Соціокультурні трансформації:співвідношення традицій та новацій
Анотація
У статті піднято проблему співвідношення традицій та новацій у процесі соціокультурних трансформацій. Автор звертає увагу на три основні параметри значущості процесу формування особистості: параметр суспільної орієнтації, параметр осмислення соціалізації як соціокультурного явища, параметр культурологічного значення соціалізації. Натомість новітнє теоретичне положення щодо становлення «порядку через хаотичну стійкість» дозволить більш точно пояснити складну взаємодію між суспільством та молоддю, яка проходить процес соціалізації. Її основний орієнтир, який не сприймається традиційною педагогікою, керований хаос припускає наявність стабільного еволюційного розвитку і біфуркацій (моментів вибору). Автор при цьому виходить із логіки міждисциплінарного дослідження та з того, що культурна соціалізація охоплює всі аспекти соціального життя індивіда, у той час як професійна та трудова соціалізація тільки аспекти, пов’язані із трудовою взаємодією. При цьому на продуктивний стан людини суттєво впливають психофізіологічні аспекти, такі як безумовні рефлекси і психофізіологічні якості та стани, котрими може бути описано поведінку індивідів. Відповідно для збалансування системи «людинавиробництво», або «людинамашина» має місце вплив психофізіологічних чинників та індивідуальних якостей того, хто працює, оскільки відхилення від базового значення (помилки на виробництві, нещасні випадки, або, навпаки, суттєві покращення виробничого процесу) є наслідком зіткнення якостей людини з особливостями конкретної професійної діяльності. Однак самі ці якості є результатом дії культурного чинника, який у контексті забезпечення продуктивності праці відіграє принципово важливу роль. Висловлено думку, що трудова і професійна соціалізація по суті являють собою глибоке сприйняття норм та цінностей, котрі неформально узгоджують характер спільної діяльності людей під час трудового процесу.Завантаження
Посилання
Aslanyan M. M. Replikatsiya (Replication). Yandeks.Slovari / Polnyiy tekst Tretego izdaniya «Bolshoy sovetskoy entsiklopedii», vyipuschennoy izdatelstvom «Sovetskaya entsiklopediya» v 1969 – 1978 godah v 30 tomah. Mode of access: http://slovari.yandex.ru/~knigi/BSE/
Varennya H.A. Pro synerhetychnu kontseptsiyu kul’tury okhorony pratsi v konteksti systemy «lyudynavyrobnytstvo (About synergistic concept of cultural safety in the context of the «manproduction). Prykladnыe nauchnыe razrabotky – 2012. – Mode of access: http://www.rusnauka.com/CONF/ARH_CONF/2012.htm
Dyurkgeym E. Sotsiologiya. Eе predmet, metod, prednaznachenie (Sociology. Its object, method, purpose). – M., 1995. – 254 р.
Martynyuk I. Stavlennya molodi do suspil’nykh problem i perspektyv (The ratio of youth to social problems and prospects). Ukrayins’ke suspil’stvo 1992 – 2010. Sotsiolohichnyy monitorynh. – K.: Instytut sotsiolohiyi NAN Ukrayiny, 2010. – Р. 373–379.
Nikolaeva V. Tsennost traditsiy v sotsialnom stanovlenii lichnosti (The value of tradition in the social formation of the person). Vestnik ekonomiki, prava i sotsiologii. №2. – 2007. – Р. 115–119.
Prigozhin I. Poryadok iz haosa. Novyiy dialog cheloveka s prirodoy (Order out of chaos. New dialogue with nature). – M.: Editorial URSS, 2001. – Р. 48.
Teslenko A.N. Sotsializatsiya molodezhi: pedagogika otnosheniy v sotsiume (Socialization of youth: pedagogy relations in society). Mvo obrazovaniya i nauki Resp. Kazahstan. Almat. gos. unt im. Abaya, Int upr. – Almatyi; Astana, 2002. – 236 р.
Переглядів анотації: 181 Завантажень PDF: 173