Технології створення сталих політичних зв’язків з громадськістю та ідей за допомогою соціальних мереж

  • Олексій Панасенко Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
  • Тетяна Хлівнюк Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Ключові слова: політичні технології, політичний піар, сталі політичні зв’язки та ідеї, Facebook, передвиборчий процес, технології зв’язків з громадськістю, соціальні мережі, політична реклама

Анотація

В останні роки все очевиднішою стає ефективність політичних зв’язків із громадськістю у впливі на громадську думку та результати виборів. Прикладом можуть бути непередбачувана підтримка Дональда Трампа на президентських виборах у США, несподіване голосування за Brexit у Великобританії та перемога колишнього коміка Володимира Зеленського на виборах президента України. У дослідженнях політичних зв’язків з громадськістю існує невизначеність щодо впливу соціальних медіа та інших платформ комунікації в Інтернеті на створення стійких зв’язків між політичними суб’єктами та суспільством. Ціллю цього дослідження є розкриття та оцінку суті, методів і впливу механізму політичних зв’язків із громадськістю на суспільство в загалом, та в соціальних мережах зокрема. В якості основних методів цього дослідження використовувались статистичні дослідження та аналіз відкритих джерел. В якості прикладу вищезазначених політичних комунікацій, ми наведемо передвиборчу кампанію дійсного президента України, Володимира Зеленського, а саме її Facebook складову. Новизною цього дослідження є статистичний аналіз політичних технологій та оцінка їх впливу на суспільство, на сталі відносини між суспільством та політичними діячами, та їх впливу на формування сталих ідей.Висновки. Було виявлено що, сучасні методи політичного впливу потерпають значних змін. Дедалі більше соціальні медіа займають значну частину політичних комунікацій та формують ідеї, які у подальшому сприймаються та ретранслюються суспільством. В рамках цієї роботи встановлено основні механізми та технології, які сучасні політичні діячі використовують задля досягнення своїх політичних цілей. Було описано метод використання банеру на Facebook з метою формування політичної повістки, настроїв та ідей. Оцінено вплив використаних технологій, причини та наслідки використання цих технологій в середовищі соціальних мереж. Був проведен аналіз головної сторінки В. Зеленського у Facebook. Була дана оцінка використання політичних ідеї у передвиборчій кампанії 2019 року та утворення зв’язків з суспільством. Були виявлені показники росту популярності політичних ідей та ключові технології, які використовувалися для досягнення цієї цілі. Був виявлений ступінь засвоєння образу В. Зеленського, як президента у суспільстві. А також, була охарактеризований зростаючий тренд залученності Українського суспільства у політичне життя держави у період виборів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Arackal, Francis. (2015). Social Media as a Tool for Political Communication. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/300370737_Social_Media_as_a_Tool_for_Political_Communication.
Bruns, Axel. (2015). Gearing Up for the Election(s). Retrieved from http://mappingonlinepublics.net/.
Chahal, Gurubaksh. (2015). Election 2016: How Big Data + Social Data will Determine the Next President. Wall Street Journal. Retrieved from https://www.benton.org/node/138785.
Cutlip, S. M., Center, A. H., Broom, G. M. (2000). Effective Public Relations : 8th Edition. Upper Saddle River: Prentice Hall.
Frolova, E. A. (2017). Reference Situation in Political PR-Discourse: Specificity of the Construction. Vestnik Volgogradskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya 2, Yazykoznanie – Science Journal of Volgograd State University. Linguistics, 16 (4), 193–200.
Grunig, J. E., & Grunig L. A. (1992). Models of Public Relations and Communication. Excellence in Public Relations and Communication Management. (pp. 285–325). Hillsdale: Erlbaum.
Grunig, J. E., & Hunt, T. (1984). Managing Public Relations. Belmont : Thomson Wadsworth.
Humprecht, E., Esser, F., & Van Aelst, P. (2020). Resilience to online disinformation: A framework for cross-national comparative research. The International Journal of Press/Politics, 25(3), 493–516.
Kiousis, S., & Strömbäck, J. (2011). Political Public Relations Research in the Future. Political Public Relations. Principles and Applications. In J. Strömbäck & S. Kiousis (Eds.). (p. 314–323). New York: Routledge.
Savera, S., & Ayesha, A. Strategic Political Communication, Public Relations, Reputation Management & Relationship Cultivation through Social Media. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/329504093_Strategic_Political_Communication_Public_Relations_Reputation_Management_Relationship_Cultivation_through_Social_Media.
Strömbäck, J., & Kiousis, S. (2011a). Political Public Relations: Defining and Mapping an Emergent Field. Political Public Relations. Principles and Applications / In J. Strömbäck & S. Kiousis (Eds.). (pp. 1–32). New York : Routledge.
Strömbäck, J., & Kiousis, S. (2013). Political Public Relations: Old Practice, New Theory-Building. Public Relations Journal, 7, 1–17.
D'jakova, E. G. (2003). Massovaja politicheskaja kommunikacija v teorii ustanovlenija povestki dnja: ot jeffekta k processu [Mass Political Communication in the Agenda-Setting Theory: from Effect to Process]. Polis. Politicheskie issledovanija – Polis. Political Studies, 3, 109–119. https://doi.org/10.17976/jpps/2003.03.11 [in Ukrainian]
Ukrainskaja auditorija Facebook vyrosla na 3 mln chelovek za 2018 god, obshhee kolichestvo pol'zovatelej socseti v nashej strane sostavljaet 13 mln [Facebook's Ukrainian audience grew by 3 million people in 2018, the total number of social network users in our country is 13 million]. ITC.UA. Retrieved from https://itc.ua/news/ukrainskaya-auditoriya-facebook-vyirosla-na-3-mln-chelovek-za-2018-god-obshhee-kolichestvo-facebook-polzovateley-teper-sostavlyaet-13-mln-infografika/ [in Russian].
Khlivniuk, T. P. (2008). Vplyv zasobiv masovoi informatsii na politychnyi prostir suchasnoi Ukrainy [Influencing of mass information into the political space of the current Ukraine]. Extended abstract of Candidate`s thesis. Odesa [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 222
Завантажень PDF: 369
Опубліковано
2021-01-31
Як цитувати
Панасенко, О., & Хлівнюк, Т. (2021). Технології створення сталих політичних зв’язків з громадськістю та ідей за допомогою соціальних мереж. Науково-теоретичний альманах Грані, 24(1), 27-34. https://doi.org/10.15421/172103
Розділ
ПОЛІТОЛОГІЯ