Особливості інституціоналізації споживацької поведінки в українському суспільстві
Анотація
У середовищі соціальної та майнової нерівності характер споживацької поведінки індивіда дає йому можливість показати свою приналежність до певної соціальної системи. Споживання є не лише критерієм соціального статусу. Поведінка споживача є демонструванням приналежності до певної соціальної групи та ідентифікує його з певною системою культурних цінностей. В статті здійснена спроба дослідження логіки становлення споживацької поведінки індивіда як прояву його індивідуальності та індикатора індивідуальних смаків. Даний аналіз уможливлює пояснення латентних тенденцій розвитку ринку, виявлення специфіки внутрішньогрупової соціальної диференціації. Так як споживчі практики, марочні вироби чи брендові уподобання не тільки відображають сформовані культурні стилі, а й активно беруть участь у їх конструюванні. Споживацька поведінка значною мірою орієнтована на одержання задоволення та демонструванням свого соціального статусу. Споживацька поведінка є характерною на всіх етапах розвитку суспільства. В радянський період, до прикладу, споживацька поведінка мала певні якісні і кількісні характеристики, що відрізняють її від споживання в сучасному суспільстві. В сучасному «споживацькому суспільстві» люди намагаються задовольняти свої створені у мріях та підігріті рекламою бажаннях. В сучасному світі через стрімкий розвиток рекламного ринку, планка споживання досить висока. Однак, що стосується переважної більшості українців, у зв’язку з нинішньою економічною ситуацією матеріальний рівень домогосподарств значно погіршився, що безпосередньо відображається на споживацьких практиках українців.Завантаження
Посилання
Babenko S. S. Dynamika sotsialnoekonomichnykh nerivnostey v Ukrayini: masove spryynyattya ta strukturni peretvorennya (The dynamics of socioeconomic inequalities in Ukraine: mass perception and structural changes). Metodolohiya, teoriya ta praktyka sotsiolohichnoho analizu suchasnoho suspilstva, 2009, vol. 15, pp. 418425.
Bodryyyar Zh. Obshchestvo potreblenyya (Consumer Society). Moscow, 2006, 272 p.
Dzheymyson F. Postmodernyzm y obshchestvo potreblenyya (Postmodernism and consumer society). Lohos, 2000, no 4 (25), pp.6377.
Kukhtina M. V. Osoblyvosti formuvannya tsinnisnykh oriyentatsiy osobystosti u transformatsiynomu suspilstvi (Features of formation of value orientations of the individual in transformation society). Sotsialni tekhnolohiyi, 2010, vol. 45, pp.170174.
Lozhkin H. V. Spozhyvatska povedinka (Consumer behavior). Praktychna psykholohiya ta sotsialna robota: naukovopraktychnyy osvitnometodychnyy zhurnal, 2009, no 4, pp. 110.
Maksymenko A. Spozhyvcha povedinka: kontseptualizatsiya ponyattya ta chynnyky, shcho yiyi determinuyut (Consumer behavior: conceptualization of the concept and the factors that determine its). Sotsialni tekhnolohiyi: aktualni problemy teoriyi ta praktyky. Zaporizhzhya, 2010, pp. 140146.
Tarasenko V. I. Sotsiolohiya spozhyvannya: metodolohichni problemy (Sociology of Consumption: methodological issues). Kyiv, 1994, 165 p.
Переглядів анотації: 222 Завантажень PDF: 202