«Відчутне трансцендентне» і «Припинення» як Вищий стан свідомості (релігієзнавчий аналіз)

  • Михайло Мурашкін Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ
Ключові слова: відчутне трансцендентне, припинення, іншість, вищий стан, свідомість, релігія, містика, культура, постмодернізм

Анотація

Метою дослідження є з’ясування і освітлення таких понять як «Відчутне трансцендентне» і «Припинення» в Вищому стані свідомості як компенсаторному осяянні. Автор виявив важливості і значимості зв’язку Відчутного трансцендентного і Припинення як характеристик одного конкретного явища психічного життя людини, Вищого стану свідомості як компенсаторного осяяння. Розглядається безпосередність іншого всередині самої людини, того іншого який регулює і очищує, що відображено в роздумах постмодерністів.  Методологія отримання нових знань ґрунтується на компаративному методі дослідження. Розглядались різні стани людини і різне розуміння «Відчутного трансцендентного» і «Припинення» в релігійно-містичній культурі і в сучасній філософії постмодернізму. «Відчутне трансцендентне» і «Припинення у іншого» можуть розумітися як інша людина яка має зовсім інший світогляд, зовсім інші природні властивості, а можуть розумітися як певний стан людини. В залежності від цього методологія дослідження повинна бути різною.  Наукова новизна полягає в тому, що вперше розглядається такий феномен людської природи, як Вищий стан свідомості, її компенсаторне осяяння. Сучасна філософія постмодернізму фіксує визнання людиною власного іншого всередині себе, що може бути важливим предметом дослідження. «Відчутне трансцендентне» і «Припинення» у іншого в постмодернізмі розуміються по-різному. Це і інша людина, яка має абсолютно інший світогляд, яку ніяк не зрозуміти. Але це і ВИЩИЙ стан свідомості самої людини, стан її особливого «я», коли зупиняються всі непотрібні дії. В постмодернізмі цей стан називають по-різному. Показано, що постмодернізм оперує розумінням категорій «Відчутного трансцендентного» і «Припинення у іншого» не тільки як «інша людина», але і як певний стан людини, стан Вищого, що характерно для сучасної релігійно-містичної культури.  Висновки. З’ясовано, що Вищий стан свідомості представлений в постмодернізмі як внутрішнє визнання людиною власного іншого всередині себе, може розумітися як компенсаторне осяяння, що є невід’ємним феноменом природи людини. Вищий стан свідомості припиняє усіляку неважливу діяльність. Через це йде процес очищення від застарілих, відживших своє думок і почуттів. Очищення йде в зв’язку з тим, що існують компенсаторні механізми психіки які притаманні самій природі людини, які здатні оновлювати психічні процеси. Поняття «Відчутне трансцендентне» і «Припинення» виглядають як властивості-характеристики одного і того же стану свідомості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Khalapsis, A. V. (2017). Zerkalo Klio: Metafizicheskoye postizheniye is-torii [Mirror Clio: Metaphysical Comprehension of History]. Monografiya. Dnepr: Serednyak T.K.
Kolodnyy, A. (2020). Fenomen relihiyeznavstva [The Phenomenon of Religious Studies]. Monohrafiya. Kyyiv: Inter-servis.
Krishnamurti, D. (1999). Zapisnyye knizhki [Notebooks]. Moskva: Razum Mir Krishnamurti.
Makharshi, S. R. (1999). Sobraniye proizvedeniy [Collection of Works]. Sankt-Peterburg – Tiruvannamalay: «Ekopolis i kul'tura» – Shri Ramanashram.
Murashkyn, M. H. (2006). Zapysy 2000 hoda [Records of 2000]. Dnipropetrovsʹk: Sich.
Pontor’yero, E. (2003). Vidchutne transtsendentne [Sensible Transcendental]. In Entsyklopediya postmodernizmu. Kyiv: Vyd-vo Solomiyi Pavlychko «Osnovy».
Vahanyan, N. (2003). Transversalʹna nehatyvnistʹ [Transversal Negativity]. In Entsyklopediya postmodernizmu. Kyiv: Vyd-vo Solomiyi Pavlychko «Osnovy».
Vudvorts, R. (1981). Etapy tvorcheskogo myshleniya [Stages of Creative Thinking]. In Khrestomaniya po obshchey psikhologii. Psikhologiya myshleniya. Moskva: Izd-vo Mosk. Un-ta.

Переглядів анотації: 40
Завантажень PDF: 32
Опубліковано
2022-02-25
Як цитувати
Мурашкін, М. (2022). «Відчутне трансцендентне» і «Припинення» як Вищий стан свідомості (релігієзнавчий аналіз). Науково-теоретичний альманах Грані, 25(1), 40-44. https://doi.org/10.15421/17225
Розділ
ФІЛОСОФІЯ