Свобода і ПРИПИНЕНННЯ

  • Михайло Мурашкін Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ (Дніпро, Україна)
Ключові слова: категорія, свобода, стан, припинення, складник, подібність

Анотація

Метою дослідження є доведення подібностей категорії свободи і стану ПРИПИНЕННЯ. Для досягнення цієї мети виявляється за якими особливостями стан ПРИПИНЕННЯ, як певний психологічний стан людини, розуміється дослідником як стан свободи, за якими властивостями-характеристиками він має можливість входити в філософську категорію як «свобода». Методологія грунтується на компаративному методі дослідження, тобто на порівнянні характеристик категорії свобода і стану ПРИПИНЕННЯ. В цьому дослідженні метод компаративістики являє собою виявлення зв’язків на основі зіставлення різних станів людини як явищ проявів психіки та категорій філософії, які змінювали свій зміст в різних історичних періодах. Тобто розглядаються різні стани людини і виявляються властивості-характеристики стану ПРИПИНЕННЯ, стану який досліджується. При цьому розглядаються різні погляди на свободу як філософську категорію в її історичних змістовних змінах. Навіть розглядаються постійність і зміненість в різний історичний час (Halapsis, & Halapsis, 2021, с. 5-17). Наукова новизна полягає в тому, що вперше розглядається порівняння категорії «свобода» і стану ПРИПИНЕННЯ. Проаналізована документальна література на основі якій виділена головна властивість такого стану людської свідомості як ПРИПИНЕННЯ. За цією, головною  характеристикою був проведений аналіз порівняння стану «ПРИПИНЕННЯ» і філософської категорії «свобода». Виявлені основні властивості-характеристики стану ПРИПИНЕННЯ. Ці властивості-характеристики зіставлені з характеристиками які має категорія «свобода». Висновки показують, що характеристики стану ПРИПИНЕННЯ подібні характеристикам категорії «свобода». Доведено, що стан ПРИПИНЕННЯ є складником категорії «свобода». Тобто, доведено, що властивості-характеристики стану ПРИПИНЕННЯ збігаються з характеристиками категорії «щастя».  Встановлено, що переживається стан при якому людиною відчувається самодостатність і свобода. Зникають на деякий час усілякі бажання. Доведено, що стан ПРИПИНЕННЯ – це повна свобода від бажань, відсутність бажань. Також встановлено, що нема потреби у зовнішніх враженнях. Людина вільна від усіляких залежностей. Відчувається свобода.На прикладах документалістики релігійно-містичної культури встановлено, що в стані відчуття свободи, також і в стані ПРИПИНЕННЯ людина стає над своїми бажаннями, володіє собою, вона становиться свободною від мілких бажань. Цим стан свободи і стан ПРИПИНЕННЯ – подібні.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Binsvanger, L. (1999). Bytiye-v-mire [Being-in-the-World]. Moskva: Refl-buk; Kyiv: Vakler.
Burno, M. Ye. (2008). O kharakterakh lyudey (psikhoterapevticheskaya kniga) [About the Characters of People (Psychotherapeutic Book)]. Moskva: Akademicheskiy Proyekt; Fond «Mir».
Deloz, Zh. (1992). Predstavleniye Zakher-Mazokha (Kholodnoye i zhestokoye). V Venera v mekhakh (s. 191-313) [Representation of Sacher-Masoch (Cold and Cruel). In Venus in Furs (pp. 191-313)]. Moskva: RIK «Kul'tura».
Dolgov, K. M. (1990). Ot Kirkegora do Kamyu: Ocherki yevropeyskoy filosofsko-esteticheskoy mysli KHKH veka [From Kierkegaard to Camus: Essays on European Philosophical and Aesthetic thought of the Twentieth Century]. Moskva: Iskusstvo.
Dryskol, K. (2003). Krysteva Yuliya [Kristeva Julia]. V Entsyklopediya postmodernizmu. Kyiv: Osnovy.
Dzhems, V. (1993). Mnogoobraziye religioznogo opyta [Diversity of Religious Experience]. Sankt-Peterburg: Andreyev i synov'ya.
Fromm, E. (1990). Imet' ili byt'? [To Have or to Be?]. Moskva: Progress.
Halapsis, A., & Halapsis, A. (2021). From Monarchy to Republic: King’s Power and Public Affair in Ancient Rome. Philosophy, Economics and Law Review, 1(1), 5-17. DOI: https://doi.org/10.31733/2786-491X-2021-5-17
Kagramanov, Yu. M. (1986). Metamorfozy nigilizma: O «novykh filosofakh» i «novykh pravykh» [Metamorphoses of Nihilism: On the «New Philosophers» and the «New Right»]. Moskva: Politizdat.
Khaksli, D. (1992). Religiya bez otkroveniya [Religion without Revelation]. Moskva: Znaniye.
Khalapsis, A. V. (2017). Zerkalo Klio: Metafizicheskoye postizheniye istorii [Mirror Clio: Metaphysical Comprehension of History]. Dnepr: Serednyak T.K.
Kheffe, O. (2009). Svoboda [Freedom]. V Sovremennaya zapadnaya filosofiya. Êntsiklopedicheskiy slovar'. Moskva: Kul'turnaya revolyutsiya.
Krishnamurti, Dz. (1999). Zapisnyye knizhki [Notebooks]. Moskva: Razum / Mir Krishnamurti.
Kristeva, Yu. (2004). Izbrannyye trudy: Razrusheniye poetiki [Selected Works: The Destruction of Poetics]. Moskva: «Rossiyskaya politicheskaya entsiklopediya» (Rosspen).
Leongard, K. (1989). Aktsentuirovannyye lichnosti [Accentuated Personalities]. Kyiv: Vyshcha shkola.
Levin, S. (1996). Kto umirayet? [Who is Dying?]. Kyiv: Sofiya.
Losev, A. F. (2000). Istoriya antichnoy estetiki. Pozdniy ellinizm [History of Ancient Aesthetics. Late Hellenism]. Khar'kov: Folio; Moskva: OOO «Izdatel'stvo AST».
Makharshi, Sh. R. (1999). Sobraniye proizvedeniy [Collection of Works]. Sankt-Peterburg – Tiruvannamalay: «Êkopolis i kul'tura» - Shri Ramanashram.
Markov, B. V. (1997). Teonomnaya antropologiya M. Shelera i M. Bubera. V Istoriya sovremennoy zarubezhnoy filosofii: komparativistskiy podkhod [Theonomic Anthropology of M. Scheler and M. Buber. In History of Modern Foreign Philosophy: A Comparative Approach]. Sankt-Peterburg: Izdatel'stvo «Lan'».
Maslou, A. (1997). Psikhologiya bytiya [Psychology of Being]. Moskva: Refl-buk; Kyiv: Vakler.
Metts, K. (2010). Voobrazhayemoye oznachayushcheye. Psikhoanaliz i kino [Imaginary Signifier. Psychoanalysis and Cinema]. Sankt-Peterburg: Izdatel'stvo Yevropeyskogo universiteta v Sankt-Peterburge.
Murashkin, M. G. (2020). Zapisi 2019 goda [Records 2019]. Dnípro: Sích.
Murashkin, M.G. (2006). Zapisi 2000 goda [Records 2000]. Dnípropetrovs'k: Sích.
Nagata, Kh. (1991). Istoriya filosofskoy mysli Yaponii [History of Philosophical thought in Japan]. Moskva: Progress.
Ortega-i-Gasset, Kh. (2000). Kamen' i nebo [Stone and Sky]. Moskva: Grant.
Ortis, L. M. (2003). «Ya»/inshyy [Self/Other]. V Entsyklopediya postmodernizmu. Kyiv: Vyd-vo Solomiyi Pavlychko «Osnovy».
Prabkhupada, S. (1993). Ucheniye Shri Chaitanyi [Teachings of Sri Chaitanya]. Moskva: Bkhaktivedanta buk trast.
Selin, Ya. A. (2004). Fenomenologiya intersub"yektivnosti [Phenomenology of Intersubjectivity]. Sankt-Peterburg: Nauka.
Shestov, L. I. (2001). Na vesakh Iova [On the Scales of Job]. Moskva: OOO «Izdatel'stvo AST»; Khar'kov: Folio.
Vygotskiy, L. S. (1996). Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical Psychology]. Moskva: Pedagogika-Press.

Переглядів анотації: 25
Завантажень PDF: 28
Опубліковано
2022-08-31
Як цитувати
Мурашкін, М. (2022). Свобода і ПРИПИНЕНННЯ. Науково-теоретичний альманах Грані, 25(4), 17-23. https://doi.org/10.15421/172245
Розділ
ФІЛОСОФІЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають