Філософія управління в загальноосвітніх державних та приватних школах Австралії

  • Андрій Шевчук Український гуманітарний інститут (Буча, Україна)
Ключові слова: філософія управління, лідерство, загальноосвітні та приватні школи, Австралія

Анотація

У статті досліджено філософію управління в загальноосвітніх державних та приватних школах Австралії. Мета наукової розвідки полягає у визначенні векторних важелів впливу на формування філософії управління в загальноосвітніх та приватних освітніх закладах Австралії. З’ясовано головні напрями оновленої моделі вдалого шкільного лідерства, яке ґрунтується на аналізі тематичних опрацювань Австралії, що є визначальним векторним напрямом стратегії розвитку освітньої системи. Сучасна модель представляє  взаємозалежність між характерними якостями шкільного лідера, втіленням новітніх заходів і засобів комунікації та реакціями на контекст їхньої дії. У результаті дослідження було визначено, що українські та австралійські системи освіти мають непогані рекомендації щодо осилення криз кількості та якості в опануванні сучасних програм, використовуючи комплексну політику та, зокрема, програми щодо розвитку лідерства в галузі освіти. Цей контекст представляє три елементи, що міцно переплетені між собою та визначають певною мірою успіх загальної мети, а саме: лідерство, управління та адміністративний устрій. З’ясовано особливі характерні ознаки сучасного лідера в управлінні загальноосвітніми школами: постійне підвищення кваліфікаційного рівня та набуття нових компетентностей, використовуючи доступні практики; результативні рольові зміни; ініціативність до навчання, пов’язаного із  кар'єрним зростанням; формативне та сумативне оцінювання; визначення базових джерел у мультикультурному просторі. Визначено чотири основні стратегії зростання лідерства в загальноосвітніх закладах Австралії: розподіл шкільного керівництва з метою наповнення рольових навантажень між усіма керівниками освітнього процесу; перерозподіл обовʼязків шкільного керівництва щодо поглиблення дослідницької бази практичних занять лідерів із застосуванням сучасних методів та заходів та формування стійкої структурованої форми управління; створення привабливого іміджу професії шкільного керівництва в плані лідерства, використовуючи професійні важелі, високий рівень заробітної платні, доступність кар’єрного зросту, залучення національних асоціацій; розробка стратегії на рівні національної структури щодо навчання лідерства з метою корегування і росту можливостей кар’єрного розвитку, вимог щодо системного лідерства та задоволення інституційних потреб. У процесі дослідження було визначено, що стосунки між учасниками освітнього процесу та шкільним керівництвом мають характер непрямого дотику. Тому успіх розвитку сучасних напрямів освітнього процесу залежить від ступеня мотивації лідерів та їхніх дій у шкільному просторі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bondarchuk, O. I., & Nezhynska, O. O. (2017). Liderstvo u diialnosti kerivnyka osvitnoi orhanizatsii [Leadership in the Activity of the Head of an Educational Organization]. Kyiv.
Bondarchuk, O. A. (2015). Reformuvannia zmistu zahalnoi serednoi osvity v Avstralii [Reforming the Content of General Secondary Education in Australia]. Dys. doktora ped. nauk. Zhytomyr.
Bondarchuk, O. I. (2010). Innovatsiyni pidkhody do ukladannya navchalʹnykh prohram dlya zahalʹnoosvitnikh shkil Avstraliyi. Porivnyalʹno-pedahohichni studiyi, 3-4. Retrieved from https://library.udpu.edu.ua/library_files/ poriv_ped_stydii/2010/2010_2_23.pdf
Kostina L. S. (2017). Orhanizatsiina struktura profesiinoho rozvytku vchyteliv serednikh shkil Avstralii: rivni realizatsii [Organizational structure of professional development of secondary school teachers in Australia: levels of implementation]. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohika ta psykholohiia», 57, 201-211.
Mandrahelia, V. (2021). Rozpodilene liderstvo v zakladakh osvity: rozmaittia pidkhodiv do sutnosti i zmistu [Distributed Leadership in Educational Institutions: Diversity of Approaches to Essence and Content]. Zenodo, 26-29. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5776062
Storchak, N. V. (2012). Sovremennye mezhdunarodnye yssledovanyia lyderstva v shkolnom obrazovanyy [Modern International Studies of Leadership in School Education]. Chelovek y obrazovanye, 3(32), 153-156.
Bourke, J. E. (1969). Australian Catholic Schools into the Seventies. Melbourne : Australian Council for Educational Research.
Miller, E. (2017). Australian School Practices and the Education Experiences of Students with a Refugee Background: a Review of the Literature. International Journal of Inclusive Education, 339-359.
Cook, V. (2021, June 25). Distributed Leadership Can Help with Recovery After the Pandemic. WCET. URL: https://wcetfrontiers.org/2021/06/25/distributed-leadership-help-recovery-after-pandemic/
Southwell, D. (2010). Leadership in Australian Higher Education: Lessons from Female Educational Leaders. Edd thesis.
Iqbal, Q., Ahmad, N. & Halim, H. (2020). How does sustainable leadership influence sustainable performance? Empirical evidence from selected asean countries. Sage Open, 10(4), 1-16. DOI: https://doi.org/10.1177/2158244020969394
Williams, P. J. (1993). Technology Education in Australia: Twenty Years in Retrospect. International Journal of Technology and Design Education, 3, 43-54.

Переглядів анотації: 25
Завантажень PDF: 27
Опубліковано
2022-08-31
Як цитувати
Шевчук, А. (2022). Філософія управління в загальноосвітніх державних та приватних школах Австралії. Науково-теоретичний альманах Грані, 25(4), 30-35. https://doi.org/10.15421/172247
Розділ
ФІЛОСОФІЯ