Управління масами в епоху суспільства споживання
Анотація
У статті розглянуто сутність та витоки ідеї феномена мас, детермінанти появи масової свідомості у соціальнофілософському та політологічному аспектах. Проаналізовано вплив зовнішніх факторів на установки мас у контексті соціальнопсихологічних і інформаційнокомунікативних складових. Визначені головні характеристики суспільства споживання: масове споживання матеріальних благ і формування відповідної системи цінностей і установок. Окреслено труднощі, з якими стикається дослідник феномена мас. Розглянуто теорію Ж. Бодрійяра про симуляцію в масмедіа. Досліджено погляди вченого про взаємозалежність інформації і смислу, сутнісні характеристики симуляції. Показано прояви властивостей мас: відсутність атрибуту, предикату, якості, референції. Розглянуто поняття медіатероризму та його вплив на свідомість мас у контексті інформаційної війни між Росією та Україною, основні види інформаційного тероризму та пов’язані з ним загрози інформаційній безпеці, оцінюється ступінь їх небезпеки. Показана реакція мас на медіатероризм, зокрема виникнення міжнаціональних конфліктів, деструктивних явищ у суспільстві (депресія, зневіра в державу і т.д.). Надані рекомендації щодо ефективного управління масами в епоху суспільства споживання, вміння протистояти спробам маніпулювання собою за допомогою інформаційних потоків.Завантаження
Посилання
Zhan Bodriyar. V teni molchalivogo bolshinstva, ili konets sotsialnogo = A l’ombre des majorits silencieuses, ou la fin du social (In Heating molchalyvoho Most, Or End of Social = A l’ombre des majorits silencieuses, ou la fin du social). Ekaterinburg: Izdatelstvo uralskogo universiteta, 2000.
Informatsiyni tekhnolohiyi borot’by z teroryzmom : materialy nauk.prakt. konf., Kyyiv, 15 lyp. 2012 r. (Information Technology combating terrorism materials scientificpractic. Conf., Kyiv, July 15. 2012). Akad.nauk vyshch. osvity Ukrayiny, Global academy of allied leadership Academy of open society security. — K. :
Lipkan O. S., 2012. — 91 р.
Informatsionnaya voyna protiv Ukrainyi: syuzhetyi, metodyi, protivoyadie (Information war against Ukraine: subjects, methods, antidote). Mode of acces: http://news.liga.net/articles/politics/1041096 informatsionnaya_voyna_protiv_ukrainy_syuzhety _metody_protivoyadie.htm
Lebon G. Psihologiya narodov i mass (The Crowd: A Study of the Popular Mind). SPb.:Izdanie F. Pavlenkova, 1896. — 329 р.
KaraMurza S.G. Manipulyatsiya soznaniem (Manipulation of consciousness). M. :EksmoPress, 2004.368 р.
Kislov D. V. Suchasni media ta informatsiyni viyny (Modern media and information warfare). K. :Lesya, 2012. — 239 р.
Pocheptsov G.G. Psihologicheskie voynyi (Psychological war). M.: «Reflbuk», K.: «Vakler» – 2000. 528 р.
Переглядів анотації: 199 Завантажень PDF: 187