. V. (2015). Соціологічне дослідження як необхідний елемент освітнього аудиту вищого навчального закладу. Науково-теоретичний альманах Грані, 18(5), 23-29. https://doi.org/10.15421/1715093
Розділ
Стаття