«Метафізика любові» Дітріха фон Гільдебранда у контексті модернізації католицької релігійно-культурної традиції

  • Олександр Шаталович Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара (Дніпро, Україна)
  • Інна Шаталович Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара (Дніпро, Україна)
Ключові слова: Дітріх фон Гільдебранд, подружня любов, кохання, шлюб, католицька традиція

Анотація

Метою статті є розгляд і експлікація ключових ідей Д. Гільдебранда щодо подружньої любові у контексті модернізації католицької релігійно-культурної традиції. На підставі аналізу двох провідних робот Д. Гільдебранда, як-от: «Подружжя: таємниця відданої любові» і «Метафізика любові» автори статті розглянули два основних напрямки, в яких відбувається переосмислення подружньої любові. По-перше, Д. Гільдебранд переосмислює статус подружньої любові у контексті любові як такої та її різновидів, відтворюючи традиційну для християнства аксіологічну структуру, в основі якої знаходиться надприродна любов (любов-агапе). Подружня любов є різновидом природної любові, яка не має категоричного характеру загальнозначущої заповіді і вимагає перетворення. З точки зору мислителя, подружня любов – це новий тип любові, який не зводиться до інших феноменів (батьківства, дружби, чуттєвості, закоханості), це найбільш яскрава форма «Я-Ти» взаємин, яка утворює цілісну єдність за рахунок взаємного обдарування (самовіддачі) подружжя, а також відрізняється тривалістю, винятковістю і відданістю. По-друге, Д. Гільдебранд, співвідносячи подружню любов з інститутом шлюбу, обґрунтовує примат подружньої любові, а крім того, виводить з її особливостей такі властивості шлюбу як моногамія і нерозривність. Проте позиція мислителя неоднозначна і непослідовна, що, думку авторів, викликано прагненням зберегти свої погляди у межах католицької традиції. Зокрема такі положення характерні для католицької концепції шлюбу, як договірна сутність, поцейбічна нерозривність, дітонародження як первинна мета, не поєднуються без протиріч із концепцією подружньої любові Д. Гільдебранда. Отже, висновки про революційний характер зазначеного переосмислення вимагають подальшого дослідження.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Apresyan, R.G. (2001). Love. V R. G. Apresyan (Еd.) Ethics: Encyclopedic Dictionary (pp. 241-245). Moscow: Gardariki.
Breus, T. V. (2007). The Doctrine of Love by Dietrich von Hildebrand. Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 3, 4-7.
Bulyko, I. P. (Iyeromonakh Ioann). (2022). Evaluation of the Consequences of the Second Vatican Council by Dietrich von Hildebrand. In Theology and Education 2021. Yezhegodnik Nauchno-obrazovatel'noy teologicheskoy assotsiatsii (pp. 47-55). Moscow: Nauchnaya biblioteka.
Dobko, T. (2013). Love and Happiness in the Philosophy of Dietrich von Hildebrand. Hileia: naukovyi visnyk, 73, 179-182.
Dzheroza, L. (1999). Canon Law in the Catholic Church. Moscow: Khristianskaya Rossiya.
Hildebrand, D. fon. (1999). The Nature of Love. St. Petersburg: Aleteyya.
Hildebrand, D. fon. (2003). Marriage: The Mystery of Faithful Love. Lviv: Ukrainian Catholic University.
Husak, P. (2000). Love, Marriage, Sexuality: Awareness of the Truth. Visnyk Instytutu rodyny i podruzhnoho zhyttia Lvivskoi Bohoslovskoi Akademii, 1, 12-20.
Kryshtal, H. (2009). Ethics of Sexuality and Married Life. Moral Theology. Lviv: Ukrainian Catholic University.
Kuz'menkov, V. A. (2017). Ethics of D. von Hildebrand. Nuchnyy vestnik Orlovskogo yuridicheskogo instituta, 3(72), 52-54.
Rassudina, K. S. (2020). Axiological Concepts of Catholic Philosophers of the twentieth Century: D. von Hildebrand and T. Shlipko. Sofiia, 1, 41-44.
Turovtsev, T. A., Surikova, A. S. (2002). Dietrich von Hildebrand: Philosopher in Christ. To the release of the works of Dietrich von Hildebrand in Russian. Nachalo. Zhurnal instituta bogosloviya i filosofii, 12, 38-55.

Переглядів анотації: 141
Завантажень PDF: 124
Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Шаталович, О., & Шаталович, І. (2022). «Метафізика любові» Дітріха фон Гільдебранда у контексті модернізації католицької релігійно-культурної традиції. Науково-теоретичний альманах Грані, 25(5), 41-46. https://doi.org/10.15421/172259
Розділ
ФІЛОСОФІЯ