Трансформація міжособистісних та рекламних комунікацій в умовах пандемії

  • Віталій Коваль Житомирський державний університет імені Івана Франка
Ключові слова: суспільство, інфодемія, пандемія, рекламні комунікації, міжособистісні комунікації, пропаганда, реклама, комунікація

Анотація

У статті виявлено та досліджено явища трансформації міжособистісних та рекламних комунікацій̆ в умовах пандемії̈. Окреслено, як змінився комунікаційний процес під час пандемії та які далі наслідки очікувати. Сьогоднішня криза, викликана поширенням інфекції коронавірусу, була також названа першою в історії «інфодемією» у зв'язку з тим, як швидко вона заповнила інформаційне поле в усьому світі – як заголовки новин, так і соціальні мережі. Сутність інформативного явища, спричиненого пандемією, спричиняє зміни в комунікативних процесах суспільства, що впливає на фактори формування суспільних відносин та породжує нові соціальні практики. Міжособистісна комунікація змінилась внаслідок спричиненої потенційної небезпеки живого контакту між людьми, ймовірного зараження, що загалом відобразилось на способах традиційного спілкування в соціумі. Зміни у комунікативних звичках змінили традиційні підходи в життєдіяльності людини та спричинили зміни в її соціальному житті. Рекламна комунікація також зазнала змін, завдяки зміні потреб споживачів, способу та місця подачі рекламних повідомлень. Оцінено вплив інформаційної сучасної екосистеми, його вплив на інформаційний синергетичний потік, що маніпулятивно інтерпретує події про коронавірус, упереджено їх коментує, використовуючи при цьому певні «ярлики» емоційно негативного забарвлення для позначення людей, подій, явищ тощо, приховує чи перекручує невигідну інформацію, зокрема, оздоблюючи її великою кількістю різних коментарів, гіпотез, конспірологічних версій, виробляє такий обсяг контенту, що дозволяє заповнити інформаційне поле спеціалізовано-орієнтовною інформацією. На соціальному рівні це призводить до зміни ціннісних орієнтирів, зміни звичного укладу життя, поділу на різні категорії суспільства. Дослідження реакцій суспільства дозволяє визначити сутність змін та виявити подальший розвиток суспільних відносин, спираючись на існуючі події та зміни, що відбулись за період початку пандемії і до сьогодні.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bayrachny V.O. (2016). Transformation of social responsibility in the dynamics of social development. Bulletin of the National University "Yaroslav Mudriy Law Academy of Ukraine". Series: Political Science. № 2. pp. 206–216.
Inter-Agency Standing Committee (2020) Aspects of mental health and psychosocial support during the Covid-19 outbreak. Information note.
Kostromina, M. (2020) Consumer in the new reality. Retrieved from: https://tns-ua.com/news/spozhivach-v-noviy-realnosti [In Ukrainian]
Ligachova, N., Chernenko, S., Ivanov, V. (2003). Television special operations. Manipulative technologies in information-analytical programs of Ukrainian television: monitoring, methods of determination and means of counteraction. Recommendations on the principles of open editorial policy of TV channels. К.: Telecriticism, 266 p. [In Ukraininan].
Pankova O.V. & Krasulina Y.Y. (2020) Ukraine in the coordinates of the fourth industrial revolution (platform "Labor 4.0") and pandemic socio-economic reality. Social and digital transformation: theoretical and practical problems of legal regulation: materials of the scientific-practical conference, December 10. [In Ukrainian].
Ratz, M. (2000) The book in the "information society": what is it about? The view of the methodologist. Society and the book: from Gutenberg to the Internet. M.: Tradition. P. 82-94. [In Russian].
Rothkopf, D.J. (2003) SARS also spurs an 'information epidemic'. Newsday. The Washington Post, 11 May.
Sociological group "Rating" (2020) Ukraine in quarantine: monitoring of public sentiment. April 10-12. Retrieved from: http://ratinggroup.ua/files/ratinggroup/reg_files/rg_ua_cc_iii_wave_press.pdf [In Ukrainian].
The United Nations Department of Global Communications (DGC) (2020) UN.org, 28 Mar.
Words We're Watching: 'Infodemic" (2020). Retrieved from: https://www.merriam-webster.com/words-at-play/words-were-watching/infodemic -meaning

Переглядів анотації: 59
Завантажень PDF: 131
Опубліковано
2021-05-28
Як цитувати
Коваль, В. (2021). Трансформація міжособистісних та рекламних комунікацій в умовах пандемії. Науково-теоретичний альманах Грані, 24(5), 12-26. https://doi.org/10.15421/172144
Розділ
ФІЛОСОФІЯ