Філософсько-освітній вимір виховного потенціалу феноменів самоактуалізації та самореалізації особистості
Анотація
Проблема самовиховання має особливе значення стосовно того аспекту самоактуалізації та самореалізації, який стосується набуття особистістю суб’єктного статусу в освітній діяльності. Самовиховання та процеси самоактуалізації і самореалізації виступають як взаємообумовлені складові саморозвиваючого навчання. Самовиховання є важливим механізмом поєднання спрямованості освітнього процесу як на пізнавальні потреби, так і на потреби саморозвитку особистості. Концепт самовиховання посилює синергетичний методологічний потенціал понять самоактуалізації та самореалізації, оскільки ґрунтується на синергетичних ідеях самоорганізації Самовиховання, як і самореалізація та самоактуалізація, має інтегративний екзистенційний характер і в цільовому вимірі виходить за межі формальної освітньої діяльності, оскільки характеризує особистість як таку, що постійно перевизначається у своєму саморозвиткові. Концепт самовиховання посилює значення самоактуалізації та самореалізації як цілей неперервної освіти, оскільки відображає пожиттєвий характер процесу самотворення особистості. У контексті синергетичної методології важливим аспектом використання концептів самоактуалізації та самореалізації у процесі цілепокладання виховної діяльності постсучасного зразка є зміни в розумінні девіацій та їх зв’язку з процесом саморозвитку особистості. Самореалізація та самоактуалізація позитивнодевіантної особистості представляється як якісно нове соціальне та освітнє явище.Завантаження
Посилання
Barlukova Y.A. Sinergeticheskiy podhod k realizatsii operezhayuschey sistemy obrazovaniya (Synergistic approach to the implementation of advanced education system);Vestnik Buryatskogo gosudarstvennogo universiteta; 2010; no. 15; рр. 3942.
Gazman O.S. Pedagogika svobody: put v gumanisticheskuyu tsivilizatsiyu XXI veka (Pedagogy of freedom: the path to the humanist civilization of the XXI century);Pedagogy;1996; Vol. 6; рр. 34 41.
Ezhak E.V. Sovremennye kontseptsii samorazvivayuschego obucheniya i sposoby ih realizatsii (Modern concepts of selfdevelopment learning and the ways of their implementation);Izvestiya Volgogradskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta;2008; no. 8; рр.164167.
Selevko G.K. Sovremennye obrazovatelnye tehnologii (Modern educational technology);Education; Moscow; 1998; 256 p.
Snimschikova E.V. Samoaktualizatsiya i pozitivnye deviatsii lichnosti – harakter vzaimosvyazi (Selfactualization and positive deviation of the individual the nature of the relationship);Gumanitarnye; sotsialnoekonomicheskie i obschestvennye nauki;2011; no. 1; рр.7478.
Shmoilova N.A. Tsennostnoe otnoshenie k zdorovyu i samoaktualizatsiya lichnosti (Value attitude to health and selfactualization of person);Omskiy nauchnyy vestnik; 2007; no. 4 рр. 126130.
Переглядів анотації: 184 Завантажень PDF: 81